2020-06-02, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tipper han vil nekte å forklare seg, iallefall på enkelte spørsmål.
Sant, men det vil slå dårlig ut når saken kommer for retten - kan ikke skylde på politiet overfor dommeren. Husker hvor tåpelig Eirik Jensen så ut. Han utsetter problemene - er nok glad i å fortrenge virkeligheten.
Citera
2020-06-02, 02:27
Medlem
Jeg tror at siktelsen mot TH kommer til å frafalles.

Med tanke på kun 9 sproxavtrykk i huset. Kanskje GM var inne i huset med sokker el.l. på skoene først og overfalt og drepte AE og slepte henne ut og plasserte henne i en bil, for deretter å tråkke inn uten sokker over skoene og plante brev, strips og sprox-avtrykk?

Planken som ble funnet på trappa: Hvis det var 2 eller flere slike planker, så kan de kanskje ha blitt brukt som hjelpemiddel til å få forflyttet liket inn i bilen med, og at 1 av plankene ble glemt eller forlatt med hensikt.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-02 kl. 02:57.
Citera
2020-06-02, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Beklager altså,jeg formulerte dette litt feil.Det med iskald og at han ikke kom til å løse ut summen for henne,var noe han selv valgte å si at han mente AE ville si om han.
Det med brutal,var det noen her i tråden som påsto hun hadde beskrevet til en venninne.
Den mest fortrolige venninna hennes burde pokkern meg fortelle alt hun vet nå.

Enig. Jeg ble provosert av å lese det dumme utsagnet om at hun skulle holde på hemmelighetene. Det er mange mennesker som tror de er så forbasket spesielle. Hadde hun kunne bidratt til å løse saken med denne informasjonen, kunne hun i teorien muligens reddet AEH hvis hun selv, på eget initiativ, fortalte politiet alt. Faens dumme kjerringknull ---
Citera
2020-06-02, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er jeg helt sikker på at hun har fortalt til politiet. Gode venninner går ikke til ryktebørsen.
Hvordan kan du være så sikker på det? Hun ble jo sitert på det dumme utsagnet. Det er ikke sikkert hun tør å fortelle alt, men uansett skulle hun ikke kommet med en slik uttalelse. Det er jo snakk om at det er vitner som ikke tør snakke.
Citera
2020-06-02, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra
Tenker det har stått en bil i garasjen og at hun er fraktet ut i garasjen gjennom døren som går direkte ut dit, litt mer genialt enn å trille en død person rundt i en trillebår på morgningen. Interresant om taxisjåføren kan huske om det stod en bil i oppkjørselen deres den kvelden de ble avlevert. Hvis noen passet hunden hjemme hos de så burde det stått to biler der mtp at TH vanligvis ikke parkerte i garasjen.

Når man tenker litt over det så kan det ha stått en leiebil der leid inn for anledningen. Det kan også ha stått en bil som er en annen person sin, eventuelt med falske skilter. Da er det heller ikke rart at politiet ikke finner ut noenting ang. bilene. En gjerningsmann kan ha gått eller blitt sluppet av der ved gangveien og hatt nøkkel til å komme inn, og så fått henne inn i en bil som enten han eller TH eller evt. annen medhjelper kjørte vekk senere. Jeg tror nok ikke en slik bil ville vært synlig for taxisjåføren.
Citera
2020-06-02, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Det har jeg tenkt lenge, enig. Det var en som foreslo det her tidligere, som fikk pepper:-)
Ser ut som man bare triller avgårde med noen gamle bilhjul eller noe sånn. Stort plastikkdekke over. Kanskje arbeidstøy på. Arbeidstøy har vært brukt i ett tilfelle jeg vet om da det var innbrudd gjennom vindu midt på dagen, i tettbygd strøk. Skulle bare reparere noe, vettu...

Ja. Og hva var det politiet på rekke stod og studerte når de stod samlet på gressplenen for lang tid tilbake? Kan det ha vært for å forsøke å tolke noe som kunne vise seg å være et smalt trillebårspor? Jeg trodde i utgangspunktet det var småting de hadde funnet på eiendommen, men de stod jo der alle sammen og hadde blikket festet på bakken. Jeg kunne ikke se andre ting. Poirot kan sikkert noe om dette?
Citera
2020-06-02, 05:02
Medlem
Citat:
Litt repitisjon,synes ofte det virker som ett skritt frem og 3 tilbake i tråden.Fordi saken er inviklet og utført så profft. Synes poengene i alt denne atr skriver,er voksne og gjennomtenkte:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tycker det som talar för kort förberedelse också talar för Th som GM: en riktig kidnappare kanske kan vara halvkunnig om monerokonton men skulle inte välja den metoden utan att ha förberett sig och undersökt möjligheterna. Kidnappare vill ha pengar snabbt och innan polis blandas in. Att trilskas med den utpressade och skjuta på betalningen är liksom inte ett alternativ. Vem som än förberett sig här har räknat med att kommunikationen ska kärva, syns det mig.

