2020-06-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det spørs hvilken side man ser det fra kanskje - derfor må man ikke glemme å ta en tur over på andre siden også.

Jeg er ikke i familie med hverken AEH eller TH, heller ikke noen andre som tilhører familien. Jeg er ikke en bekjent av dem, og jeg har heller ikke tilknytning til nærområdet, eller andre steder som har blitt nevnt i saken.
Du tar altså helt feil - og vi vet også at 2 av 3 dommere i Eidsivating lagmannsrett er uenig med deg.

Hvis jeg hadde trodd at noen i familien min hadde blitt drept av et annet medlem av familien, så hadde jeg sagt det jeg visste.

Det er ikke hyggelig å få navnet sitt tilgriset - det er direkte skadelig på det nivået vi snakker om her. Men det får være grenser, hvilket griseri man selv smører seg inn med, etter min mening!

Jeg kan ikke kjøpes for penger, og jeg får ikke én eneste krone for det jeg skriver her.

Jeg ser det ikke som usannsynlig at han har tatt barna med seg til utlandet - bort fra forhåndsdømmingen som familien i sin helhet blir utsatt for.

Det ville i såfall jeg gjort, hvis jeg hadde muligheten.

Hadde tenkt å svare Orderud, men du kom meg i forkjøpet. Overbevisende svar, kunne knapt gjort det bedre selv!
Citera
2020-06-01, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg har en god del kunnskap om sånne giftige folk,men man må både se dem og snakke med dem personlig -Vurdere adferden ovenfor andre over lang tid for å kunne av diagnosisere! Være 100% sikker på at personlighetstrekk som kun kommer ifra media/politi er totalt sanne.
De som har disse trekkene,er som regel store menneskekjennere og kopierer gode trekk.
Om de gjør eller sier noe godt mot andre,har det alltid en baktanke om å på sikt vinne på dette selv.
Det at de blir ekstremt urolig om den de kontrollerer ,ikke kan kontrolleres -f.eks. om partneren drar til et sydlig land med sin fortolige venninne. Starter i terapi hos psykolog etc. familievern kontor osv.
Eller vedr. spm. De/Han er totalt rolige og oppmuntrer til disse aktiviteter!

Psykopater er på en måte en annen type menneske en vanlige mennesker.
De føler det motsatte av oss på mange områder.
Hvis de ser at noen er lei seg, så blir de glad, mens vanlige folk prøver å få vedkommende i godt humør igjen.
Hvis en psykopat gir en pengegave til noen, så er det, som du sier, en baktanke. De ønsker ikke å se noen glad, men kan gjerne få noen til å tro det, hvis det gir dem noe tilbake. De er noen store manipulatorer. De kan gi f.eks. en pengegave til et barn av seg, og så deretter be om informasjon om konen som de nettop har skilt seg ifra. Barnet vil da syntes så synd i vedkommende at han prater i vei. Barnet sjønner ikke at pengegaven var ren taktikk. Forferdelige folk det der. Etter en stund, så begynner de å skjønne at alt er bare skuespill, når de prøver å få slutt på plagen. Da øker gavene i verdi og hyppighet. De kan også spille på samvittighet om at de trenger hjelp til noe, og man syntes da automatisk synd i vedkommende. Hvis ingenting av dette hjelper, så slår de om til å bli ondskapsfull og truende.
Citera
2020-06-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det er mange ting som tyder på av GM har et hevnmotiv, og at det er psykologisk betinget. Magefølelsen min roper at det er slik.

