2020-06-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hadde han hatt elskerinne så hadde navnet vært her for lenge siden, er nok bare rykter.

Her er jeg helt enig med deg, det ingen grunn til at media skulle holde tett om en slik sak.Også om han skulle brukt ekskortetjenester er jeg helt sikker på at det hadde sevet ut i media.
Citera
2020-06-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det tror jeg ikke er bare rykter.Om de hadde et navn,så kan ikke verken politi eller media gå ut med dette uten vedkommendes tillatelse vet du! Kun dømte blir omtalt ufrivillig med navn.Om noen tyster på navn er eneste mulighet,men om dette navnet var så godt skjult-da skjer ikke det. Er det i visse kretser,så kan sånne risikere alvorlige konsekvenser også.

Nei de kan ikke gå ut med navn, men det er ingenting i veien for at omtale henne som elskerinne uten navn. Jeg tror aldri i livet at media hadde holdt tett om en slik opplysning.
Citera
2020-06-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Jo men det har jeg sagt hele tida. Når de arresterer en naiv fyr for drapsmedvirkning fordi han i likhet med 15k andre har fulgt med på en facebook-gruppe hvor kryptonyheter deles, så snakker vi om grovt overgrep, og muslimen må fjernes som påtaleleder umiddelbart. Muslimer klarer ikke håndtere å få den type makt i fanget, i tillegg til lav iq. Skal man bli god på kryptovaluta i praksis så er det andre steder man må lete, feks dark web, og da er man over på narkosmuglere som fikk depotet for hele østlandet raidet 2 uker før bitcoinkontoen ble opprettet.

Tror ikke aktor er muslim. Han har et typisk østeuropeisk navn, og hvorfor skal han fjernes tro? Det er ikke sånn at han sitter alene og jobber med denne saken, han er vel bare talsmann.
Citera
2020-06-01, 13:22
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hva er det som gjør at man kan si at TH ikke er narsissist/psykopat?

Jeg har en god del kunnskap om sånne giftige folk,men man må både se dem og snakke med dem personlig -Vurdere adferden ovenfor andre over lang tid for å kunne av diagnosisere! Være 100% sikker på at personlighetstrekk som kun kommer ifra media/politi er totalt sanne.
De som har disse trekkene,er som regel store menneskekjennere og kopierer gode trekk.
Om de gjør eller sier noe godt mot andre,har det alltid en baktanke om å på sikt vinne på dette selv.
Det at de blir ekstremt urolig om den de kontrollerer ,ikke kan kontrolleres -f.eks. om partneren drar til et sydlig land med sin fortolige venninne. Starter i terapi hos psykolog etc. familievern kontor osv.
Eller vedr. spm. De/Han er totalt rolige og oppmuntrer til disse aktiviteter!
Citera
2020-06-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Förr i tiden var boven tvungen att hålla kidnappningsoffret vid liv för att säkerställa en någorlunda trygg utväxling av pengarna. Med kryptovaluta behövs inte det längre. Man behöver inte lämna tillbaka offret levande och lämna en massa spår efter sig som ökar risken att åka fast. Då tänker ni: Men då är det ju ingen som kommer att betala! Det stämmer inte. Dom flesta kommer att göra det ändå. Till sist. När alla andra möjligheter är uttömda att få tillbaka den älskade. Fasan att mista den älskade trycker undan allt rationellt tänkande.

Jag tänkte mer på polisens tafatthet och bruk av silkeshandskar gentemot TH i starten av efterforskningen.
Som att det fortfarande är år 1900 där du inte ska ”störa den rika herren”.
Är för mig helt ofattbart att dom inte följde protokoll som de gör med vanliga mannen i gata.
Citera
2020-06-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Jag tänkte mer på polisens tafatthet och bruk av silkeshandskar gentemot TH i starten av efterforskningen.
Som att det fortfarande är år 1900 där du inte ska ”störa den rika herren”.
Är för mig helt ofattbart att dom inte följde protokoll som de gör med vanliga mannen i gata.