Däremot så talar även detta tycker jag för att det hela inte är så rasande genomtänkt ens om syftet är att misslyckas. Fanns tid så fanns också helt andra möjligheter till ett helt annat scenario...

Adrtrt skriver:
Jeg tror ikke det er snakk om en ekte kidnapping, men et drap utført som kidnapping, der målet aldrig var penger. Og min magefølelse sier at det er planlagt, og at de har spor etter ukjente gjerningsmenn i Sloraveien 4. Bortført og så drept. Uvisst om gjerningsmennene som hentet ut AE visste at de var med på noe som skulle ende i drap. Dette har jeg skrevet om utallige ganger. Og jeg er interessert i hvordan min tenkte situasjon kan ha foregått.
Jeg tenker at planleggingen har startet før sommeren 2018, at de etter det har benyttet seg av andre former for kontakt enn telefon og data. Planen er nøye skissert. Målet var drap på AE, men den skulle gi TH vanntett alibi. 09:14-samtalen blir viktig her. Det er også viktig at den gikk via andre, eller ble hørt av andre. Den var også klarsignalet morgenen 31.10.18 tror jeg, på et eller annet vis.
Planen er utført av meget proffe folk, som antagelig har kommet unna med mord før.

Tja, kanskje de kriminelle var leid inn for å skremme kona litt på Halloween? Duu vet godt at kriminelle ikke leker på denne måten da. Du av alle...skuffende av deg. Du er jo den jeg liker best å lese her inne pga. din saklighet, informasjon og seriøsitet. Du vet mer enn oss utenforstående. Jeg vet ikke om du eller andre har (Poirot?) direkte informasjon om når det første sporet politiet fant er datert til? Og når den artikkelen om Hagen ble publisert, og når den kan ha blitt lest? Var det en betalingsartikkel? Det har jo noe å si da man må logge seg på med abo-opplysninger. Det jeg lurer på er om det første sporet politiet har funnet fra de som står bak kryptokontiene (e-post og brukerprofiler til opprettelse av kryptokonti (de byttet jo over til kryptert e-post etter hvert og det samme gjorde jo TH og en kamerat når de skulle holde kontakt med politiet, jeg synes det var en rar ting å gjøre, veldig suspekt ettersom kidnapperne hadde gjort det samme kort tid i forveien!)) stammer fra før eller etter TH gjorde det klart for RU at han IKKE skulle investere i kryptoideen hans?. Hvis det kan bevises at kryptokontiene ble opprettet FØR RUs ide ble endelig avvist, kan man vel nesten anta at RU ikke kan være skyldig i noe? Man får inntrykk av at TH hadde gitt han store forhåpninger slik han omtalte kontakten med TH til andre per sms-er dokumentert i media i det siste. Det virker som han mente de allerede da hadde en avtale i boks. Og hvorfor kan ikke politiet bruke den beste ekspertisen når de først skal søke i vann? Det er mye rart i denne saken.

Citera
2020-06-02, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra
Det er mye som virker spesielt i denne situasjonen på hans profil. Men utifra det jeg har fått høre av noen tett på sønnen så skal han ha slitt med litt diverse til tider. Senest nå for kort tiden siden fikk jeg høre han var til behandling.
Behandling for alkoholproblemer? Spillavhengighet kanskje? Det er heftig skjønner du.
Narkotika?
Citera
2020-06-02, 06:55
Bannlyst
Citat:
Det er et rart fenomen med noen statusjegere,de irriterer seg grenseløst over at andre ikke jager etter det samme som dem. Narsisisster elsker å brife med alt de eier og få masse beundring.Virker ikke som TH var opptatt av så mye oppmerksomhet og sole seg i glansen-utifra hva venner sier. Enig i det meste her,men ikke at han lever fattigslig -Hva er fattislig i livs stilen??

