Citat:
Ursprungligen postat av
AoE3#1
Marknaden öppnade precis för 30 sekunder sedan. GULD SILVER HYPERBOLIC
Hyperbolic? Silver är upp +2.5% idag ... Inte så mycket.
Jag gjorde som sagt ett köp av en turbo under fredagen även fast RSI14 var över 70 på 4h (det är ovanligt, sådana köp är väldigt riskabla trots allt). Men det fanns gott om annan data som såg bra ut i detta fall. Den största tjurfaktorn för Silver är annars att Guld ligger långt över dippen i feb/mars. Inte för att detta för råvaran har någon betydelse utan för att det har betydelse för marknaden för just Silver.
Annars bröt Silver ur vad som kunde tolkas (och tolkades av mig) som en tjurflagga på 4h i fredags (en. 'breakout').
Jag låg och fiskade en svans
(en. 'wick') hela fredagen, men det kom aldrig någon tyvärr. Ganska ofta kan man fånga en svans sett på en hel dag när något blir volatilt vilket det ofta blir vid uppgång. Man sätter då sin köporder runt +10% (lite från fall till fall...) över lägsta för dagen och låter den sedan ligga. Detta är särskilt sant med turbos då volatiliteten med 5-20x hävstång givetvis är rejält mycket högre än tillgången som följs (dvs än mer spretiga svansar upp och ned).
I mitt fall blev det dock dåligt då denna svans inte kom varpå jag fick köpa in mig något dyrare istället. En typ av köp på toppen som man helst undviker då det blir något för riskabelt.
Att notera är att RSI14 för Silver på 4h nu ligger och nosar på
80. Tidigare högstanivå i närtid är ca 88 (18 maj) och innan det ca 80 (19 feb).
-
Köpt position: Turbo L Silver AVA 45 (7-8x hävstång)
Kurs: 1.94 @ kl. 19:59:09 (fredag, 29 maj)
Anledning: Tjurflagga @ 4h, 'breakout' av denna uppåt
Jämförelseindex:
XAGUSD (Oanda)
https://www.tradingview.com/symbols/XAGUSD/
Ovan skrevs i fredags också när köpet gjordes. Följ inte de köpen jag gör i den här tråden tack, de innebär mer ofta än sällan väldigt hög risk.