2020-05-31, 18:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Endel alkisar har ju hundar, ofta schäfer. Men parkbänksalkisen verkar inte ha hund? Är det fler som gjort den spaningen.?
En lirare på den lokala bänken har en hund. Dock ingen schäfer utan en mindre historia. Han var med på spliffen en gång för något år sen. Han minns mig så klart inte men hunden hans kommer fortfarande och hälsar glatt.
Citera
2020-05-31, 18:55
Medlem
brajzillas avatar
Hur går det här du blivit accepterad av innre kärnan med dina två Norrlands djup än? eller var alkarna lite mer hårdnackade än du trodde?
Citera
2020-05-31, 19:40
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Kan mycket väl vara så eller att kulturen är annorlunda där

Har nog mycket att göra med att du kan få en typ 2-3 liters petflaska med vin för under 50 lappen.
Citera
2020-05-31, 22:21
Medlem
Citat:
Endel alkisar har ju hundar, ofta schäfer. Men parkbänksalkisen verkar inte ha hund? Är det fler som gjort den spaningen.?
Sällan numer man ser alaget med hundar. Det var mer förr i tiden tror jag.
Citera
2020-06-01, 01:07
Medlem
526s avatar
I min ungdom hände det att jag följde med en kompis som köpte röka av "gänget" vid Gullmarsplan, en bit in i skogen. De var alkisar, flummare, pundare. Ibland satt vi och rökte en joint med dom. Problemet var att de inte var kul att snacka med. Det gick helt enkelt inte då de mest lät på olika sätt.
Så jag tror inte det är så kul. De är så trasiga och slut i huvudet att det blir plågsamt efter 15 min.
Citera
2020-06-01, 12:58
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
På 70-talet hade man schäfrar. Gissar att bidragen var mer tilltagna då.
Citera
2020-06-01, 13:37
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En lirare på den lokala bänken har en hund. Dock ingen schäfer utan en mindre historia. Han var med på spliffen en gång för något år sen. Han minns mig så klart inte men hunden hans kommer fortfarande och hälsar glatt.
"Var med på spliffen" Haha
Har inte sett nån med hund faktiskt. Men det kanske är mer vanligt med dom soloracear oftare. Kanske blir rörigt när gänget blir för många. Eller så är det 70talsgrej som kyrkstocken påpekar.

Läste nyligen en artikel som var ganska intressant .

https://blogg.alltforforaldrar.se/jessicaviola/2013/01/26/jag-lar-mig-av-a-lagare-och-deras-trygga-hundar/
Senast redigerad av KnugenAfKnungsan 2020-06-01 kl. 13:43.
Citera
2020-06-01, 13:42
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
I min ungdom hände det att jag följde med en kompis som köpte röka av "gänget" vid Gullmarsplan, en bit in i skogen. De var alkisar, flummare, pundare. Ibland satt vi och rökte en joint med dom. Problemet var att de inte var kul att snacka med. Det gick helt enkelt inte då de mest lät på olika sätt.
Så jag tror inte det är så kul. De är så trasiga och slut i huvudet att det blir plågsamt efter 15 min.
Innan Bajen spelar så brukar det vara i den dungen som många värmer upp innan avspark

Många lirare brukar oftast börja om att berätta sina krigsminnen om och om igen, men det vägs upp utav att åhörarna har ett väldigt kort närminne och glömt allt till nästa dag.
Citera
2020-06-01, 14:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
"Var med på spliffen" Haha
Har inte sett nån med hund faktiskt. Men det kanske är mer vanligt med dom soloracear oftare. Kanske blir rörigt när gänget blir för många. Eller så är det 70talsgrej som kyrkstocken påpekar.

Läste nyligen en artikel som var ganska intressant .

https://blogg.alltforforaldrar.se/jessicaviola/2013/01/26/jag-lar-mig-av-a-lagare-och-deras-trygga-hundar/
Ja, jag vet inte riktigt vad det beror på. Kan väl tänka mig att deras hundar dör och det blir svårt att skaffa en ny.
Citera
2020-06-01, 22:24
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tips! Testa Kinahaket som ligger på hörnet vid Pauliskolan!

Där kan man ibland träffa några av de mera profilerade.
I parken har jag dock upplevt att många av A-lagarna fått en ny konkurrent.

Gubbar från Somalia.
Det verkar också, som du är inne på att det knarkas mycket.

Inget kul ställe att knalla förbi.

Annars finns ju Kinahaket längre uppåt Lundavägen vid Rostorp. Bodde granne med stället och det verkade som att ägaren levde av att sälja öl för maten lämnade mycket att önska den gången man vågade sig på menyn där.

Värnhem är rätt tragiskt på många sätt. Tyvärr har det intagits av tunga missbrukare,likaså Rörsjöparken. Där finns en liten runda i mitten med bänkar. Så sent som idag gick jag förbi stället och där stod polisen och beslagtog sprit från alkisar. En stackare fick vackert lämna ifrån sig sin surt förvärvade Minttu.
Citera
2020-06-02, 10:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Väldigt tveksamt om dom riktiga parkbänksalkisarna dricker sina öl kalla.

Reagerade också på detta påstående!
Den håller nog i snitt någon grad över systembolagets innetemperatur.
Citera
2020-06-02, 10:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
På 70-talet hade man schäfrar. Gissar att bidragen var mer tilltagna då.

Fast det var pundarna som hade jeans, jeansjacka och schäfer, inte alkisarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in