2020-06-01, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Palme och Geijer finfina grejjer, minns du skandalen med Doris Hopp där de köpte unga flickor men det tystades ned som vanligt.
Det fanns en lista på torskar och ett namn var Torbjörn Fälldin.

Men han svor att han att inte varit där, lite senare vart Centerpartisten statsminister.

Visst kommer sittande regering försvara sig med alla till buds stående medel.

skrivbordslådan med extra-ammunitionen kommer öppnas och på andra sidan låser man också upp sin låda.

För oss dödliga kan det bli en kul valkampanj för man kommer lära sig lite mer om den korrupta eliten
Citera
2020-06-01, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
FHM mörkar, nu officiellt. De trixar och fixar för att gå runt offentlighetsprincipen.

Folkhälsomyndigheten har varje vecka telefonmöten med landets smittskyddsläkare. Sedan januari i år har de successivt kommit att domineras av coronaviruset.
Det här är avgörande möten i Sveriges arbete mot det nya coronaviruset, säger Inger av Rosen, som arbetar med smittskyddssamordning på Folkhälsomyndigheten.
– De här är en del av vår beredskapsplanering, säger hon.
Hur viktiga är de för er beredskapsplanering?
– Jag skulle säga att de är helt essentiella, säger Inger av Rosen.

För på mötet den 17 mars tas ett beslut som ska komma att förhindra fortsatt insyn.
I övrigt har media visat ett tilltagande intresse för dessa telefonmöten, samtidigt som deltagande från Smittskyddsenheten är 100 procent och Folkhälsomyndigheten kommer fortsättningsvis att inte cirkulera några minnesanteckningar från dessa covid-19-möten.
Beslutet innebär att Folkhälsomyndigheten inte längre lämnar ut några anteckningar från mötena.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7484817

Extremt allvarligt. Bra att Sveriges Radio tog upp det.

Förhoppningsvis kan de inte göra likadant även med andra handlingar, då blir det ju en ren mafioso-verksamhet, som inte går att granska..
Citera
2020-06-01, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det är lugnt för 90-åringen får morfin så den kan inte överleva, för 90-årigen hade aldrig fått en respirator.
Äldrevården fungerar så här, en läkare säger bu eller bä som du inte har träffat, bu=pallativ vård och bä=palliativ vård.

Vården om de äldre verkar vara nåGOT SOM LÄKARE KAN SKITA I, så på telefon kan de ge palliativ vård på personer de inte har mött.
Det suger och är omänskligt.

Jag lever tydligen ett par år tillbaka i tiden och minns att man på långvården hade en livstid på kanske 3-4 år.

Det var risigt tyckte jag.

Nu läser jag till min förskräckelse att innan krisen var snittlivslängden ett par månader upp till ett år.
Man sa att brukarna var sämre.

Gissar att omsorgen blivit rena dödshjälpen på senare år, detta är HELT vidrigt.
Citera
2020-06-01, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Japp, det var ju ett solkkart brott mot de mänskliga rättigheterna men det verkar man ha förtigit.

Den humanitära stormakten brukar annars vara snabb att anklaga andra för diverse brott...

Japp. Kanske det kommer med i Coronakommissionen, nån gång framöver! Ett par andra partier vill ju ha den nu, men (S) vill vänta tills efter att krisen är över. (Undra varför... ).
Citera
2020-06-01, 06:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Fetat ovan, kan du lägga ut texten lite om pre-epidemin?
Paradoxical dynamics of SARS-CoV-2 by herd immunity and antibody-dependent enhancement
https://www.cambridge.org/engage/coe/article-details/5ead2b518d7bf7001951c5a5

S-varianten.
Citera
2020-06-01, 06:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
hur vet du det?

