2020-06-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Men Picasso2 citerar ju ordagrant vad som står just i FUP?

Vad fick dig att dra den slutsatsen? Det minsta man kan begära i ett citat är väl i alla fall citationstecken kring texten.
Citera
2020-06-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hur förklarar du då att likhundarna markerade där?
Likhundar makerar på likdoft, inte på blodet i sig. Kommer blodet från en levande människa (som i vardagsrum och kök) så blir det inga reaktioner. Ett lik som ligger på ett underlag, stilla, i 15-20 minuter markeras av likhunden. Detta är förklarat ett tiotal gånger i tråden. Det står också en förklaring i fup.
Citera
2020-06-01, 21:40
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Så står det absolut, men ponera för ett ögonblick att en dåligt utförd tvätt gjorts ändå, så att siluetten kvarstår, medan de tre blodfläckarna tillkommer efteråt från väskan? Kanske inte tillför något nytt, men kan förklara varför inte ännu mer blod hittas på överkastet när kroppen bevisligen legat där.
Kanske för att hon var blodig på kroppen, men blödde inte där? Prydnadskudden var mättad med blod.
Citera
2020-06-01, 21:40
Medlem
askungens avatar
En sak som gnager lite i mig (och som jag inte kommer få svar på) men Wilma ska ju ha gjort slut med T på onsdagen. Men på torsdag vid 13-tiden skickar Wilma meddelande till T och skriver att dammsugaren är sönder, hade de redan blivit ihop igen eller varför skulle W dammsuga lägenheten?
Hon verkar också ha ljugit om hantverkaren som skulle komma dit för att inte gå på körkortslektionen.
Dammsugarpåsen som var helt vid teknisk undersökning, men T verkar ha dammsugit vid städningen. Kanske egentligen en helt obetydlig detalj... 🙂
Citera
2020-06-01, 21:41
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Vad fick dig att dra den slutsatsen? Det minsta man kan begära i ett citat är väl i alla fall citationstecken kring texten.
Det var ju kursivt. Jag fattade iallafall.
Citera
2020-06-01, 21:44
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
En sak som gnager lite i mig (och som jag inte kommer få svar på) men Wilma ska ju ha gjort slut med T på onsdagen. Men på torsdag vid 13-tiden skickar Wilma meddelande till T och skriver att dammsugaren är sönder, hade de redan blivit ihop igen eller varför skulle W dammsuga lägenheten?
Hon verkar också ha ljugit om hantverkaren som skulle komma dit för att inte gå på körkortslektionen.
Dammsugarpåsen som var helt vid teknisk undersökning, men T verkar ha dammsugit vid städningen. Kanske egentligen en helt obetydlig detalj... 🙂

Har också funderat på det där. Varför stannade hon kvar? Vi lär inte få svar på det, nej, men det är ju en fundering man nöter på till och från
Citera
2020-06-01, 21:44
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Likhundar makerar på likdoft, inte på blodet i sig. Kommer blodet från en levande människa (som i vardagsrum och kök) så blir det inga reaktioner. Ett lik som ligger på ett underlag, stilla, i 15-20 minuter markeras av likhunden. Detta är förklarat ett tiotal gånger i tråden. Det står också en förklaring i fup.
Jo, men det är ju inte troligt att W har legat där utan att det kommit blod alls. Personen jag svarade tyckte att det var rimligt att blodet kom från T som kanske har setat på sängen. Det var det jag
opponerade mig emot. Den fick det att låta som om W inte legat där.
Citera
2020-06-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jo, men det är ju inte troligt att W har legat där utan att det kommit blod alls. Personen jag svarade tyckte att det var rimligt att blodet kom från T som kanske har setat på sängen. Det var det jag
opponerade mig emot. Den fick det att låta som om W inte legat där.
Ah, då missförstod jag dig. Ber om ursäkt för det. Nej, de hade definitivt inte reagerat på blod från T, vare sig det var Wilmas blod eller hans eget.
Citera
2020-06-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Så står det absolut, men ponera för ett ögonblick att en dåligt utförd tvätt gjorts ändå, så att siluetten kvarstår, medan de tre blodfläckarna tillkommer efteråt från väskan? Kanske inte tillför något nytt, men kan förklara varför inte ännu mer blod hittas på överkastet när kroppen bevisligen legat där.

Tror hon var död redan när hon hamnade i sängen. En död kropp blöder inte eftersom pumpen stannat och det blod som finns kvar i kroppen snabbt börjar stelna.
Citera
2020-06-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki

Dragit en slutsats?
Haha, nej kanske för att jag läst fup och förstod alldeles utmärkt utan citattecken.
Jösses.
Citera
2020-06-01, 21:49
Medlem
ja det är ett mycket möjligt scenario.. avlednings manöver dock klantade han sig då han använt kortet på ställen med kameraövervakning, eller så hade han tänkt rymma men ångrade sig men med det scenariot så kunde han lika väl tagit tåget tillbaka..

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om han hade åkt ända till Göteborg så hade han ju blivit tvungen att ta sig därifrån också. Hade han pengar till det? Hade han tid med det när han hade så mycket att städa hemma? Det var bättre att gå av vid Ljungskile så hade han lite bättre möjligheter att komma hem i någorlunda tid. Nu hade han iallafall fått bevisat att Wilma åkt till Göteborg och betalat med sitt kort.
Citera
2020-06-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Eller hur! Och så framträdande som silhuetten är på bilderna, så borde det vara blod, blod och åter blod. Men det är det väl inte, enligt FUP?

Och överkastet är heller inte tvättat, också enligt FUP vad jag förstår. Så varför silhuetten som är så tydlig i Bluestar?
Om duschdraperiet legat ovanpå överkastet kan det ha varit lite fuktigt. Om det då varit tvättat eller sköljt i klorin tidigare, skulle klorinen från draperiet kunnat ge avtryck. Det har hänt Att jag sköljt mitt duschdraperi i klorin om jag misstänkt att det varit mögelangrepp på det. Klorin skulle ju också kunna ge denna färg med hjälp av blues tar. Kanske lite långsökt. Men vem vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in