2020-06-02, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er jo dette ekspertene forholder seg til, når de sier at de har liten tro på at saken blir oppklart.
Det er også årsaken til at mange av de samme folkene mener at politiet altfor tidlig fikk tunnelsyn. Dessverre!

Her er du ute og sykler!
Politiet har ikke samme verktøykasse tilgjengelig lenger, nå som det ikke lenger finnes "skjellig grunn til mistanke".

Du burde heller sette skapet på plass, for disse fornekterne vil ikke forholde seg til realitetene. Vi trenger din stemme i lengre ordelag her i tråden.
POIROT pleier å hoste opp de linkene som evt finnes. Han er en mann for sin hatt

Niks! Respekt skal være gjensidig, og der mangler du litt på en krone.
Du ber om å bli ignorert og takker på forhånd, men så fortsetter du med "skyggekommentering" (Ja, det er et nytt ord).
Anyway, du kan ikke ignoreres, fordi du kommer med så mange påstander som ikke henger på greip. Du sier du vet, som om du er unnlatt å dokumentere, eller at du ignorerer (liksom).
Du er på et diskusjonsforum, og når du kommer med påstander, så får du, som alle andre, svare skikkelig for deg.
Dette var et eksempel på en påstand som kunne sjekkes opp og bli ugyldiggjort.
Når det gjelder ryktespredning, så er ikke det like lett.
Nå kan vi bruke dette eksempelet som pekepinn på hvor sannferdig du er. Takk!

Dette lovverket som du siterer her, er noe helt annet enn det Sosialisten spurte om.
Selv om siktede evt ikke har rett til innsyn i saksopplysninger, så har forsvarer og dommerne rett til det.
Dommerne skal ha innsyn i alle saksopplysninger, noe annet er ulovlig.
Det du opprinnelig benekter er hvordan loven står ift gamle og nye saksopplysninger.

Jeg tror Elden vet hva han snakker om.

Tonen din tyder på at det tærer på kreftene at TH skal inn til avhør i morgen. Som Gassa sa, "nå er han ferdig marinert". I morgen blir det rett i grillovnen, på 300 graders over og undervarme. Håper at han ryker inn i varetekt igjen.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-02 kl. 13:29.
Citera
2020-06-02, 13:26
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Dette er rykter som jeg også har hørt i lokalmiljøet.

Virker som det er flere som har nøstet og falt ned på noe lignende dette siden i går.
Det jeg er overbevist om,og konkludert med -er at hovedpersonen som satte det hele i gang,Må ha veldig sterke krenkede følelser vedr. TH. det må ha vært sterke følelser som har vært motivasjon.Det kan være et grusomt svik eller en som har blitt grådig lurt,enten personlig eller i forretninger.
Noen Må ha hatt interne opplysninger om ekteskapet,rutiner,oversikt om boligen og eiendommen.Kunnskap om hvilke naboer som var på ferie den dagen,kunnskap om at TH startet senere på jobb denne dagen,kunnskap om at AE ville helt sikkert være innendørs på tidspunktet (ikke lufte hunden) garanti og kunnskap om den elektrikeren sine planer
(sikker på at elektriker ikke ville komme på døra)
Alt dette klarer jeg bare å se at må være kunnskap ifra et familiemedlem.
Citera
2020-06-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Virker som det er flere som har nøstet og falt ned på noe lignende dette siden i går.
Det jeg er overbevist om,og konkludert med -er at hovedpersonen som satte det hele i gang,Må ha veldig sterke krenkede følelser vedr. TH. det må ha vært sterke følelser som har vært motivasjon.Det kan være et grusomt svik eller en som har blitt grådig lurt,enten personlig eller i forretninger.
Noen Må ha hatt interne opplysninger om ekteskapet,rutiner,oversikt om boligen og eiendommen.Kunnskap om hvilke naboer som var på ferie den dagen,kunnskap om at TH startet senere på jobb denne dagen,kunnskap om at AE ville helt sikkert være innendørs på tidspunktet (ikke lufte hunden) garanti og kunnskap om den elektrikeren sine planer
(sikker på at elektriker ikke ville komme på døra)
Alt dette klarer jeg bare å se at må være kunnskap ifra et familiemedlem.

Dette kan forklare hemmeligholdet av hvem som passet valpen kvelden før. Og som kanskje sov over?
Citera
2020-06-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja han har oppført seg rart, og jeg er helt enig, og har alltid sett det som den eneste løsningen. Helt enig.

