2020-06-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

Jag tolkar det som att det inte fanns speciellt mycket blod på överkastet - men ni tolkar annorlunda. Då får det bli så.

Försöte du ens läsa?
Citera
2020-06-01, 20:46
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Så här beskriver NFC:

På sängöverkastet (G106) fanns en del besudlingar. Alla besudlingar svarade inte positivt på testerna men några testades positivt för sperma (S095-S097) och några indikerade för blod (S074-S076)2.

Så nej, silhuetten var inte full med blod.

Siluetten är garanterat full med blod.
Så tolkar jag det.
När dom topsar så tar dom inte överallt.
Nu har jag inte läst om dom topsade på de synliga besudlingarna FÖRE bluestar eller EFTER.
Men det logiska är att dom topsat före?

De utsatta markeringarna är där blod hittats. Men tyvärr ser vi inte områdena de topsat där förekomst av blod saknas.
Då hade vi säkert sett att några av de testade områdena inte är där vi nu kan se att det är blod.

Hade dom testat överallt där det lyser upp så tror jag det hade varit blod på alla prover.
Citera
2020-06-01, 20:46
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

Jag tolkar det som att det inte fanns speciellt mycket blod på överkastet - men ni tolkar annorlunda. Då får det bli så.
Ja Precis, de har ju ringat in fläckarna där blodbesudling samt besudling av sperma hittats, tre Fläckar av varje
Om resterande var blod hade det ju stått.
Citera
2020-06-01, 20:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ja, man har hittat blodbesudlingar. Men hela silhuetten är inte blod vilket folk härinne tror.

Blodbesudling (Bloodstain) Blod som förekommer på en yta eller som trängt in i ett poröst material.

och "Bluestar® forensic synliggör blodspår"
Citera
2020-06-01, 20:50
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
"Ögongloben är insjunken och strax
utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den
högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till
höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."

FUP s178, punkt 18.

Låter som att det skulle kunna komma från en plattmejsel, har för mig jag läste att de tagit en skruvmejsel från lägenheten.
Citera
2020-06-01, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yayacrims
du skojar? Om din teori hade varit sanning (vilket den inte är), OM hon hade fallit du tror på riktigt inte dom hade hittat skador/besudlingar etc på denna hypotetiskt vassa kant hon fallit på? Din teori är ett skämt, du känner T antar jag..

Det fanns ju blodbesudlingar på väggen, tex på sida 304 i FUP.
Och inget vasst våld förekom innan döden enligt rättsläkaren, bara trubbigt våld, se sida 182 i FUP.

Blodet kan ha skvätt på väggen vid styckningen eller vid bärande/hanterande av den döda kroppen.

Och vad tror du att människor gör när de har skurit sig i handlederna?
Jag tror inte att de diskar kniven och lägger tillbaka den i lådan iallafall. Kniven tappas eller kastas nog tror jag. Sen är det nog stor risk att det skvätter en del blod i lägenheten.

Så vad finns det för spår i lägenheten, som bara kan komma från misshandel, och som inte kan komma från självmord?
Citera
2020-06-01, 20:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja Precis, de har ju ringat in fläckarna där blodbesudling samt besudling av sperma hittats, tre Fläckar av varje
Om resterande var blod hade det ju stått.

"Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma"

Fluorescensen är blodet som "lyser"
Citera
2020-06-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det fanns ju blodbesudlingar på väggen, tex på sida 304 i FUP.
Och inget vasst våld förekom innan döden enligt rättsläkaren, bara trubbigt våld, se sida 182 i FUP.

Blodet kan ha skvätt på väggen vid styckningen eller vid bärande/hanterande av den döda kroppen.

Och vad tror du att människor gör när de har skurit sig i handlederna?
Jag tror inte att de diskar kniven och lägger tillbaka den i lådan iallafall. Kniven tappas eller kastas nog tror jag. Sen är det nog stor risk att det skvätter en del blod i lägenheten.

Så vad finns det för spår i lägenheten, som bara kan komma från misshandel, och som inte kan komma från självmord?
Man självmördar inte sig själv så muskelvävnad flyger och far, avsätter blodstänk med full kraft, man skadar i inte ögonhålan så att man får en oribitafraktur, inte heller skär man av sig huvudet och lägger det i en kabinväska.
Är det inte nog med dina fjantiga försök att få det till att vara självmord. Tycker att det är ställt utom rimligt tvivel att hon är mördad.
Citera
2020-06-01, 20:56
Medlem
tojos avatar
Citat:

Vad emotsäger att överkastet tvättats, siluetten kvar efter tvätt (utan att markeras av bluestar) och "nya" dropparna från väskan som kan ha legat på olika ställen på överkastet och läckt?

En ångestrunk skulle han också teoretiskt ha kunnat tagit till för att lugna sig / hitta normalisering.
Citera
2020-06-01, 20:57
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma"

Fluorescensen är blodet som "lyser"
Ja på 3 inringade ställen med röd ring

https://forumfiles.com/3eB8pd40of/613C7959-AB75-4913-8196-4A4BD14ADC7B_jpeg
Senast redigerad av Bambambi 2020-06-01 kl. 20:59. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Vad emotsäger att överkastet tvättats, siluetten kvar efter tvätt (utan att markeras av bluestar) och "nya" dropparna från väskan som kan ha legat på olika ställen på överkastet och läckt?

En ångestrunk skulle han också teoretiskt ha kunnat tagit till för att lugna sig / hitta normalisering.
Jag läser innantill i rapporten av NFC att överkastet inte tvättats.
Citera
2020-06-01, 21:00
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo

Det står i fupen att det inte tvättats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in