Citat:
Ursprungligen postat av
Neroe
Jag började denna diskussionen med att be om tre oberoende källor på just Arbetets tvärsäkra uttalande om att flockimmunitet inte finns. Arbetet tycker inte att det behövs och vill att jag ska bidra med källor på motsatsen (

) Nu säger du samma sak så kan du inte ge mig lite guldkorn? Så svårt skall det väl inte vara?
Alltså allvarligt. Inser du att det inte längre finns nån som pratar om flockimmunitet?
Det bästa man kan göra i dessa tider, efter all kunskap vi samlat under senaste 3 månader, och ifall man var en flockimmunitetstorsk, är bara att låtsas som man aldrig förespråkade för det. Har man tur att man inte går å kollar historiken på användaren i frågan, så slipper man åtminstone bli utskrattad.
Det arbetet menar är att flockimmunitet var något att "eventuellt" tro på så länge man inte visste så mycket hur det såg ut i mycket drabbade länder.
Men när man väl fått veta att länder såsom Belgien, Frankrike, Spanien, Whuan och (hör och häpna) Sverige (dvs de som drabbats mest, dvs de som hade i teori störst chans att vara nära flockimmunitet) har mindre än 10% immuna, då har man förstås insett att det bara var skitsnack.
Källor finns överallt. Använd google. Suck.