2020-06-01, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
När Sverige skickar biståndspengar till utlandet, så är det pengar som hade kunnat användas mot Covid-19 i Sverige. Afrikanerna får bistånd att kunna skaffa ännu fler barn, som det saknas utrymme och resurser för, på bekostnad av svenska medborgares liv.

Ifall Sverige inte hade kommit på den vansinniga idén att försöka svälja andra länders växande överbefolkning, så hade det funnit ymnigt med pengar till både Covid-19-patienter och födelsemärken (och kanske till och med rondellkonst).

99,9997 % av svenskarna (Förutom några AFSare som ofta sitter och skäller på ett anonymt forum) tycker att det känns bra att ett rikt land som Sverige hjälper svältande och nödställda i andra länder som befinner sig i krig och fattigdom.
Citera
2020-06-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu blir Anders Tegnell ombedd att göra omöjliga bedömningar stup i kvarten, men om du sorterar ut alla uttalanden där han säger ”tror”, ”bedömer”, ”vad vi vet just nu”, osv. alltså där man gör uttryck för att FHM inte vet svaret, så har du inte så många felaktiga uttalanden kvar.

Blir det några uttalanden kvar alls? Man måste utgå från att Tegnell ger någon typ av information. Tar man dom 10 "säkraste" uttalanden (som inte är rena tal) så är dom alla fel.
Citera
2020-06-01, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du kan ju börja med att fråga dig själv hur det känns...
Det kallas projicering, och är en klassisk försvarsmekanism.

Det finns vittnen i alla länder som inte tycker sig få rätt vård, men av någon anledning vill du gärna misskreditera alla hjältar och kämpare inom den svenska sjukvården. Måste kännas riktigt bra ...

Nu är det ju dessa hjältar, sköterskor och läkare som har yttrat sig att detta händer. Finns hur många artiklar som helst som du kan Googla själv.

Berätta nu, hur känns det att vara en av trådens mest korkade?
Citera
2020-06-01, 01:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Alla ni som skyller virusets spridning på FHM blir ju oerhört upprörda över höga dödssiffror. Nu blir ni upprörda över 0 registrerade dödsfall. Hur vill ni ha det??

Vi blir upprörda för att de rapporterar 0 när region Skåne samma dag rapporterar 5 döda och Jönköping rapporterar 1 död. 5+1≠0
Citera
2020-06-01, 01:49
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
99,9997 % av svenskarna (Förutom några AFSare som ofta sitter och skäller på ett anonymt forum) tycker att det känns bra att ett rikt land som Sverige hjälper svältande och nödställda i andra länder som befinner sig i krig och fattigdom.

Om 99,9997 svenskar hade vetat vad deras bistånd går till och får reda på att det inte går till bistånd alla gånger utan till någon korrumperad regering som skiter fullständigt i mänskliga rättigheter.

Är det inte bättre att ha kontroll på bidragen istället för att bara skicka iväg ett antal miljoner, nu är Turkiet ett stort praktexempel, Erdogan fick ett antal miljarder från EU men var inte nöjd. Vet du varför, jo för att pengarna gick direkt till flyktingläger som det var menat. Men nu vill Erdogan ha nya miljarder för annars flödar han Europa med flyktingar och det pågår just nu, hans egen flotta och polis skeppar flyktingar till gränsen mot Grekland, som en ren jävla utpressning.
Citera
2020-06-01, 01:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Och? AT är ju mer expert på Ebola, vilket inte heller har något alls med Covid att göra.

Hursomhelst så går det bara att titta på hur oerhört många felbedömningar AT och FHM gjort. Sen jämföra med allt som Olsen har pratat om. Så ser man vem som har bäst kompetens och skarpast intellekt för att kunna hantera covid i Sverige.

Sorgligt att vi inte hade Olsen från dag 1. Han hade nämligen sett till så att viruset inte fick spridas fritt i landet. Och vi hade levt i en helt annan, frisk värld i detta land, utan alla dessa onödiga dödsfall och en splittrad nation.

Det hade räckt att läsa den här flashbacktråden från början och följa våra råd så hade vi också klarat oss. Behövs ingen statsepidemiolog för att lösa problemet, åtminstone inte en som driver sin egen agenda tvärt emot resten av jordklotet. Sist var det väl Hitler som gjorde det? Det gick inte så bra för honom.
Citera
2020-06-01, 02:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Sverige är ett fritt land, hon får göra vad hon vill. Men Anna Dahlbergs åsikt om hur man bäst hanterar en pandemi har samma tyngd som Jan Guillous åsikt om hur man bäst hanterar en pandemi.

Anna Dahlberg är en frisk fläkt i jämförelse med rödvinskommunisten och suputen Jan Guillou. Vi behöver röster som står upp för sunda tankar, speciellt när vi har en pandemi på halsen. Det här är inte en tid för lättkränkthet eller jag jag jag tänkande. Den gamle Jan är dessutom i riskgrupp, misstänker han sitter och skakar av rädsla i sin paradvåning. Han kan ju trösta sig med att han är rik.
Citera
2020-06-01, 02:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag förstår inte din poäng. UK drabbades hårt trots lockdown.