Nå har man jo to typer narsissister da. Introvert og covert, der den ene er veldig opptatt av sin yttterkappe, få masse beundring og bli sett på som veldig populær. Arrangerer grillparty osv.
Denne typen narsissist forlanger å bli sett på som en leder, og nåde den som prøver å stikke hull på denne fasaden/ytterkappen.
Felles for dem er jo dette med at de finner et offer som de vil trykke ned i søla.
Fatteslig, altså at han ikke brukte en krone mer enn nødvendig.
#Ja, bare å se på bilen han hadde, en standard Citroen C4 Picasso med en kjedelig 1.6 liters symaskinmotor i. Andre milliardærer ville aldri frivillig bli sett i noe sånnt. Avisene omtaler det som en gammel bulkete Citroen.
#Man ser jo på gardsplassen at Anne ikke har fått penger til noen bil.
#Vi ser utifra eiendomsregistrene at TH ikke vil hjelpe sønnen med egen leilighet, mens andre foreldre ville hjulpet på dette punktet, om ikke annet som garantist for et lån slik at han kunne fått sitt eget sted å bo. Å leie i Oslo, der er husleien så høy at man aldri vil ha mulighet å kunne bygge seg opp noen formue. Man kan si at TH kanskje tenkte at han ikke ville skjemme bort sønnen, og la han bygge sin egen kariere, og jeg ser den, men nå da sønnen er i en alder av 37, og han ennå er i den kneika, så burde faren trått til for lenge siden. Og her snakker vi om en far som tjener 300 millioner i året og har 2.2 milliarder på bok (stipulert).
#TH og AE var aldri på ferie, og hvis hun skulle på ferie, så måtte hun dekke det selv.
#TH hadde en gammel Nokia.
Det finnes en rekke ting som gjør at man lett kan trekke konklusjonen om at han er gjerrig og lever minimalt. Jeg hadde ikke blitt overrasket om kjøleskapet inneholdt utelukkende produkter fra First Price. Ikke orndtlige matvarer fra Mills, Tine, Kavli osv. men kjedelige kjipe matvarer produsert i østeuropa, og som smaker dritt.
Man kan si at hvis TH var en som blafret med penger og hadde en veldig lukseriøs livsstil, så ville han aldri kommet i den posisjonen han er i idag, og det kan stemme, men han hadde trossalt 60 millioner på bok allerede i 1993, og enda mere i dag, men han kjører samme fatteslige livsstilen.
Citera
2020-06-02, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Elden til dagbladet, https://www.dagbladet.no/nyheter/elden-og-horst-pa-astedet-tviler-pa-oppklaring/72507331

– Det er ingen grunn til å tro at politiet sitter på mer enn det som er blitt kjent av informasjon, sier Elden.

– Det vil i så fall i strid med norsk lov, som pålegger politiet å legge fram absolutt alle opplysninger for dommerne og forsvareren når påtalemyndigheten ber om fengsling, sier Elden.

For det første er jo ikke dette noen vanlig etterforskning, men en såkalt hemmelig etterforskning. TH fikk bl.a oppnevnt en såkalt skyggeadvokat. Denne etterforskningen er ikke ferdig, og det sier seg vel selv at ikke Holden skal ha innsyn i disse dokumentene.
Man er heller ikke ferdig med alle avhørene og arrestasjonene, så det er mye som dommerne ikke har fått innsyn i, bl.a det som kom fram under avhøret med Uteng#en. Det er mye som kom fram når TH var fengslet. Folk turde å snakke mer når de hørte at TH var siktet, så det kommer mer og mer.
Rart at Elden plutselig begynner å forsvare TH? Først sier han at "da kan ikke politiet holde på hans eiendeler", og nå sier han at politiet ikke har flere beviser. Hva forteller det at han plutselig begynner å uttale seg til fordel for TH? Mens andre advokater bl.a angriper ektepakten og sier at TH ville blitt flådd i en rettsak. Undrer på hva Elden sier om denne ektepakten.
Citera
2020-06-02, 08:21
Medlem
Citat:
Takk,det ble litt rot i starten,men ble for sent å redigere.
-Det har vært oppe før,og noen mente han pleier å la den ligge igjen på jobb.
Det jeg påpeker ved dette,er at i denne situasjonen bør det være en selvfølge å ta med mobilen -fordi han venter jo på tilbake ring fra kona,han påsto han var så veldig bekymra for.Ellers vet jeg ikke hva jeg skal tenke lenger om selve hendelsen med AE,sånn konkret.

Ja, og uansett er det beleilig for elektroniske spor som gir alibi, at han sier det var helt vanlig for ham å legge igjen telefonen på jobb. Uansett om han pleide det eller ikke er det rart at han ikke tok den med, enten for å ringe på veien eller i håp om at hun ringte tilbake.
Citera
2020-06-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
For det første er jo ikke dette noen vanlig etterforskning, men en såkalt hemmelig etterforskning. TH fikk bl.a oppnevnt en såkalt skyggeadvokat. Denne etterforskningen er ikke ferdig, og det sier seg vel selv at ikke Holden skal ha innsyn i disse dokumentene.
Man er heller ikke ferdig med alle avhørene og arrestasjonene, så det er mye som dommerne ikke har fått innsyn i, bl.a det som kom fram under avhøret med Uteng#en. Det er mye som kom fram når TH var fengslet. Folk turde å snakke mer når de hørte at TH var siktet, så det kommer mer og mer.
Rart at Elden plutselig begynner å forsvare TH? Først sier han at "da kan ikke politiet holde på hans eiendeler", og nå sier han at politiet ikke har flere beviser. Hva forteller det at han plutselig begynner å uttale seg til fordel for TH? Mens andre advokater bl.a angriper ektepakten og sier at TH ville blitt flådd i en rettsak. Undrer på hva Elden sier om denne ektepakten.

Så det du sier er at Elden tar feil når han konstaterer følgende:

– Det vil i så fall i strid med norsk lov, som pålegger politiet å legge fram absolutt alle opplysninger for dommerne og forsvareren når påtalemyndigheten ber om fengsling, sier Elden.
Senast redigerad av Sosialisten 2020-06-02 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in