2020-06-01, 21:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förruttnelseprocessen börjar 15-20 minuter efter döden inträffat och det är den tid hunden behöver för att känna likdoft. Och det är mycket möjligt att tösen legat där hela tiden som T varit ute på sin tågresa. Dvs fyra timmar. Det vet vi inte.

Nej, förruttnelseprocessen börjar redan efter någon minut
Citera
2020-06-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Nej, förruttnelseprocessen börjar redan efter någon minut
Ja, stämmer. Jag ändrade i mitt inlägg direkt när skrivit det. Du är snabb i din kritik.
Citera
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Kan de ha bråkat och T fortsätter att spela tv-spel och ignorera henne så att hon tillslut i ren ilska/frustration kastar ner hans Ps4 på golvet/mattan?

Kan kan de väl. Något utlösa ett, vad jag tror, enormt raseri hos Tishko. Hon kanske drog en säkring så att tvn slocknade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Siluetten är garanterat full med blod.
Så tolkar jag det.
När dom topsar så tar dom inte överallt.
Nu har jag inte läst om dom topsade på de synliga besudlingarna FÖRE bluestar eller EFTER.
Men det logiska är att dom topsat före?

De utsatta markeringarna är där blod hittats. Men tyvärr ser vi inte områdena de topsat där förekomst av blod saknas.
Då hade vi säkert sett att några av de testade områdena inte är där vi nu kan se att det är blod.

Hade dom testat överallt där det lyser upp så tror jag det hade varit blod på alla prover.

Det logiska är att de topsar efter. Hur skulle da annars veta var de ska topsa? Skulle de gå igenom hela stället med tops hade de inte varir klara förrän nästa år.
Citera
2020-06-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yayacrims
BINGO... Äntligen en med en vettig teori
Om han hade åkt ända till Göteborg så hade han ju blivit tvungen att ta sig därifrån också. Hade han pengar till det? Hade han tid med det när han hade så mycket att städa hemma? Det var bättre att gå av vid Ljungskile så hade han lite bättre möjligheter att komma hem i någorlunda tid. Nu hade han iallafall fått bevisat att Wilma åkt till Göteborg och betalat med sitt kort.
Citera
2020-06-01, 21:22
Medlem
tojos avatar
Citat:
Jag läser innantill i rapporten av NFC att överkastet inte tvättats.

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det står i fupen att det inte tvättats

Så står det absolut, men ponera för ett ögonblick att en dåligt utförd tvätt gjorts ändå, så att siluetten kvarstår, medan de tre blodfläckarna tillkommer efteråt från väskan? Kanske inte tillför något nytt, men kan förklara varför inte ännu mer blod hittas på överkastet när kroppen bevisligen legat där.
Citera
2020-06-01, 21:23
Medlem
Citat:
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

Jag tolkar det som att det inte fanns speciellt mycket blod på överkastet - men ni tolkar annorlunda. Då får det bli så.

Blodet på överkastet kan ha kommit dit på annat sätt.
Tex att T hade det på sina kläder och suttit sig på sängen.
Citera
2020-06-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nå, kan du verifiera till FUP, med ditt påstående, *eller så får det bli så *!

Men Picasso2 citerar ju ordagrant vad som står just i FUP?
Citera
2020-06-01, 21:32
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Varför blev han svartsjuk - det är bara han kan berätta, men han erkänner inte. Man försöker läsa genom raderna och gissa. W saknade bostad, hon har sagt att hon skulle kunnat flytta till en annan kille. Jag tror att det blivit sista droppe för T. Med tanke på vilka våldsamma skador fanns på hennes huvud - det var ett raseriutbrott.

Ja.. ”hon fick vad hon förtjänade den horungen”

Något i den stilen sa han. Efter allt Tishko gjort för Wilma så skulle hon lämna honom för att bo hos en annan kille. Lägg till lite ”du är en jävla loser” på det och PANG
Citera
2020-06-01, 21:34
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan73
https://jonehrsson.se/

Skrolla ner till länken med ”trofesamlaren”
I den tredje bilagan som kommer längre ner så är det s 27av 298

Där är det ett papper handskrivet 1-10 med siffror bredvid. Vad kan detta betyda?

När jag kollade efter det du skrev såg jag i samma bilaga s. 8 en tröja med blod på, är det bara jag eller ser de ut som att det är stickmärken i mitten av blodfläckarna?
Citera
2020-06-01, 21:37
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Blodet på överkastet kan ha kommit dit på annat sätt.
Tex att T hade det på sina kläder och suttit sig på sängen.
Hur förklarar du då att likhundarna markerade där?
Citera
2020-06-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Men Picasso2 citerar ju ordagrant vad som står just i FUP?
Det är ingen ide Strogge. Smhf är av nån anledning ute efter min person. Ja, jag citerade ur fup. Ordagrant. Men det krävs att man läser lite innan man hoppar på folk. Kanske tänka själv utan prestige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in