Enig! Og hva med denne fyren som hadde vært sammen med THs søster, "ex-svogeren"?
Han kom med noen halvkvedete viser i Krimpodden, usedvanlig ullent, spør du meg!
Skal lytte gjennom denne podcast-episoden en gang til, det er mulig jeg har overhørt noe.
Citera
2020-06-01, 20:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Psykopater er på en måte en annen type menneske en vanlige mennesker.
De føler det motsatte av oss på mange områder.
Hvis de ser at noen er lei seg, så blir de glad, mens vanlige folk prøver å få vedkommende i godt humør igjen.
Hvis en psykopat gir en pengegave til noen, så er det, som du sier, en baktanke. De ønsker ikke å se noen glad, men kan gjerne få noen til å tro det, hvis det gir dem noe tilbake. De er noen store manipulatorer. De kan gi f.eks. en pengegave til et barn av seg, og så deretter be om informasjon om konen som de nettop har skilt seg ifra. Barnet vil da syntes så synd i vedkommende at han prater i vei. Barnet sjønner ikke at pengegaven var ren taktikk. Forferdelige folk det der. Etter en stund, så begynner de å skjønne at alt er bare skuespill, når de prøver å få slutt på plagen. Da øker gavene i verdi og hyppighet. De kan også spille på samvittighet om at de trenger hjelp til noe, og man syntes da automatisk synd i vedkommende. Hvis ingenting av dette hjelper, så slår de om til å bli ondskapsfull og truende.

Uten å vite om TH er av den sorten,så ja de er ikke som folk flest.Det farligste trekket er som du sier,da de ikke får det som de vil-at de blir ondskapsfulle og farlige.
Men de omtaler offeret sitt meget dårlig til andre,eller gir hint -det vet vi ikke om han har gjort -venner (en av 2 typer venner) sa de ikke sa dårlige ting om hverandre.
Vi har hørt rykter om at AE har sagt han var brutal,iskald,gnien -at hun ikke hadde råd til helgeturer og at han hadde glemt bryllupsdagen deres (stod de feiret den hos datter)
Har begynt å tvile om hvem som løy om ekteskapet jeg.
Citera
2020-06-01, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Jo men det har jeg sagt hele tida. Når de arresterer en naiv fyr for drapsmedvirkning fordi han i likhet med 15k andre har fulgt med på en facebook-gruppe hvor kryptonyheter deles, så snakker vi om grovt overgrep, og muslimen må fjernes som påtaleleder umiddelbart. Muslimer klarer ikke håndtere å få den type makt i fanget, i tillegg til lav iq. Skal man bli god på kryptovaluta i praksis så er det andre steder man må lete, feks dark web, og da er man over på narkosmuglere som fikk depotet for hele østlandet raidet 2 uker før bitcoinkontoen ble opprettet.

Haha, hva er dette med at han er muslim? Han kommer fra Serbia, og der er 4% av befolkningen muslimer. Bosnia derimot, nabolandet, der er halvparten av befolkningen muslimer. Hvor har du ifra at muslimer er dummere enn andre folk?
Citera
2020-06-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har det stått i media, eller ...?

det er flere medier som antyder det, og sammen gir det en pekepinn på at han hadde noe å være sjalu for o.l. har ikke tid til å finne frem til alle

"Flere personer med kjennskap til ekteparet har fortalt om konflikter som strekker seg til tilbake i tid."

"Han (TH) pekte også på en konflikt fra midten av 1990-tallet, og fortalte at han i så fall ville ha hevnet seg på et tidligere tidspunkt, og ikke så mange år etter."

"Han (TH) fortalte at han kunne være litt sjalu, men spurte «Hva er vel et par uten sjalusi?»"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9MXGJ/tom-hagen-i-vitneavhoer-avfeide-sjalusi-og-hevn-som-motiv

Fra ryktebørsen:

"AEH har visst vært utro mot broren til TH og han har løpt etter broren sin med kniv på fylla på temperament han har så affekt drap passer ganske godt til profilen hans om jeg skal leke psykolog."

"Flere nære venner som har beskrevet han som sjalu og kontrollerende og utagerende etter utroskap. Blant annet krangling og løpt etter broren eller en annen med kniv på fest kort etter utroskapet"

https://freak.no/forum/showthread.php?t=311395
Senast redigerad av eeqaz 2020-06-01 kl. 20:43.
Citera
2020-06-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Hvis TH ikke er GM, hvorfor ble det funnet blod på 3 strategiske steder (inkludert en av AEs eiendeler) på åstedet? Har du en annen forklaring på dette enn at blodet kan ha blitt plantet?