Britterna väntade alldeles för länge, de tänkte köra samma strategi som Sverige innan de ändrade sig. De gick ju ut på krogarna och skrålade fuck corona, festade som idioter och sket i varenda rekommendation. Då stängde politikerna ner skiten, det är handlingskraft, dock i sista minuten. Man kan inte vara flabbig mot ett virus, det ger blanka fan i vad du tycker, det är inte politik. I Sverige har vi gjort politik av viruset, det är pinsamt. Att Boris Johnsson fick viruset själv kommer nog att rädda kvar honom vid makten. Stefan Löfven (jag är inte rädd för lite baciller) får nog springa ut och se till att bli smittad omgående om han vill sitta kvar, om han överlever dvs.
Citera
2020-06-01, 02:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Haha bra poäng!

Det är inte för intet som uttrycket "mad scientist" uppkom. Det kan sägas karaktärisera vissa på FHM och särskilt inom den gruppen med även några britter, som ville testa experimentet "flockimmunitet". Som tur var stoppades de, i UK, om än lite för sent.

Är väl för sent att göra särskilt mycket i Sverige nu, annat än börja masstesta, om man nånsin får igång det.

Det beror på vad som menas med för sent. Även ifall vi skulle sätta in kraftiga åtgärder nu, så skulle det dröja innan massdöden upphör. Men: vad händer ifall vi fortsätter att göra ingenting? Smittspridningen kanske sjunken långsamt under sommaren, och även dödstalen sjunker något, men ligger kvar på helt groteska nivåer. Sedan kommer hösten, och samhället är fullt av smittbärare som snabbt kan initiera en ny våg av epidemin. Även om det är sent att göra någonting, så är det förmodligen oändligt mycket bättre att agera nu, än att göra ingenting.

Citat:
Men till nästa pandemi så kan jag nästan lova att ingen i Sverige kommer tycka det är bra att testa på med "flockimmunitet". Sverigebilden är tillräckligt söndertrasad redan, av att man låtit så här många av de egna medborgarna dö.

Anders Tegnell, och hans kumpaner, måste bort innan nästa epidemi anländer.

Citat:

Jag anser också att det är bra att hjälpa svältande och nödställda människor.

Men: Det ska handla om hjälp som verkligen lindrar nöden. Det bistånd som västvärlden har skickat till fattiga länder har inte gått till att minska fattigdomen. Biståndet har gått till att öka dom fattiga ländernas befolkningar med explosiv hastighet. Detta är ett grovt missbruk av biståndet, och borde vara anledning att genast upphöra med biståndet. Ifall dom fattiga länderna hade tagit ansvar för att hålla födelsetalen nere, så hade biståndet inte längre behövts idag.

När svenska folket offrar sina liv, för att hålla ekonomin igång, och kunna fortsätta att skicka pengar till Afrika, så handlar det inte om att rädda afrikanernas liv. Det handlar om att försörja ännu fler barn som afrikanerna inte borde ha skaffat. Afrikanerna borde hålla lika låga födelsetal som vita västerlänningar.

Att skicka bistånd till länder med astronomiska födelsetal var en usel idé. En ännu uslare idé var att försöka åtgärda den växande överbefolkningen genom att flytta folkmassor till dom delar av Världen som har låga födelsetal. Dom så kallade "flyktingarna" säger sig fly från krig, konflikter och fattigdom. Men alla dessa problem är oundvikliga följder av den överbefolkning som dom själva har valt att avla fram. Det som flyktingarna egentligen flyr ifrån, är sig själva.
Citera
2020-06-01, 02:15
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Britterna väntade alldeles för länge, de tänkte köra samma strategi som Sverige innan de ändrade sig. De gick ju ut på krogarna och skrålade fuck corona, festade som idioter och sket i varenda rekommendation. Då stängde politikerna ner skiten, det är handlingskraft, dock i sista minuten. Man kan inte vara flabbig mot ett virus, det ger blanka fan i vad du tycker, det är inte politik. I Sverige har vi gjort politik av viruset, det är pinsamt. Att Boris Johnsson fick viruset själv kommer nog att rädda kvar honom vid makten. Stefan Löfven (jag är inte rädd för lite baciller) får nog springa ut och se till att bli smittad omgående om han vill sitta kvar, om han överlever dvs.

I Sverige när folk börjar slappna av och tror att det är över när det inte ens har börjat så gör våran kära regering ingenting!
Jag har bekanta som kör som vanligt, skrattar och omges som vanligt, de vill leva vidare för nu bryr jag mig inte längre, jag är inte sjuk, så de så.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-06-01 kl. 02:19.
Citera
2020-06-01, 02:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
I Sverige när folk börjar slappna av och tror att det är över när det inte ens har börjat så gör våran kära regering ingenting!
Jag har bekanta som kör som vanligt, skrattar och omges som vanligt, de vill leva vidare för nu bryr jag mig inte längre, jag är inte sjuk, så de så.

Det var precis så de gjorde i Italien. Jag vill fan inte ha en lockdown nu, det är ju sommar för helvete - idioter, skärp till er!
Citera
2020-06-01, 02:25
Moderator
Chantres avatar
Citat:
En af Italiens ledende læger siger, at coronavirusset er ved at miste sine tænder.

Virusset er ikke så potent og dødeligt, som det har været, siger Alberto Zangrillo.
Citat:
De prøver, vi har taget i de seneste 10 dage, viser, at mængden af virus er uendeligt lille sammenlignet med prøver for en måned eller to siden, siger Zangrillo til tv-stationen RAI.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/italiensk-coronalaege-virusset-mister-sine-kraefter/8144745

Så viruset blir snällare och snällare och någon andra våg tror han inte heller på. Låter bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in