2020-06-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Om det inte vore för pengarna, så är det nog många turism-länder som skulle vilja vara utan alla horder av turister.

Men även i detta fallet kommer pengarna att styra, man har bara högsäsongen på sig att få in de pengar som skall täcka kostnaderna under lågsäsongen.

Så svenskarna (svenskarnas pengar) kommer att vara välkomna inom kort.
Glöm det, svenskarna utgör en väldigt liten del av turismen och de kan vara utan dessa. England Tyskland Italien Frankrike det är länder som står för turismen, men tyvärr så är dessa länder hårt drabbade förutom Tyskland. Så svenskar kan man vara utan.
Citera
2020-06-01, 14:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
En hel del sverigehatare i tråden har ju menat att övriga världen kommer att se Sverige som pestsmittade

Iofs handlade väl artikeln du länkade till om att danskarna åker till Skåne? De har ju större smittspridning i Köpenhamn så det kan man ju förstå och att de därför gillar vår öppenhet.
Citera
2020-06-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Kollar man tillbaka (rapporterade antal avlidna per dag) så är det som lägst på Söndagar, lite högre på måndagar, ännu lite högre på Onsdag. Det brukar peaka på Onsdag eller Torsdag.

T ex förra helgen:

24:e Maj (Söndag) - 6 avlidna
25:e Maj (Måndag) - 31 avlidna
26:e Maj (Tisdag) - 96 avlidna
27:e Maj (Onsdag) - 95 avlidna

Eller helgen innan det:

17:e Maj (Söndag) - 5 avlidna
18:e Maj (Måndag) - 19 avlidna
19:e Maj (Tisdag) - 45 avlidna
20:e Maj (Onsdag) - 88 avlidna

Eller helgen innan det:

10:e Maj (Söndag) - 5 avlidna
11:e Maj (Måndag) - 31 avlidna
12:e Maj (Tisdag) - 57 avlidna
13:e Maj (Onsdag) - 147 avlidna

Jo jag är med på att det är lite lägre söndag och måndag. Men 0 + 8 kändes dock som en lite väl snabb störtdykning. Ska inte ropa konspiration men det kändes underligt. Nåväl man får se nu i veckan då. Hoppas det inte blir så mycket.
Citera
2020-06-01, 14:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Är det bara Sverige som inte tvingat på sina medborgare ansiktsmasker?
Är väl få länder som gjort det. Oftast är det frivilligt.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Iofs handlade väl artikeln du länkade till om att danskarna åker till Skåne? De har ju större smittspridning i Köpenhamn så det kan man ju förstå och att de därför gillar vår öppenhet.

Dom har ju i och för sig rest i hela Sverige och inte bara i Skåne, men framförallt har dom varit i Malmö och supit och klippt sig när allt var stängd i Danmark
Citera
Medlem
Tror ni om WHO rekommenderar att använda skyddsmask kommer FHM att följa rekommendationen?
Jag tror inte det.

https://amp.theguardian.com/world/2020/apr/01/all-uk-hospital-staff-and-patients-should-wear-masks-says-doctors-group?CMP=share_btn_link&fbclid=IwAR0W7eK7m0rExP5q 6FBWOHaQ4wVPDBC2sm-xS97Vs_hTkI3fvhwjOUPxWpA&__twitter_impression=true
Senast redigerad av Lars48. 2020-06-01 kl. 14:58.
Citera
2020-06-01, 14:55
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Glöm det, svenskarna utgör en väldigt liten del av turismen och de kan vara utan dessa. England Tyskland Italien Frankrike det är länder som står för turismen, men tyvärr så är dessa länder hårt drabbade förutom Tyskland. Så svenskar kan man vara utan.
Där fick man veta att man inte har koll!
Kan du bjuda på en källa som visar att intäkterna från just svenskar är försumbara?
Citera
2020-06-01, 14:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Dom har ju i och för sig rest i hela Sverige och inte bara i Skåne, men framförallt har dom varit i Malmö och supit och klippt sig när allt var stängd i Danmark
Jag är tveksam till att de har rest i hela Sverige, var har du läst det?
Citera
2020-06-01, 14:58
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Tror ni om WHO rekommenderar att använda skyddsmask kommer FHM att följa rekommendationen?
Jag tror inte det.

https://amp.theguardian.com/world/2020/apr/01/all-uk-hospital-staff-and-patients-should-wear-masks-says-doctors-group?CMP=share_btn_link&fbclid=IwAR0W7eK7m0rExP5q 6FBWOHaQ4wVPDBC2sm-xS97Vs_hTkI3fvhwjOUPxWpA&__twitter_impression=true

Vi har ju redan en minskning utan munskydd, varför ska vi då behöva gå omkring med munskydd som ett jävla u-land. Visst om FHM rekommenderar munskydd men jag kommer inte ha på mig något. Där gär min gräns
Citera
2020-06-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo jag är med på att det är lite lägre söndag och måndag. Men 0 + 8 kändes dock som en lite väl snabb störtdykning. Ska inte ropa konspiration men det kändes underligt. Nåväl man får se nu i veckan då. Hoppas det inte blir så mycket.

Det är ju ingen jättedykning i absolut antal.

Jämfört med t ex helgen 17:e maj.

0 vs 5 på Söndag (-5)
8 vs 19 på Måndag (-11)

Det skulle vara skönt med rejält sjunkande tal resten av veckan.

Hoppas på 40 imorgon och en peak på 50-60 på Onsdag vilket skulle betyda kanske 25 avlidna per dag om man plottar ut de på rätt dag och sedan ner till 5-10 per dag nästa vecka.
Citera
2020-06-01, 14:59
Medlem
Ny studie visar att antal antikroppar som kroppen producerar och vilken sort är direkt relaterad till om man får mild sjukdom eller blir drabbad av en kraftig Corona sjukdom.
Så att säga de som tror att om deras antikropp test är positivt då har de fått immunitet får tänka om.
Jag ber inte FHM tänka om sin flockimmunitet strategi eftersom det är ett hopplöst fall.
De får drömma vidare att om folk får lite ont i halsen och hostar lite då har de fått immunitet.
Så är inte fallet. Såna antaganden är bara killgissningar.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.05.21.108308v1.full.pdf
Citera
2020-06-01, 15:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu tror jag ju inte att FHM använde siffror från Imperial Colledge för att beräkna hur många som eventuellt kunde vara smittade i Stockholm? Tror du det?

Vad menar du med ” den väteperoxidsanerade sanden”?
Spanien dödade 2 km strand genom att sanera den med blekmedel, tydligen väteperoxid, i sin fanatiska iver att göra den smittfri inför öppnandet efter nedstängningen, trots att där knappast fanns någon smitta. Vildlivet hade lyckligt återhämtat under tiden folk tvingats sitta inne men mördades brutalt av giftsprayen. Hela ekosystemet slogs ut, fågelbon kördes sönder, fågelungeägg krossades, varenda liten insekt dog. Till ingen nytta alls. Allt för den "goda sakens" skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in