Det kan ha blitt funnet blod på andre steder i huset også, men politiet kan velge å ikke opplyse om dette.
Apropos blodspor: Våre tidligere naboer hadde et rusproblem. Vi hjalp dem så godt vi kunne, men hvordan kan man hjelpe noen som fornekter et problem?
Det startet pent og prydelig, de fleste greier å skjule problemene en stund. Man "legger seg tidlig". Det betyr ikkeat man legger seg tidlig, men at man skjuler seg i en mørklagt bolig, gardinene slipper ikke inn den minste strime av lys. I årenes løp utvikles en enestående evne til å falle. Det er nesten så man kan snuble i en binders!
Jeg sier IKKE at det var slik i det Hagenske hjem, men det kan ha vært sånn. Hvis det har vært sånn, så finnes det masse blodspor i huset. Fra begge beboerne...
Citera
2020-06-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
det er flere medier som antyder det, og sammen gir det en pekepinn på at han hadde noe å være sjalu for o.l. har ikke tid til å finne frem til alle

"Flere personer med kjennskap til ekteparet har fortalt om konflikter som strekker seg til tilbake i tid."

"Han (TH) pekte også på en konflikt fra midten av 1990-tallet, og fortalte at han i så fall ville ha hevnet seg på et tidligere tidspunkt, og ikke så mange år etter."

"Han (TH) fortalte at han kunne være litt sjalu, men spurte «Hva er vel et par uten sjalusi?»"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9MXGJ/tom-hagen-i-vitneavhoer-avfeide-sjalusi-og-hevn-som-motiv

Fra ryktebørsen:

"AEH har visst vært utro mot broren til TH og han har løpt etter broren sin med kniv på fylla på temperament han har så affekt drap passer ganske godt til profilen hans om jeg skal leke psykolog."

"Flere nære venner som har beskrevet han som sjalu og kontrollerende og utagerende etter utroskap. Blant annet krangling og løpt etter broren eller en annen med kniv på fest kort etter utroskapet"

https://freak.no/forum/showthread.php?t=311395

TH mistenkte utroskap. Ikke sikkert hun var det. Beskyldningene haglet mot flere. Han var helt ute av kontroll. Har jeg hørt.
Citera
2020-06-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
TH mistenkte utroskap. Ikke sikkert hun var det. Beskyldningene haglet mot flere. Han var ute av kontroll. Har jeg hørt.
OK, fant noe mere på ryktebørsen, men det har vel vært postet her i forumet også, vet du hvilken datter det er snakk om ?

"Den ene datteren har levd et kriminelt liv og kjenner flere kriminelle. Han gutten som ble kidnappet og løp inn i huset dems på natta med ulåst dør var visstnok en venn av datteren. Rart med to kidnappinger i samme hus ila et årti?"
Citera
2020-06-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
OK, fant noe mere på ryktebørsen, men det har vel vært postet her i forumet også, vet du hvilken datter det er snakk om ?

"Den ene datteren har levd et kriminelt liv og kjenner flere kriminelle. Han gutten som ble kidnappet og løp inn i huset dems på natta med ulåst dør var visstnok en venn av datteren. Rart med to kidnappinger i samme hus ila et årti?"

Ingen sannhet i det.
Citera
2020-06-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ingen sannhet i det.
OK, døtrene virker mer streite enn broren sin
Citera
2020-06-01, 20:54
Medlem
Jeg synes det er spesielt at Tom Hagen i avhør skal ha forklart at han oppdaget telefonen inne i husets første etasje og reagerte på at den lå plassert et sted hvor kona aldri pleide å legge den fra seg. Det er noe med detaljnivået her, jeg får det ikke til å stemme at det er han, men jeg får det heller ikke til å stemme at det ikke er han...

https://www.nrk.no/norge/undersoker-om-gjerningsmennene-flyttet-pa-mobilen-til-anne-elisabeth-hagen-for-de-forlot-huset-1.150 34014
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in