2020-06-01, 14:42
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Du har rätt. Här låter man folk självdö hemma till hälften innan de får komma in på sjukhus för att dö på allvar. Så vi kommer inte att ha glädje av interferon. Borde inte anhöriga till sjuka ockupera ett sjukhusentré och kräva att deras nära och kära ska få interferon så fort de insjuknar?

Och nu gäller det för oss och medierna att bevaka hur många som dör på grund av att de inte testas och kommer in för sent. Jag misstänker att en del av dödstalen hänger ihop med det.

Ja interferon förskrivningen måste bevakas av sv journalister. Vågar dom det?
Iom att man ej får vård mot corona i Sverige förräns man är halv-död, så har svenska pat
ingen nytta av interferon.
I riktiga i-länder som Tyskland och Norge, så kommer den väl till pass dock.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Tål att upprepas igen!
Enligt studien bedöms knappt två procent av Sveriges befolkning vara smittade. I Stockholmsregionen ligger andelen på 2,9 procent, i Skåne på 1,3 och i Västra Götaland på 2,3 procent.
– Sverige är inte någonstans nära flockimmunitet, säger Paul Franks.
Källa: Sydsvenska Dagbladet
Men Tegnell pratar fortfarande om att många är immuna varför det kan vara en anledning till att vi ser en minskning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Anders Tegnell vill se en gemensam europeisk lösning på resandet.
Tro fan han vill det, svenskar anses nämeligen som spetälska av övriga europeiska länder och vill inte ha dit oss.😷😷😷😷😷
Den vanliga svenska politiska inställningen.
I praktiken verkar den innebära att resten av Europa ska göra insatser åt oss.
Hålla våra lager, tillverka det vi förbrukar, osv..
Citera
2020-06-01, 14:43
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Region Sörmland inleder likt flera andra regioner redan gjort utökad testning för covid-19. Från nästa vecka ska alla vuxna få ta prov vid symptom.
https://www.sydsvenskan.se/2020-06-01/sormland-ska-testa-alla-vuxna-med-symptom
Citera
2020-06-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Samma som Imperial College, kanske? För länge sedan, kan tyvärr ej ange datum men kanske någon annan minns, uppskattade de att Sverige hade 15 % flockimmunitet. Sedan sjönk deras uppskattning alltmer, trots att flockimmuniteten naturligtvis förväntades öka med tiden.

Men det är typiskt alla alarmister att bara hacka på AT som om han ensam satt och hittade på saker. Trots att det alltså var en mer allmänt utbredd föreställning att vi redan för rätt länge sedan var på god väg dit.

Det som diskvalificerar alla alarmister är just deras blinda sätt att per automatik göra AT till syndabock för allt. Andra ändrar sig med. Andra gjorde också liknande uppskattningar. Men för vissa är det visst bekvämast att blunda för det, stoppa huvet i den väteperoxidsanerade sanden. Då trivs ni bäst. Inte undra på att man talar för döva öron.
Vem är ansvarig (notera, ej syndabock) enligt dig?
Oavsett utfall.
Citera
2020-06-01, 14:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Nej, för dom är inte lika lättlurade som dumma svenskar.

Jag tror vi kommer bli insläppta i de flesta EU länderna innan sommaren är slut och troligen innan Juni är slut.
Citera
2020-06-01, 14:45
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Finland har också kommit fram till att munskydd för allmänheten är verkningslöst.

Danmark, Norge och Island har munskyddstvång?
Citera
2020-06-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Du tror EU länder inte vill ha Svenska turister när dom ser att smittspridningen minskar, dödstalen minskar och färre inlagda på IVA?

Jag tror inte de andra länderna ropar hej så snabbt. De vill säkert se att det stabiliseras här med så här pass låga tal lite mer än 2 dagar iaf. Särskilt med tanke på att vi nog kan ses som ganska oansvariga/opålitliga i hur vi hanterat smittan.

Hur många smittade hade vi nu officiellt, 35.000? Och så stort mörkertal på det. Om jag vore de andra länderna, så skulle jag nog vilja vara lite försiktig.... Men vi får se vad de säger.
Citera
2020-06-01, 14:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Samma som Imperial College, kanske? För länge sedan, kan tyvärr ej ange datum men kanske någon annan minns, uppskattade de att Sverige hade 15 % flockimmunitet. Sedan sjönk deras uppskattning alltmer, trots att flockimmuniteten naturligtvis förväntades öka med tiden.

Men det är typiskt alla alarmister att bara hacka på AT som om han ensam satt och hittade på saker. Trots att det alltså var en mer allmänt utbredd föreställning att vi redan för rätt länge sedan var på god väg dit.

Det som diskvalificerar alla alarmister är just deras blinda sätt att per automatik göra AT till syndabock för allt. Andra ändrar sig med. Andra gjorde också liknande uppskattningar. Men för vissa är det visst bekvämast att blunda för det, stoppa huvet i den väteperoxidsanerade sanden. Då trivs ni bäst. Inte undra på att man talar för döva öron.

Nu tror jag ju inte att FHM använde siffror från Imperial Colledge för att beräkna hur många som eventuellt kunde vara smittade i Stockholm? Tror du det?

Vad menar du med ” den väteperoxidsanerade sanden”?
Citera
2020-06-01, 14:49
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Du har en poäng i att tajmingen onekligen känns lite underlig, samt att det "störtdyker" dessa 2 dagar. Men det blir intressant att se resten av veckan nu, risken är ju att det fylls på en hel del närmsta dagarna. Det kommer kännas deppigt i så fall.

Jag är också lagd så att det känns deppigt om det ökar såklart. Jag kände mig så positiv för några veckor sedan över att det började sjunka och uttryckte det i tråden. Efter det visade det sig dock att det gick långsammare än vad jag hoppats på.

MEN jag blir lika deppig när det känns som att Sverige mörkar... det tror jag de flesta ländernas styrande gör mer eller mindre, men det svider ändå om Sverige gör det på ett såhär uppenbart sätt och folket dessutom köper det! Är för mkt tillfälligheter att det ska ske nu, OCH att det ska ske på ett såhär overkligt sätt. Alltså från flest döda per capita till typ inga döda över en helg kort efter att alla myndigheters siffror sjunkit och Sverige setts som det svarta fåret av övriga Europa.
Citera
Bannlyst
Sveriges kommer ha låga dödstal hela denna vecka.
Stefan Löfven måste nämeligen delta i direktsänd partiledardebatt på Söndag i SVT agenda 😷😷😷

Dom ska nästan enbart debbatera Corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Du har en poäng i att tajmingen onekligen känns lite underlig, samt att det "störtdyker" dessa 2 dagar. Men det blir intressant att se resten av veckan nu, risken är ju att det fylls på en hel del närmsta dagarna. Det kommer kännas deppigt i så fall.

Kollar man tillbaka (rapporterade antal avlidna per dag) så är det som lägst på Söndagar, lite högre på måndagar, ännu lite högre på Onsdag. Det brukar peaka på Onsdag eller Torsdag.

T ex förra helgen:

24:e Maj (Söndag) - 6 avlidna
25:e Maj (Måndag) - 31 avlidna
26:e Maj (Tisdag) - 96 avlidna
27:e Maj (Onsdag) - 95 avlidna

Eller helgen innan det:

17:e Maj (Söndag) - 5 avlidna
18:e Maj (Måndag) - 19 avlidna
19:e Maj (Tisdag) - 45 avlidna
20:e Maj (Onsdag) - 88 avlidna

Eller helgen innan det:

10:e Maj (Söndag) - 5 avlidna