Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag skulle också vilja be om ett förtydligande. Björn Olsen kallar COVID-19 för ”klustersmitta”, som att COVID-19 hade någon inneboende egenskap som gjorde att det alltid smittade klumpvis (och inte bara i början, vilket är normalt).
Finns det kvar någon risk för kluster-utbrott?
Covid-19 har slagit ojämnt mot olika delar av Sverige. Vad kan hända ifall en smittbärare beger sig till ett område som hittills har klarat sig undan Covid-19?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Björn Olsen är kompetent, men han pysslar inte med folkhälsa. Det är inte svårare än så.
Ifall man bortser från hela paketet folkhälsa, och bara fokuserar på infektionssjukdomar, skulle du då anse att Björn Olsen är trovärdig?
Du avfärdade inte Björn Olsens trovärdighet beträffande folkhälsa som helhet. Du avfärdade hans trovärdighet beträffande pandemier.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
När Björn Olsen vill ha lockdown och hundratusen tester i veckan, då är det som monopolpengar för honom.
Vad får dig att påstå detta? Anser du att Björn Olsen saknar uppfattning om pengars värde?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Han ser inte vad det skapar för problem för samhället, och behöver inte förhålla sig till om kuren är mer dyrköpt än viruset.
Vad är det som skapar problem för samhället?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Anders Tegnell på egen hand, nej, mitt förtroende ligger hos Folkhälsomyndigheten, och jag ser bara Anders Tegnell som en kommunikatör, som visserligen har extremt hög teknisk kompetens.
Hur mycket får en institution misslyckas, innan du tappar förtroendet för den institutionen?
Jag har tappat förtroendet för Folkhälsomyndigheten. Min tanke, i egenskap av vanlig okunnig medborgare, är att Folkhälsomyndigheten bör avskaffas. Istället bör Smittskyddsinstitutet återupprättas.