Men ser nå at det finnes en annen hypotese som også er mulig. Ikke kidnapping nei.
Men hvorfor har TH skrevet sidevis av forslag til politiet om hvem som kan ha gjort dette, samt uttalt seg om at han er misfornøyd med politiets etterforskning samtidig som at han hverken har utlovet belønning for tips eller leid noen privatdetektiv?
Og hvorfor skal noen andre arrangere kidnapping når de egentlig skulle drepe henne? Det gir jo ingen mening. Det er bare han som har grunn til å få det til å se ut som noe det ikke er.
Citera
2020-06-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Men hvorfor har TH skrevet sidevis av forslag til politiet om hvem som kan ha gjort dette, samt uttalt seg om at han er misfornøyd med politiets etterforskning samtidig som at han hverken har utlovet belønning for tips eller leid noen privatdetektiv?
Og hvorfor skal noen andre arrangere kidnapping når de egentlig skulle drepe henne? Det gir jo ingen mening. Det er bare han som har grunn til å få det til å se ut som noe det ikke er.

Men jeg sier jo at kidnapping kan man bare glemme. Jeg sier ikke det ironisk. Kidnapping er jo ikke dette. Det tror jeg vi alle skjønner. Sannsynligheten for det er jo uendelig liten når man legger alle usannsynlighetene sammen. Den hypotesen er så godt som utelukket.

TH er fortsatt hovedteorien hos politiet. Støtter jo det som det mest sannsynlige siden de sier det, men det finnes en annen hypotese også.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-02 kl. 13:44.
Citera
2020-06-02, 13:39
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er jeg helt sikker på at hun har fortalt til politiet. Gode venninner går ikke til ryktebørsen.

Hei,du misforstod helt! Selvfølgelig mente jeg ikke at den nærmeste venninna måtte komme her på forum el. en annen rykteplattform på nett!!
Ikke sikkert venninna er så veldig digital en gang om hun er rundt samme alder.
Fatter ikke at du trodde jeg mente det? Politiet trenger mer opplysninger nå! Så saken kanskje blir løst.Thats it.
Citera
2020-06-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Her er det du som forsøker å få ting til å passe inn i ditt bilde av oss som holder dørene åpne. Det får være ditt problem.

Politiet etterforsker bredt og selvkritisk.

Tror i så fall at du har misforstått innlegget.
Citera
2020-06-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Interessant! Jeg vet ikke hva dette kan tyde på. Jeg leste tidligere at ekteparet brukte å legge fra seg nøkler og telefoner o.l. på det bordet når de kom hjem. TH mente kanskje at AE ikke pleide å legge telefonen der i situasjoner når hun ikke nylig hadde kommet hjem, regner jeg med. Det er jo naturlig å ta med seg telefonen lengre inn i huset etter at man har kommet hjem og skal bruke telefonen, og det er vel det som TH mener og som han vet at AE brukte å gjøre.

Årsaken til at GM la telefonen på det stedet (hvis det var GM som la telefonen der), må jeg tenke litt på. Kanskje for å slippe å tråkke så langt inn i huset?

Kan AE nylig ha kommet hjem, og selv lagt telefonen på det bordet etter 9.16?

"Politiet skal ha gjort undersøkelser for å finne ut om de som tok Anne-Elisabeth Hagen kan ha tatt mobiltelefonen fra henne, eller om de fant den et annet sted i huset og plasserte den på bordet før de forlot åstedet og forsvant."
"Dersom den eller de som tok Anne-Elisabeth Hagen var de siste som flyttet på telefonen hennes, kan posisjonshistorikken fortelle politiet når gjerningspersonen var i huset."

Dette håper jeg at etterforskerne finner ut av.

AE har förmodligen varit ute och rastat hundvalpen på morgonen och kan ha lagt ifrån sig telefonen sen?
Citera
2020-06-02, 13:51
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Dette kan forklare hemmeligholdet av hvem som passet valpen kvelden før. Og som kanskje sov over?

