2020-06-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nej, varför då? Om det utöver socioekonomiska faktorer även finns ett samband till att vissa etniciteter drabbas hårdare än andra är det väl jätteintressant även i ett medicinskt perspektiv?

Etniciteten är ingen riskfaktor. Viruset slår ju hårt över hela världen har vi redan sett.
Citera
2020-06-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Etniciteten är ingen riskfaktor. Viruset slår ju hårt över hela världen har vi redan sett.
Jag tror ärligt talat att det finns skillnader, inte bara mellan etniciteter utan även mellan blodgrupper. Tror att asiater kan vara mer mottagliga för smittan faktiskt, men har inga belägg för det. Mörkhyade i både USA och i Storbritannien är dock officiellt överrepresenterade bland dödsfallen.
Citera
2020-06-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Lite dödshjälp bara och morfinsprutor när det var som mest hektiskt i april! Tycker du att sjukvården funkade bra?

"Läkarlarm om IVA-platser: Tvingas låta människor dö"

https://www.fplus.se/lakarlarm-om-iva-platser-tvingas-lata-manniskor-do/a/Xg7GOE

Dom som jobbar i sjukvården har skött sig bra. Inte personalens fel att dom har för få platser.
Citera
2020-06-01, 20:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Åhå! Berätta gärna mer när den teorin begravdes? Hänvisa gärna också till tre oberoende källor.
Varför då? Hänvisa i stället till en trovärdig källa att man på någon plats i världen av storlek testat fram tillräckligt antal så att man kan börja prata om flockimmunitet.

En källa räcker. Dock inte matematiska modeller.
Citera
2020-06-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Allt är en fars. Danskar är inte rädda för oss, deras regering vlll dock visa handlingskraft. Det har dock blivit pannkaka av det hela och danskar riskerar att få betala för deras idioti flera år framåt.
Kryllat av danskar i stan (Malmö) och på Emporia nu när dom haft långhelg i Danmark.
Citera
2020-06-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Du får ta och googla på flockimmunitet så du förstår innebörden av det.

har 10 av 100 immunitet så får viruset svårare att sprida sig kontra att ingen har immunitet eller hur...

Fast nu diskuterar ju forskare fortfarande i vilken utsträckning man verkligen blir immun. Något belägg för hur många som är immuna har Tegnell heller inte. 7% hade väl antikroppar i Sthlm senast, men det är ju inte detsamma som att man är immun.... Dessutom är det marginellt och efter det har också antal nya fall per dag ökat kraftigt.

Om Tegnell vill fortsätta med sina kanske, möjligen, borde väl, och eventuellt så bör han åtminstone ha undersökningar att stödja sina gissningar och antagande på.
Citera
2020-06-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Existerar det ens somalier på våra äldreboenden som faktiskt bor där? Seriös fråga.
Ja
Citera
2020-06-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du verkar lika slapp i din argumentation som Tegnell. Är ni släkt?

Nej. Han presenterade ett argument. Du svarar utan argument. Det är du som är slapp i din argumentation din idiot. Svara på påståendet istället.
Citera
2020-06-01, 20:47
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför då? Hänvisa i stället till en trovärdig källa att man på någon plats i världen av storlek testat fram tillräckligt antal så att man kan börja prata om flockimmunitet.

En källa räcker. Dock inte matematiska modeller.

Jag älskar sådana här inlägg. Jag besvarar ditt inlägg där du med tvärsäkerhet förnekar flockimmunitet. Jag ber, naturligtvis, om källor vilket jag ändå kan tycka låter rimligt.

Du besvarar mig att jag ska posta en källa på om det finns en plats i världen har testat tillräckligt för att kunna prata i termer om flockimmunitet? Vad i hela helvete? Finns du på riktigt?

Och det bästa är! Du börjar ditt inlägg med ”Varför då?” Bara där ter ju det sig tydligt vilken intellektuell nivå du ligger på.
Citera
2020-06-01, 20:49
Avslutad
Blir nog en ny topp till midsommar efter dessa fina sommardagar som varit.
Citera
2020-06-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Det som har hänt i USA. Det med Floyd. Och städer som fylls med folk och det ser nästan ut som inbördeskrig.

Nej jag vill inte göra en direkt jämförelse. Men nånting som jag alltid trott på är att om det var i USA (eller Italien, Frankrike, Grekland m fl) som Anders Adolf och Kim Jong Löfven hade kört deras mördarstrategi, så hade de legat jävligt risigt till.

I ett land med massa folk med kort stubin. En idiot aspie som varje dag går på teve och snackar om stabilt och spännande medan folk dör som flugor?

Nej fan glöm det. Det har varit jävligt illa för mördaren i vinröd tröja.

Det dessa skitstövlar har gjort är att de utnyttjat det faktum att i Sverige finns för många lobotomerade personer. För många konflikträdda människor. För många mesiga människor. Sannolikheten att man i Sverige ser kravaller när något väldigt orättvist pågår är i den närmaste obefintlig. Och det har vi ju sett. Det blev inte mer än ett par mjukisar som gick utanför FHM med plakat.

Nej, hade det bott usa:are här hade man nu hängt aspieidioten upp och ner mitt på hötorget.
Du tror inte att protesterna som kommit i kölvattnet av nedstängningen gjort att de här protesterna blossade upp mycket värre än de hade gjort annars? Jag tror din slutsats är helt missbedömd. Om man inte hade stängt ner USA hade det inte blivit de kravaller vi ser nu.
Citera
2020-06-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Nu är det ju såhär att FHM rapporterar dödstal en gång per dag. Klockan 14.

Att folk inte har lärt sig det än efter tre månader är ju minst sagt häpnadsväckande.

Fast alla de 18 fallen verkar ju vara rapporterade före 14...

I så fall är det väl bättre att rapportera gårdagens fall istället för att man missar mer än hälften av dagens. Rena stenåldern verkar det vara, de kör väl på telex, modem och brevduva fortfarande, dödsfallen skall ticka upp i realtid under presskonferensen på en separat skärm, lite som börskurserna. Det är 2020 nu, inte 1820.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in