2020-06-02, 11:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Om man vill få en bild av hur SD spelar spelet så kan man lyssna på ett typexempel från YT del 21, knappt 30 min in.
Det handlar om ”bakhållet”.

ÅH frågar var SD glömt mobilen. Han har svarat olika tidigare nämligen, antingen ”vid ytterkläderna” eller ”vid handfatet”.
- Vilket var det nu då?
- Ja, det är ca 20 cm mellan de ställena, och om jag lagt den vid ytterkläderna skulle den ha ramlat ner.

Ej ordagrant citat, men det är den taktiken han kör. Han lägger fram sina svar med undermeningen att det skulle vem som helst, kanske med undantag från ÅH, begripa.

Och därmed riktar han fokus bort från ämnet.

Strax innan beskriver han hur han kunde veta var och hur LW låg på BP. Även där trasslar han bort sej - men lyckas (nästan) att få ÅH att verka dum.
Han säger att han tittat på bilder i media. När hon frågar vilka så blir svaret typ:
- Ja som jag just berättade så...

Och så flyttas fokus från att han ej kan ha sett bilder till att han ju nyss svarat på frågan.
Citera
2020-06-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om man vill få en bild av hur SD spelar spelet så kan man lyssna på ett typexempel från YT del 21, knappt 30 min in.

ÅH frågar var SD glömt mobilen. Han har svarat olika tidigare nämligen, antingen ”vid ytterkläderna” eller ”vid handfatet”.
- Vilket var det nu då?
- Ja, det är ca 20 cm mellan de ställena, och om jag lagt den vid ytterkläderna skulle den ha ramlat ner.

Ej ordagrant citat, men det är den taktiken han kör. Han lägger fram sina svar med undermeningen att det skulle vem som helst, kanske med undantag från ÅH, begripa.

Strax innan beskriver han hur han kunde veta var och hur LW låg på BP. Även där trasslar han bort sej - men lyckas (nästan) att få ÅH att verka dum.
Han säger att han tittat på bilder i media. När hon frågar vilka så blir svaret typ:

Och så flyttas fokus från att han ej kan ha sett bilder till att han ju nyss svarat på frågan.

Klassisk härskarteknik det där dvs att förminska och dumförklara motparten man talar med.
Citera
2020-06-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
Är inte loggen i spoilern litet creepy? Namnet på cachen, att den loggas just den 14 maj och den plötsligt vänliga tonen till L*ena. Jag får en obehaglig känsla av att JG medvetet nu ville framställa sig som välvillig till henne. För att han visste vad som skulle hända och ville få bort misstankar från sin person? Är det en tillfällighet att han loggar cachen "Lyssna till livet" just denna dag? Riktigt obehagligt med tanke på vad som skulle hända L*ena.
Ni som följt med bättre i detaljerna, hur ser ni på det här?

Visste han något mer än vad han hört SD säga till honom, att SD ville döda? Kommer inte ihåg om det framgick vem han skulle kunna döda. Om JG hade vetat mer borde han väl kontaktat polisen, så pass "normal" är han väl?
Citera
2020-06-02, 12:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Visste han något mer än vad han hört SD säga till honom, att SD ville döda? Kommer inte ihåg om det framgick vem han skulle kunna döda. Om JG hade vetat mer borde han väl kontaktat polisen, så pass "normal" är han väl?

De flesta vanliga människor tar inte kommentarer som att "jag har lust att döda den och den" på allvar. De tänker att det bara är sådant som sägs i students hetta.

Hade JG trott det var allvar hade han nog ringt. Så mycket rättspatos verkar han ha ändå. Med tanke på att han ringde om misstanlar mot HD efter Lenas försvinnande.
Citera
2020-06-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att SD skall ha uppgett ett felaktigt personnummer till polisen som de då skall ha gjort en slagning på är ju uppgifter som framgår av förundersökningen. Det jag reagerade på var den här nya uppgiften om att han skulle ha uppgett ett felaktigt namn. Det senare verkar alltså vara en trådsanning:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Edit: I överklagan sid.7 skriver åklagaren att SD "lämnat falska uppgifter om vem han är". Man får väl utgå ifrån att hon då syftar på det här med att han skall ha uppgett ett felaktigt personnummer.

Av SD kan man inte förvänta sig något annat än bortförklaringar, manipulationer och lögner.
SD är en expert på just sådana saker, och Mållgorna kommer alltid till hands när SD behöver sådana, dom syns ju inte så det är inte lätt för polisen att kunna finna osynliga personer.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De flesta vanliga människor tar inte kommentarer som att "jag har lust att döda den och den" på allvar. De tänker att det bara är sådant som sägs i students hetta.

Hade JG trott det var allvar hade han nog ringt. Så mycket rättspatos verkar han ha ändå. Med tanke på att han ringde om misstanlar mot HD efter Lenas försvinnande.

Tycker du att det kan vara tänkbart att HD slog första slaget i LW:s bakhuvud innan HD därefter lämnade platsen och stack hem ?

Du behöver inte svara på frågan om du inte vill.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-02, 13:05
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
JG har tidigare vid ett flertal tillfällen transmitterat avföringsbilder till sin dödspolare Mållganísten SD, tycker du att det är ett normalt beteende från JG's sida att fotografera sin egen avföring och sedan därefter skicka sådana bilder till sin dödspolare SD som också vederbörande mottagit med tillfredsställelse?

Mvh/ @JokerMannen

Det är andra ggn du påstår att JG transmitterat avföringsbilder till SD, har du ngr bevis för detta påstående? Kom gärna med en sida i aktb på detta påstående.

Det som går att läsa i FUP, är att JG är i SD:s hus och sitter på SD:s toalett.

Du verkar vara fixerad vid avföring.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-02 kl. 13:07.
Citera
2020-06-02, 13:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Låt JM ha sina fixeringar och ägna dig åt dina egna.
Du själv verkar fixerad vid LW:s sexliv och jag vet inte om det är sundare.

Du tjatar också flera gånger om samma saker fast du redan har fått veta att du har fel.
Citat:
Vad tror du själv HR kommer fram till för beslut?
Har du ngn egen tanke om HR inte godkänner överklagan?
Citat:
Är du övertygad om att HR godkänner överklagan?
Citera
2020-06-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

- Vilket var det nu då?

Dock så måste jag säga att jag tycker inte att denna åklagare gör något vidare bra jobb, hon borde ha stött på denna personlighetstyp förut och veta hur de fungerar och använt sig av annat tillvägagångssätt än vad hon gjort. Om han är skyldig till mord så har polisen och åklagaren inte gjort ett tillräckligt bra jobb med att få honom dömd.
Citera
2020-06-02, 14:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det är andra ggn du påstår att JG transmitterat avföringsbilder till SD, har du ngr bevis för detta påstående? Kom gärna med en sida i aktb på detta påstående.

Det som går att läsa i FUP, är att JG är i SD:s hus och sitter på SD:s toalett.

Ja du, Avföring eller ej, Sitter en manlig person på en manlig polares toalett och tar selfies på sej själv och skickar dom dessutom till sin polare så är man antingen gay eller så fattas det något mellan öronen.
Citera
2020-06-02, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Nä ,du villl hellre fälla än fria. Det är såklart din rätt att tycka.

Din oombedda analys om vad jag du tror jag tycker kan du behålla för dig själv.

Rättssäkerhet måste gå åt båda hållen. Jag tycket det ser ut som om vi håller på och utvecklas till en Mats Alm-producerande rättstat. Det är oroande.
Citera
2020-06-02, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Nåt sånt har jag inte jag sagt sen jag var åtta år eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in