Helt riktig observert. Det var de første 10 ukene tunnelsynet forekom.
Citera
2020-06-01, 13:25
Medlem
https://www.nrk.no/kultur/drapstiltalt-underviste-politiet-1.8364699
Citera
2020-06-01, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Helt enig! Motbevise omdømme og dårlige rykter,er våpenet til psykopater ...og sikkert andre som bare har sånne trekk.TH fortalte jo politiet selv,hva han trodde AnneE ville si om han bl.a. "hun ville forklart at jeg ikke kom til å betale noe for å løse henne ut" " og hun ville si om meg at jeg er iskald" Dermed beviser det hvilket omdømme han hadde,og hvordan kona omtalte han.
Da er det å sjokkere med en luxus komfyr,for å slå ihjel ryktet om gjerrighet et genialt trekk (trodde han) Dessuten får man gjort avskrivninger på firma-da denne komfyren også ble brukt til mat for ansatte. Prisen ble nok mye lavere i praksis.
THs uttalelser beviser ingenting i nærheten av det du påstår. Uttalelsene viser heller at TH ikke er "en stiv stokk" uten følelser. Han uttaler seg i en situasjon hvor han fremdeles er i sjokk etter hva som har skjedd. Han uttaler seg i et øyeblikk hvor rasjonaliteten er på ville veier og desperasjonen tar overhånd. Han er løsnlingsorientert fordi det slik han vanligvis forholder seg i normalsituasjon. Hans problem er at situasjonen er ikke normal denne gangen, fordi følelsene og nervøsiteten tar overhånd.
Citera
2020-06-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Han dro rundt endring av hovedhypotese? Kanskje han har gitt politiet et avgjørende vitnemål? Barna ble konfrontert med utsagn de "ikke kjente seg igjen i" like etter. Nå er han langt vekk, kanskje fordi han frykter TH?

Er dette noe vi vet med sannhet, eller er det ubekreftede rykter. Rimelig drøye rykter da.

Hvorvidt familien er her på flashback vet ikke jeg men vil tro de prøver å holde seg unna slike spekulative forum.
Det er bare barna som arver, med mindre TH har skrevet testamente til fordel for søsken arver de ingenting.
Til sist er det så mange som forsvarer TH på dette forumet da? Utfra det jeg har lest tror de fleste det er han, evnt stiller de spørsmål om.det kan finnes andre løsninger, det er ikke det samme som å forsvare TH.
Det er fornuftig og drøfte andre løsninger og ikke låse seg til en teori.
Citera
2020-06-01, 13:31
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Tror ikke aktor er muslim. Han har et typisk østeuropeisk navn, og hvorfor skal han fjernes tro? Det er ikke sånn at han sitter alene og jobber med denne saken, han er vel bare talsmann.
Der kom Muslim argumentet tilbake ja! Puhhhhh Skal vi virkelig dra inn religioner i saken nå??
Sorry ! kommentaren var til den som starta denne usakelige påstanden.
Citera
2020-06-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er dette noe vi vet med sannhet, eller er det ubekreftede rykter. Rimelig drøye rykter da.

Hvorvidt familien er her på flashback vet ikke jeg men vil tro de prøver å holde seg unna slike spekulative forum.
Det er bare barna som arver, med mindre TH har skrevet testamente til fordel for søsken arver de ingenting.
Til sist er det så mange som forsvarer TH på dette forumet da? Utfra det jeg har lest tror de fleste det er han, evnt stiller de spørsmål om.det kan finnes andre løsninger, det er ikke det samme som å forsvare TH.
Det er fornuftig og drøfte andre løsninger og ikke låse seg til en teori.

Svigersønnen er over alle hauger. Det vil sikkert snart bli bekreftet.
Citera
2020-06-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Please let me repeat myself..
«
Herregud, denne dyre komfyren igjen.. Denne komfyren brukte AEH til å lage mat som ble servert i kantina på Futurum, den var med andre ord kjøpt på firmaet slik at du kan trekke fra skatt og merverdigavgift. Halve prisen med andre ord. Dette var realiteten ingen gave, det var en investering.»

PS
Jeg kommer til å copypaste dette innlegget hver gang noen drar frem denne dumme komfyren.

Litt vanskelig å få med seg absolutt alt i denne tråden når mange innlegg forsvinner i ubetydelig krangling og flisespikkeri debattantene i mellom. Da blir det mye repetisjon, dessverre.
Takker ikke for tonen din, men takker for info.

Tilbake til saken:

Leser i VG at barna ikke har vært til avhør siden august. De nekter nye avhør fordi de mener de har forklart nok fra før og at de anser at politiet bruker ressurser helt feil iom de etterforsker deres far for drap fremfor den opprinnelige teori om bortføring.
Hadde min mor forsvunnet og jeg var uskyldig ville jeg med all sannsynlighet samarbeidet tett med politiet hele veien. Om jeg var uenig med konklusjonen til politiet ville jeg stilt til avhør for å hjelpe de med informasjon jeg mente var relevant for hvorfor de evt tar feil. Hvorfor har de ikke tillit til politiet? Ser ikke barna at denne taktikken gjør at man lettere konkluderer med at de har noe å skjule eller noen å beskytte? Hvorfor beskytte en uskyldig mann/far fremfor å bistå politiet med alt man vet tilfelle det kan føre til at man finner deres mor?

Dette gir ikke mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in