2020-06-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du tänker fortsätta? Nyss skrev du till en annan användare

Det här med kadaverin har du inte presenterat några som helst belägg för, däremot har du blivit motsagd flertalet gånger:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Undersökningarna såg ut såhär
28 Nov, Spårsäkring sovrum, fynd av huvud & likhundssök
Närvarande: Pinsp Monica Johnzon, Pinsp Agne Gelotte, Krinsp Anette Timm Preinfalk, Pa
Bastian Fürstner & Tyska hundföraren Daniel Nagel

5 Dec, Bluestarundersökning mm
Närvarande: Pinsp Monica Johnzon, Agne Gelotte & Fotograf Henrik Rylander.
Tid: 09:00 – 15:20

10 Dec, Spårsäkring i Bluestarområden mm
Närvarande: Pinsp Monica Johnzon & Agne Gelotte
Tid: 10:40 – 15:30
sida 291 och 292
Likhundarna markerade först i sängen, sedan gjordes bluestarundersökningen

Under Analys och slutsats på sida 283 står det:
Wilma har från vardagsrummet tagit sig själv, eller fått hjälp, till sovrummet och där
legat på sängen, på sängöverkastet. Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen
men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg
inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket
blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då
besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där
likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.
Likhundarna markerade för lik i sängen och bluestarundersökningen blod. Om du ska hävda något annat får du hänvisa till förundersökningsprotokollet, där det också ska stå hur dom skiljer blod från kadaverin. Och inte bara komma med trådsanningar
Silhuetten var inte gjord i blod. Det fanns ett par blodstänk, och det fanns spermastänk. Nå, tro det eller ej. Det är bara att läsa NFCs rapport om överkastet. Själv skiter jag i det nu.
Citera
2020-06-01, 15:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag föreslår att du i så fall förklarar varför det finns en hel kroppssilhuett av Wilma som definitivt inte är blod enligt NFCs rapport. Jag bryr mig inte om ifall jag blir ifrågasatt - och det är inte en teori.

Fluorescens
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Nyligen ur tidningen:

"Enligt av åklagaren lämnad uppgift kommer flera mycket centrala utredningsresultat troligen att redovisas i slutet av innevarande månad. Då kanske klargöranden av mycket väsentliga omständigheter kan göras”

Vi kommer nog få reda på ett och annat.

Vilken tidning? Har du någon länk?
Citera
Medlem
Citat:
Låter som en mycket logisk berättelse om hur det kan ha gått till. Det enda som stör mig är inte det du skriver - utan hur Tishko hanterar förhören både hos polis och tingsrätt. Han känns lugn, överlägsen, hånande... you name it. Det rimmar illa med all panik innan. Men det är svårt för mig att tänka mig in i hans sjuka hjärna.

Jag tror att T är lite av en dubbelnatur som växlar mellan att ha en grandios självbild och en känsla av underlägsenhet, kanske till och med självförakt. Jag tror inte alls han är så säker som han försöker ge sken av under förhören, jag tror att hans överlägsna och hånfulla attityd är sätt att dölja sin osäkerhet, att försöka "lura" förhörsledarna/åklagaren etc om sin förträfflighet. Och ibland tror jag han går på det själv.
Citera
2020-06-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt FUP är överkastet INTE tvättat. FUP menade på att W KAN ha släpat sig dit själv, och dött, eller fått hjälp att ta sig till sängen med överkast. Eller så har W placerats där efter döden.....ungefär så sa FUP.

Tack för klargörandet!
Citera
2020-06-01, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Fluorescens
Ja, det förstår jag. Men varför en silhuett? Det handlar om kemi, oxidering/syre och en del annat.

Nå, jag lär inte övertyga någon här. Så jag jobbar med att försöka få svar som är förståeliga. För blod är det inte som lyser upp av Bluestar-reagensen. Och den behöver något att reagera på för att lysa upp. Klorin är en grej som den reagerar på, och jag har svårt att tro att hela W var avtvättad med klorin innan hon hamnade på överkastet.

Ja ja. Lämnar detta.
Citera
2020-06-01, 16:02
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
En teori om att Wilma har begått självmord:

Enligt rättsläkaren så har Wilma inte strypts till döds, men hon kan ju ha begått självmord på annat sätt, tex skurit sig i handlederna. Och i så fall kan hon ha fallit ihop och slagit i golvet eller annat föremål innan hon dog, och på så sätt fått tex "blånaden" i ansiktet, som omnämns på sida 182 i FUP och som enligt rättsläkaren har uppkommit före döden.

Och jag tycker att det är mycket som tyder på att hon har begått självmord, tex att hon har försökt begå självmord tidigare, att hon hade kontakt med psykolog fram tills hon dog, och att hon verkar ha mått väldigt dåligt den sista tiden innan hon dog.
Och Tishko kanske lämnade lägenheten och sa till henne något i stil med:

"du kan ta lägenheten, jag ska till USA och hjälpa Trump att vinna valet, hej då för alltid Wilma"

Och det som "hon" har skrivit på "sin" Twitter nedan dagen innan hon dog, alltså den 13 november 2019, tyder på att hon hade bestämt sig för att hon ville gifta sig med Tishko, och att hon hoppades att Tishko skulle vilja gifta sig med henne:

https://twitter.com/wilmanouvelle

Lägg också märke till bakgrundsbilden, som är den här bilden:

https://www.pinterest.se/pin/116389971606105245/

Alltså en "romantisk picknick lämplig för frieri"-bild.

Och nästan alla andra inlägg den dagen handlar om kärlek, trohet, lojalitet mm.

