Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Jag tror också att han ville bli av med Wilma. Trött på att försörja henne också. Det kanske var därför han ville dra till USA också. Nu hade det ju kommit brev från kronofogden också. Situationen var ohållbar för hans del. Därför blev det som det blev.
Han ville ju också att W skulle följa med till USA, undrar om han tänkte dumpa henne där?? (Levande alltså).
Citat:
Ursprungligen postat av
Horrorgram
What? Varför dröjer det så länge?
Min teori är att pga att T inte sagt något under polisförhör, att nu när han pratar, så finns det tid till att ev kolla upp det han säger. Men det är bara min teori.
Citat:
Ursprungligen postat av
fabian
På tal om väskor ca 50 sidor tillbaks.... Jag har tänkt och tänkt, på sidan 546 i fupen så säger Wilmas mamma att hon tror att Wilma hade en gul väska med dragkedja från Ullared. Den står det inget om någonstans. I den skulle lilla Wilma lätt få plats! Men hon är osäker på om den fanns hos Wilma eller hos henne själv.
Ja, eller Ikea-kasse eller liknande, täckt med kläder. Det skulle kunna förklara tunga steg och dunsar i trapphuset. En kropp är ju liksom mjukhård till skillnad mot ex en hård byrå. Och dumpa i en kontainer. Men då stämmer det inte ihop med att hon legat på sängen i överkastet, rent tidsmässigt.
[quote=loislois|71789176]
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Motivet är jätte enkelt, W hotade T att flytta till en annan kille. Det triggade hans våldsamma utbrott.
Jag tror faktiskt inte att det är så enkelt. Jag får faktiskt inte riktigt ihop systern E:s vittnesmål/uppgifter heller, för hon påtalar i flera sidor om hur jobbigt hon har haft det med sin ex, fått skyddat boende, hur han hotat, hon t o m föreslår sitt ex som alternativ mördare av W, bara för att han ska komma åt E. Och att W minsann växt upp hos syster E. Det betyder ju att W sett väldigt mycket bråk där då, när hon bodde med systern. Jag trodde först att det var en 10-15 års skillnad mellan E och W, men det är ju tydligen bara 3 år......kanske W var ute efter att även hon skulle få skyddat boende, en egen bostad på det sättet?? Genom att överdriva att vara våldsutsatt och förttryckt?? Sådana kvinnor finns.
Bara min spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Du har drömt. Han satt ner och, enligt tågvärden så fibblade han inte med nån mobil vilket är ovanligt med ungdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
askungen
Nej, jag vet. Med Marie-antoionette menar stt hon sett bilder från tåget men tror hen blandat ihop bilderna bara.
Jaa, tack ni båda, jag måste ha blandat ihop, eller drömt

.