2020-05-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det er spennende. Selv om saken på alle måter også er veldig tragisk.

Vi venter også på avgjørelse fra Eidsivating lagmannsrett om politiet får fortsette ransakelsene i Sloraveien eller ikke. (Jeg tror politiet får fortsette ransakningene, og at noe annet vil være uventet.)

Og enten må alibiet være falskt, eller drapet må ha blitt begått etter siste telefonsamtale var avsluttet 09:16. Da må TH enten ha hatt medhjelpere, eller han har satt opp en eller annen form for dødelig felle i huset. Gift, strøm, eller lignende.

Nei det vet jeg ikke. Han hadde tolv søsken, nå skal det være ni eller ti igjen som lever. Om noen av søsknene, eller kanskje nevøer eller nieser, har hatt nær kontakt med gullsmeder, vet jeg ikke. Noen lokalkjente kan kanskje svare på det. Om det finnes forbindelser til gullsmeder i familien.

Er det tråd på FB om dette drapet.

Spøker du. Er det noe du har lest noe sted. At noen skal ha trillet trillebår med AEH i, midt på blanke formiddagen. Det er en syk idé.

Dette har jeg ikke tenkt på, men trillebår er jo den mest geniale ideen å frakte henne ut på UTEN å vekke mistanke. Man kan ta henne ut på den siden av huset vendt mot den naboen som ikke var hjemme denne dagen, og la oss si man har kvelt henne først, eller bedøvd henne, da tar man en svart søppelsekk eller flere og putter henne inni den, og legger henne i trillebåren. Da trenger man heller ikke bil. Så kan man trille trillebåren til en bil i nærheten eller gå gjennom skogen eller eventuelt gravlegge henne en plass. Kanskje nettopp en trillebår er brukt i denne saken?
Citera
2020-05-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
De sa det på NRK eller TV2 nyhetene (husker ikke hvem) at plankebiten lå på skrå ned trappa.

Og det er helt klart at en plankebit som ligger på skrå ned trappa skal illustrere en hendelse.

Ettersom det er så mye villedning vil man da antar at hun nettopp ikke ble fraktet denne veien?
Citera
2020-05-31, 21:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan være at elektrikeren ringte til TH, etter at han ikke fikk kontakt med AEH kl 09:48. Det kan derfor være årsaken til at TH ringte til AEH i 10-tiden (07:05 og 07:07).

Elektrikeren hadde jo en avtale med AEH den dagen.
Jo, men det hadde vist seg på TH’s logg, og er nok sjekket ut. Spørsmålet er hvorfor TH slettet sine to anrop til AE. Jeg tror svaret er at han fikk litt panikk fordi han var tidlig ute, og avvek fra opprinnelig plan.
Citera
2020-05-31, 21:33
Medlem
Citat:
Jeg er usikker på om det er mulig å fjerne/rengjøre spor fra overflater, etter at et menneske har blitt forgiftet, f.eks. sekret, som oppstår pga brekninger o.l., eller rester av selve giften. Jeg har tenkt at gift var utelukket, pga spor fra giften kunne blitt funnet, og at det var stor risiko for at AE kunne ringt til noen, hvis hun kjente seg dårlig. Det var også slik at hun hadde en avtale med elektrikeren i 10 tiden, og som du sier, han eller noen andre, kunne sett inn et vindu og oppdaget henne f.eks. liggende på gulvet.

Jeg tenker at hvis det dreier seg om en forgiftning, så burde GM ha kontroll på hvor offeret befant seg.

Jeg tenker at badet i 1. etj. kan være et egnet sted, både i forhold til innsyn og muligheter for rask rengjøring. Kanskje særlig hvis det er et lite rom og sluk i gulvet.

Kan det være mulig å blande gift inn i tannkrem? Det er kanskje ikke så avslørende i forhold til smak?
Sånn kan GM være rimelig sikker på at offeret befinner seg på badet, hvis GM kjenner BOs rutiner og plasserer tannkremtuben der på riktig tidspunkt, f.eks. mens offeret snakker i telefonen og GM er 5 min fra arbeidsplassen.

Ærlig talt. Hva er det for en idiotisk teori? Det er livsfarlig å gjøre noe slikt. Tenk om et barnebarn hadde kommet på besøk og skulle sove hos mormor som ikke skulle på hytta allikevel. Dere fantaserer og er godt voksne mennesker. Prøv å vær saklig.
Citera
2020-05-31, 21:33
Medlem
"Tredjemann" vet helt sikkert selv at det er han politiet hadde planlagt å arrestere, når Nettavisen fortalte at vedkommende er en mann i Tom Hagens nære krets som etterforskes som mulig medvirker.

