Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag har annat att göra än att sitta och leta källor åt dig i en över 300 000 inlägg lång tråd. Gillar du inte vad jag skriver är du fri att ignorera det. Jag tog det ur minnet. Källa: mitt minne. Nöjd?
Och som du sa duktigt citerade ur mitt inlägg så framgår det med all tydlighet att jag la fram det som en fråga, med frågetecken och allt! Det är ju du som ljuger och får med osanning och för talar mig genom att hävda att jag påstått något när jag egentligen bara ställt en fråga. Snacka om att kasta sten i glashus! Fy skäms på dig.
Så här ser det ut det du fetade:
” Ursprungligen postat av outoftheblue
Var det inte så att de 22 anti-experterna (dit Einhorn och Nuclear räknades) gick i taket för att de inte förstått något så elementär som att rapporterade fall inte var detsamma som avlidna den dag de rapporterades?
Ser du frågetecknet i slutet? Tänk om du skulle idas läsa igenom vad det är du citerar och fetmarkerar innan du blir helt hysterisk och kommer med falska anklagelser.
… [ Visa mer ]
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Det var ju inte det som mitt inlägg handlade om, källor? Det var ju att du inte kommenterade det faktum att du hade fel i ditt påstående att de 22 fått pudla eftersom de haft fel. Du kunde ju ha kommenterat mitt inlägg med att du hade fel?
Det jag fetade i ditt inlägg har jag ju kommenterat och säger att det passar bättre in på Tegnell än på de 22? Ditt frågetecken i det fallet är ju inte viktigt.
Tegnell hade ju fel.
Nej de pudlade inte. De försvann mer eller mindre helt för alltid.
Det verkar inte som nån vetenskapsman törs säga nånting längre.
För även om de har rätt och satsar sin titel,
så säger statsepidemiologen att de har fel,
och de blir uthängda i media publikt och anklagas för att ha fel.
Om jag fattade det hela rätt så grundades debattartikeln på
Sveriges officella rapportering "Antal rapporterade avlidna per dag"
på den formen som hela världen rapporterar dödsfall,
medans statsepidemiologens special-kurva "Avlidna dag X"
en form som ingen annan i världen kommunicerar offentligt efter,
inte hade hunnit "jäsa färdigt" till de nivåerna,
vilket den ju naturligtvis gjorde med tiden.
Spela roll -båda kurvorna landar på samma antal avlidna på sista raden,
det är bara två olika former av samma sak: hur många som avlider i Covid-19.
EDIT: Varav den ena formen är "standard" som hela världen följer
och det är inte FHMs kurva.