Enligt detta forskningspapper i ett annat ämne var det mycket djurförsök på labbet i Wuhan.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2588933818300141
Fel labb. Det utpekade labbet är ett klass 4 labb.
Citera
2020-06-01, 06:55
Medlem
Skrotad MSB-enkät om corona väntas kosta 15 miljoner

En nedlagd nationell enkät om corona från Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, bedöms kosta omkring 15 miljoner kronor. MSB varnades även för Amazon som leverantör, men valde ändå att fortsätta med projektet, uppger Sveriges Radio Ekot.
(SVT.se för en stund sen).

Bra att man verkligen lägger pengarna på rätt saker nu i pandemin..🙄
Citera
2020-06-01, 06:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Jag har några stycken fast inte i Sverige
Jag tror varken att du eller jag är representativa för hur de flesta här har det. Jag kan ju ha fel🤷🏼‍♀️☺️
Citera
2020-06-01, 07:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
9 Mars publicerades en artikel om att viruset verkade trivas bäst mellan breddgraderna 30 och 50 och vissa temperatur och luftfuktighetsförhållanden. Sverige kanske ansågs ligga för långt norrut gör att det skulle finnas förutsättningar att det skulle spridas här. Stockholm ligger på 59e breddgraden. Malmö på 55e.

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3550308

Findings: To date, Coronavirus Disease 2019 (COVID-19), caused by SARS-CoV-2, has established significant community spread in cities and regions along a narrow east west distribution roughly along the 30-50o N’ corridor at consistently similar weather patterns consisting of average temperatures of 5-11oC, combined with low specific (3-6 g/kg) and absolute humidity (4-7 g/m3). There has been a lack of significant community establishment in expected locations that are based only on population proximity and extensive population interaction through travel.

Även om artikeln publicerades 9 mars kan man gissa att idén diskuterats tidigare än så.
Du anstränger dig att skriva ett långt inlägg där du citerar mig men du har FORTFARANDE inte kommenterat inlägget där du sprider fake news och påstår att de 22 forskarna hade fel och fick pudla. Jag försöker igen, det ger ett väldigt oseriöst intryck när då du konsekvent vägrar ta till dig sanningen och erkänna att du haft fel.

” .När ska du besvara mitt inlägg rörande de 22 forskarna som du påstod hade fel och fick pudla?

Du har helt fel. De 22 hade rätt och Tegnell fel, det visade sig tillslut. Ge dig nu och sluta sprida fake news.

”När intervjun gjordes, den 14 april, frågade Expressen om Folkhälsomyndighetens dödssiffror för perioden 7–9 april skulle komma att justeras upp. Tegnells svar:
– Där kommer inga nya fall längre.
Sedan dess har dödssiffran för perioden 7–9 april stigit från 185 till 277 fall, enligt Folkhälsomyndighetens egen statistik. Det motsvarar 9 dödsfall per miljon invånare och dag. Så sent som torsdagen den 23 april, två veckor efter de aktuella datumen, kom nya fall in i statistiken.
Det faktiska dödstalet i Sverige 7–9 april är alltså 50 procent högre än vad Tegnell hävdade och ligger nu betydligt närmare den siffra som de 22 forskarna använde än den som Tegnell angav.
Expressen har under hela veckan sökt Anders Tegnell via Folkhälsomyndighetens presstjänst utan att få något svar.”

https://www.expressen.se/nyheter/teg...-22-forskarna/

Det du skriver här passar snarare in på experten AT. Fullständigt obegripligt att det var han som inte begrep det!!!

” Ursprungligen postat av outoftheblue
Var det inte så att de 22 anti-experterna (dit Einhorn och Nuclear räknades) gick i taket för att de inte förstått något så elementär som att rapporterade fall inte var detsamma som avlidna den dag de rapporterades? Deras reaktion tycks ha karaktäriseras av oinsatt känslorstorm och med tanke på den akademiska status de ändå hade är det inte underligt att de inte kunde tas på allvar. Cecilia har f ö blivit förvånansvärt tyst efter sin roll som myteriledare. Vad hände? ””
Citera
2020-06-01, 07:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det där försvarstalet för att det inte kom från labbet som du länkade till.

