Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
I det øyeblikket du som dommer i en strafferettssaken tenker slik du skriver i din siste setning, skal du svare «ikke skyldig».
Jeg mener ikke at vi skal holde på sånn her i dette forumet.
Jeg minner bare om at TH kommer til å bli frikjent, med mindre de, som kanskje ikke er de skarpeste knivene i skuffen, kommer opp med noe bedre enn det de har vist til nå.
For at TH skal bli dømt, kreves det at det er bevist utover enhver rimelig og fornuftig tvil at grunnlaget for tiltalen har funnet sted.
Det kreves dermed at man er veldig sikker på faktum før man dømmer TH.
Ja åpen for det jeg. Jeg ser som sagt èn annen forklaring også som kan rime bra med det vi er kjent med i saken. Å dømme TH er vel ikke aktuelt enda, for det er jo ikke tatt ut tiltale engang.
Politiet sitter tett med kortene. Heldigvis tenker jeg, sånn at de får løse gåten og ta de rette steg. Vi vet vel bare at politiet mener han er involvert.
Men hva tenker du kan være grunnen til at TH ikke utlover dusør? Og at barna er så fraværende i saken? Kan være interessant å høre hva du mener, siden du snakker hans sak veldig tydelig. Jeg er bare opptatt av at det skal bli løsning i saken.