Det kan være en mulighet? Det er ufattelig rart om ikke politiet har fått kjennskap til dette i såfall? Alle de svake punktene vedr. ekteskapet som er TH svake punkter,har blitt utnyttet for alt det var verdt.Alle hans særegenheter og svakheter er utnyttet til fulle osv.
Om den tlf. 9:14 var med sønnen,så fikk sønnen samtidig kontroll på forholdene i hjemmet. Noen i hans krets? hans spillegjeld og mulig andre problemer? Svik fra faren?
Fleip i fylla fra kompiser; "Om vi kidnapper deg,så vil vel faren din punge ut?" noe i den duren.Noen kan ha fisket sønnen for interne detaljer i lang tid.Venner av hans venner og bekjente? Noen var desperate etter raske kroner,men fiksa ikke sitt eget crypto opplegg?
De hadde fiska personlighets info. om TH,at han ganske sikkert ville utbetale en megasum -selv uten å få livsbevis? (dette er det rareste)
Citera
2020-06-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dagbladet + artikkel 01. juni 2020
Hagens teorier: Pekte på drapsgåte

Detaljer fra noen av mailene TH har sendt til politiet.

TH skal ha hentet inn informasjon selv, og videreformidlet til politiet.
"Dagbladet får opplyst at Hagen skal ha vært opptatt av ett spesifikt hus på Romerike som knyttes til et kriminelt miljø i området. Han skal også ha tatt konkrete grep for å få informasjon om miljøet."
TH skal ha vært opptatt av uoppklart drap på Na*jaf A*bbas i 2006.
" ... Hagen på et tidspunkt skal ha vært opptatt av et uoppklart drap på Lørenskog, som knyttes både til norsk-pakistansk æreskultur og det blodige gjengrivaleriet mellom Young Guns og B-gjengen i Oslo.
TH skal ha lurt på om disse sakene kunne ha relevans for forsvinningssaken. Svein Holden vil ikke kommentere overfor Dagbladet.

Så skal TH ha blitt opptatt av at forsvinningen kunne være en hevnaksjon mot han selv.
"Derfor skal Hagen ha viet mye tid og oppmerksomhet til å se nærmere på sitt eget forretningsliv og privatliv i søken etter personer som kan ha båret nag til ham på et tidspunkt.

Dagbladet får opplyst at milliardæren har gitt politiet navnet på en rekke personer han mener kan tenkes å stå bak konas forsvinning."
Og til slutt.
"Dagbladet kunne i forrige uke også avsløre at politiet har vurdert disse innspillene som en del av det de mener Tom Hagens villedning. Samtidig mener Hagens venner at det er urimelig av politiet, all den tid de selv har bedt Hagen om å bidra med innspill til etterforskningen."
Hvilken galskap. For et mareritt å jobbe med.

Har polisen anmodat T Hagen om att bidraga med information angående andra eventuella gärningsmän?
Han borde ha anledning att göra egna efterforskningar .. och det kan ju ha relevans,
det han påpekat angående huset med kriminella i Romerike.
Om kriminella finns i närheten och vet att det finns pengar i familjen Hagen, kan det ju
rimligen, teoretiskt och hypotetiskt sett, vara de som är gärningsmän.
Citera
2020-06-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det kan være en mulighet? Det er ufattelig rart om ikke politiet har fått kjennskap til dette i såfall? Alle de svake punktene vedr. ekteskapet som er TH svake punkter,har blitt utnyttet for alt det var verdt.Alle hans særegenheter og svakheter er utnyttet til fulle osv.
Om den tlf. 9:14 var med sønnen,så fikk sønnen samtidig kontroll på forholdene i hjemmet. Noen i hans krets? hans spillegjeld og mulig andre problemer? Svik fra faren?
Fleip i fylla fra kompiser; "Om vi kidnapper deg,så vil vel faren din punge ut?" noe i den duren.Noen kan ha fisket sønnen for interne detaljer i lang tid.Venner av hans venner og bekjente? Noen var desperate etter raske kroner,men fiksa ikke sitt eget crypto opplegg?
De hadde fiska personlighets info. om TH,at han ganske sikkert ville utbetale en megasum -selv uten å få livsbevis? (dette er det rareste)

Jeg tror ingenting på kidnapping. Da har han drept henne, skrevet trusselbrev og fraktet henne bort selv. Prøvd å skjule drapet ved å få det til å se ut som en kidnapping. Og laget en provisorisk digital plattform utifra kunnskap han har fått av sin venn RU. RU har da ikke visst noe om dette. Hadde noen i den gjengen vært innblandet, så ville saken vært løst for 18 mnd siden.
Citera
2020-06-02, 13:56
Medlem
Har tänkt länge att det faktum att telefonen faktiskt var kvar i huset är lite märkligt. Om en helt äkta kidnappare tagit henne, borde telefonen tagits och förstörts. Vad skulle vitsen vara med att lämna den kvar? Om kidnappningen är fejk är telefonloggen en del av upplägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in