Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Sen kan ju om jag uppfattat dig rätt M, KD och SD komma JÖK-partierna till räddning genom att sänka förslaget tillsammans med V för att det inte är läge att ändra detta just nu (enligt V är det inte läge sen heller, men att det inte är läge för det nu verkar de vara överens med resten av oppositionen om). Då kan S låtsas som att de driver igenom det, men "tyvärr blev det nerröstat i riksdagen".
Visst det är en möjlighet. Fast jag tror inte att väljarna skulle genomskåda det. Det skulle se en (S)-regerining som går emot facket och arbertarnas vilja och försämrar arbetsrätten. Att de sedan räddas av (V) och (SD) skulle nog dessa partier belönas för och inte (S).
Tror nog att (S) kan lita på att ett allt för långtgående förslag skulle falla i Riksdagen men tveksam till hur uppskattande deras väljare skulle vara av att de ens lägger förslaget?
Jag vill ju att (S) skall försvinna som maktfaktor så från mitt perspektiv vore det nog bäst om de helt lade sig platt inför Annie Lööf och tog strid i Riksdagen för förslagen; och sedan förlorade mot (V) och (SD); med partisplittring, och dålig stämning inom JÖKen, eftersom halva (S)-gruppen också vägrar rösta för.
Det går alltid att drömma
Genuint tveksam till hur det kommer utveckla sig i framtiden dock.