Og at han er blitt grillet i avhør om følgende:

Sin relasjon til Tom Hagen.
Sin relasjon til Anne-Elisabeth Hagen.
Mulig motiv for gjerningsmenn som står bak bortføringen.
Mulige konflikter mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Om de påståtte kidnapperne familien skal ha hatt kontakt med.
Alibi i tiden før, under og etter selve forsvinningen.

Og at politiet har sikret hans DNA og at han ikke er blitt avhørt som siktet i saken. (Da er han vel blitt avhørt som vitne(?) i saken),

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html
Senast redigerad av Octopus8b 2020-05-31 kl. 21:38.
Citera
2020-05-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Dette har jeg ikke tenkt på, men trillebår er jo den mest geniale ideen å frakte henne ut på UTEN å vekke mistanke. Man kan ta henne ut på den siden av huset vendt mot den naboen som ikke var hjemme denne dagen, og la oss si man har kvelt henne først, eller bedøvd henne, da tar man en svart søppelsekk eller flere og putter henne inni den, og legger henne i trillebåren. Da trenger man heller ikke bil. Så kan man trille trillebåren til en bil i nærheten eller gå gjennom skogen eller eventuelt gravlegge henne en plass. Kanskje nettopp en trillebår er brukt i denne saken?

Tenker det har stått en bil i garasjen og at hun er fraktet ut i garasjen gjennom døren som går direkte ut dit, litt mer genialt enn å trille en død person rundt i en trillebår på morgningen. Interresant om taxisjåføren kan huske om det stod en bil i oppkjørselen deres den kvelden de ble avlevert. Hvis noen passet hunden hjemme hos de så burde det stått to biler der mtp at TH vanligvis ikke parkerte i garasjen.
Citera
2020-05-31, 21:35
Medlem
Citat:

Det har jeg tenkt lenge, enig. Det var en som foreslo det her tidligere, som fikk pepper:-)
Ser ut som man bare triller avgårde med noen gamle bilhjul eller noe sånn. Stort plastikkdekke over. Kanskje arbeidstøy på. Arbeidstøy har vært brukt i ett tilfelle jeg vet om da det var innbrudd gjennom vindu midt på dagen, i tettbygd strøk. Skulle bare reparere noe, vettu...
Citera
Bannlyst
Citat:
Det kan være at elektrikeren ringte til TH, etter at han ikke fikk kontakt med AEH kl 09:48. Det kan derfor være årsaken til at TH ringte til AEH i 10-tiden (07:05 og 07:07).

Elektrikeren hadde jo en avtale med AEH den dagen.

Men hva kan grunnen være da til at han har slettet bort de samtalene?
Citera
Medlem
Citat:
Ærlig talt. Hva er det for en idiotisk teori? Det er livsfarlig å gjøre noe slikt. Tenk om et barnebarn hadde kommet på besøk og skulle sove hos mormor som ikke skulle på hytta allikevel. Dere fantaserer og er godt voksne mennesker. Prøv å vær saklig.

Eller om en uanmeldt rørlegger skulle kommer forbi og få et plutselig behov for å pusse tennenne og deretter følte seg veldig elendig

Tannkremteorien er en bra teori.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-05-31 kl. 21:45.
Citera
2020-05-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
En dame fra nabolaget ved sloraveien fortalte til en ukjent dame på en taxi holdeplass i Oslo,at det var mange som visste om at TH hadde hatt en elskerinne.Jeg kjenner ei som er god venn med denne damen som fikk dette fortalt.Begge er meget pålitelige oppegående og ærlige mennesker.Denne nabo damen hadde virket helt oppriktig.Men det kan være bare kjerringslærv så klart.
Tror mer han måtte betale for sånt,men

Slarv og usannheter.
Citera
2020-05-31, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Men hva kan grunnen være da til at han har slettet bort de samtalene?
Har han sagt at han slettet de, da? Gamle telefoner rydder vel bort anrop fra listen helt av seg selv.

Jeg tror ikke at mannen holdt de anropene hemmelig for politiet. Han har jo åpent forklart at avtalen med kona var å ringe og snakke ca 1 time etter at han kom til jobb.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-05-31 kl. 21:52.
Citera
2020-05-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hva syntes du om det da, at TH evt aldri blir dømt? Er det positivt eller negativt? Og hva tror du, er TH skyldig eller uskyldig?

I Norge er TH uskyldig inntil det motsatte er bevist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in