Han spenderade de sista 4-5 sidorna på att försöka förklara hur ett virus omöjligt kunnat slippa ut ur det labbet.

Finns ju hur många exempel som helst på det i Kina sedan tidigare så där gissar jag att hans syfte med artikeln eller papperet är att försvara Kina inte leta efter sanningen.

Men rätt bra info. dock.
Nej, det är det inte. Inte heller har jag det syftet. Jag försvara Kinas forskning därför att:

Väst har misslyckats i detta på flera punkter:
  1. Det uppenbara genom att världssamfundet inte kunde samordna insatserna p.g.a. avsaknad av i förväg uppställda planer.
  2. Vi hade haft både vaccinkandidater och antivirala om man fortsatt forskningen efter SARS-utbrottet. Pengar frös inne och man har haft fel fokus (klimatet) som man öst pengar över även fast varningar har funnits från experter att ett virusutbrott kommer att ske.
  3. De enda som förstod faran var kineserna. Därav deras labb och forskning som har en direkt koppling till SARS och konsekvenserna efter det. Därför har Kina haft fullt stöd av forskarsamhället i väst.

Det är absolut nödvändigt för mänskligheten att sådan forskning görs även på höggradigt patogena virus. Var bättre än i ett av de framtida tänkbara ursprungsområdena på jorden. Andra ställen vore t.ex. Afrika. Det är också absolut nödvändigt att vi nu får till ett samarbetet som ligger över alla ideologier och styrelseformer. Annars är det kanske kört nästa gång.

Jag har inga problem att tänka på det här viset samtidigt som jag tar avstånd från det kommunistiska styret i Kina.

Om vi pratar om just det så tror jag faktiskt att en väg att påverka regimen i Kina är just att samarbeta på virusområdet. Vi kan ändå inte göra något åt det på annat sätt.
Citera
2020-06-01, 07:09
Medlem
Citat:
Jag lever tydligen ett par år tillbaka i tiden och minns att man på långvården hade en livstid på kanske 3-4 år.

Det var risigt tyckte jag.

Nu läser jag till min förskräckelse att innan krisen var snittlivslängden ett par månader upp till ett år.
Man sa att brukarna var sämre.

Gissar att omsorgen blivit rena dödshjälpen på senare år, detta är HELT vidrigt.
Många vill vara hemma så länge som möjligt och samhället hjälper till med hemtjänst osv. Så att de är i sämre skick när de väl kommer dit är inte så konstigt. Har själv sett det på nära håll, envisa människor som man undrar varför i hela friden de insisterar på att bo hemma när de knappt kommer ur sängen själv, anpassning av bostaden och en tilltagande ström av människor från hemtjänsten.
Citera
2020-06-01, 07:15
Medlem
arbetets avatar
Dags för en ny klassificering av SARS-CoV-2 kanske:

Coronavirus May Be a Blood Vessel Disease, Which Explains Everything
Many of the infection’s bizarre symptoms have one thing in common

In April, blood clots emerged as one of the many mysterious symptoms attributed to Covid-19, a disease that had initially been thought to largely affect the lungs in the form of pneumonia. Quickly after came reports of young people dying due to coronavirus-related strokes. Next it was Covid toes — painful red or purple digits.

What do all of these symptoms have in common? An impairment in blood circulation. Add in the fact that 40% of deaths from Covid-19 are related to cardiovascular complications, and the disease starts to look like a vascular infection instead of a purely respiratory one.

Months into the pandemic, there is now a growing body of evidence to support the theory that the novel coronavirus can infect blood vessels, which could explain not only the high prevalence of blood clots, strokes, and heart attacks, but also provide an answer for the diverse set of head-to-toe symptoms that have emerged.

https://elemental.medium.com/coronavirus-may-be-a-blood-vessel-disease-which-explains-everything-2c4032481ab2

Studien:

Endothelial cell infection and endotheliitis in COVID-19

https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S0140-6736%2820%2930937-5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in