Och då gjorde det förstås henne helt förkrossad, att höra Tishko säga att han skulle lämna henne för gott.

Tishko lämnade alltså lägenheten för att åka till Göteborg, där det är bättre att vara om man vill komma till USA, med segelbåt om inte annat. Men han ändrade sig och klev av i Ljungskile, och gick hem för att han inte hade pengar kvar, eller hade dåligt med pengar.
Sen när han kom hem så hittade han Wilma i en pöl av blod, och han blev paranoid att polisen skulle misstänka honom, så han försökte få ut kroppen ur lägenheten och blev då tvungen att skära av iallafall huvudet.

Och kanske ändrade han sig ang. USA när han kom till Ljungskile, för att han ville tillbaka till Wilma, och kanske tom tänkte fria till henne. Men han hann inte dit innan hon begick självmord.

Sen att han nekar till griftefridsbrott nu, det kan bero helt enkelt på att han inte vill straffas för griftefridsbrott. Men det kan också bero på att om han erkänner griftefridsbrott, då ökar risken att han fälls även för mord.

Han har då förstås sörjt Wilma under hela den här tiden sen hon dog, men han har också haft och har sin överlevnadsinstinkt, som driver honom att slippa undan straff.

Vad kan då bevisa min teori?

Om man hittar Wilmas mobiltelefon, så kanske där finns ett "avskedsmeddelande" från Wilma. Och kanske tom en film av självmordet, tex om hon ville straffa alla som svek henne.
Så om Tishko vet var Wilmas mobiltelefon är, då bör han berätta det för polisen snarast, eftersom den kan fria honom från mord iallafall!
Men även kroppen kan fria honom från mord iallafall, om den har skärsår i handlederna tex.

Så om min teori stämmer, och om han fortsätter neka till både mord och griftefridsbrott i tingsrätten, och om han fälls för mord i tingsrätten, då kommer han troligen berätta om Wilmas självmord i hovrätten.

Men om Tishko vet att Wilma begick självmord, då bör han berätta det nu direkt, för sin egen skull!

Men kanske har han inte förstått att Wilma begick självmord, utan han tror att hon blev mördad!

För helv--te Vemsa!!!!

Tror du inte T hade redogjort för att det var han som lämnade lägenheten ostället för att ljuga om att det var hon som drog?

Dina teorier blir mer och mer vrickade för varje dag som går.... Är det möjligen du som har en grandios självbild som tror dig ha bättre teorier en polisens egna tekniker som gör detta så gott som dagligen?
Citera
2020-06-01, 16:04
Medlem
Citat:
Jag föreslår att du i så fall förklarar varför det finns en hel kroppssilhuett av Wilma som definitivt inte är blod enligt NFCs rapport. Jag bryr mig inte om ifall jag blir ifrågasatt - och det är inte en teori.

Här håller jag helt med dig. Om kadaverin ej syns i Bluestar, vad är det då för silhuett som syns på överkastet? Det hittades ju bara mindre blodspår.
Den frågan kan ju de som hävdar att endast blod syns i Bluestar svara på kanske.
Citera
2020-06-01, 16:05
Medlem
Citat:

Om inte en teori så vad då? Förvillelse? Alternativ sanning? Du bemöter fakta med att det är allmän kunskap och att vi "mindre vetande" ska googla, men kan inte komma med en egen källhänvisning.
Definitivt inte blod enligt NFC? Jag läser "På topsen kunde blod inte påvisas" på två av tre provställen, inte riktigt samma sak va?.
Antagligen tunn avsmetning som torkat in i tygfbrerna och inte fås upp vid topsning.
Det märks att du inte bryr dig om sakargument i Bluestarfrågan, men även Hens Höghet kan ha fel och det är inte otillåtet pudla, men att tuta i andra felaktigheter är inte vackert.
Citera
2020-06-01, 16:08
Medlem
KnivStinas avatar
Jag har läst igenom dagens inlägg och fastnade för dem som diskuterar motiv. Vad hade Tishko egentligen för motiv?

Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )

Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.

Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.

Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot
Senast redigerad av KnivStina 2020-06-01 kl. 16:10.
Citera
2020-06-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om inte en teori så vad då? Förvillelse? Alternativ sanning? Du bemöter fakta med att det är allmän kunskap och att vi "mindre vetande" ska googla, men kan inte komma med en egen källhänvisning.
Definitivt inte blod enligt NFC? Jag läser "På topsen kunde blod inte påvisas" på två av tre provställen, inte riktigt samma sak va?.
Antagligen tunn avsmetning som torkat in i tygfbrerna och inte fås upp vid topsning.
Det märks att du inte bryr dig om sakargument i Bluestarfrågan, men även Hens Höghet kan ha fel och det är inte otillåtet pudla, men att tuta i andra felaktigheter är inte vackert.
Nån höghet är jag inte, och det vet du. Jag är bara jävligt envis. Men jag jobbar på det. Tyvärr är det svårt att få tag på folk som faktiskt jobbar med detta. Jag vet dock att Bluestar kan ge falska svar. Dvs reagera på metaller, vissa växtmaterial, klorin etc. Jag kan inte hitta något naturligt med denna silhuett då det inte är blod. Jag läser innantill i NFCs rapport som säger att det var väldigt lite blod på överkastet. Men jag ber att få återkomma ifrågan när jag fått ett svar från en auktoritet i området.
Citera
2020-06-01, 16:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acge
Vilken tidning? Har du någon länk?
Inlägget du citerat är väl från januari/februari? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto