Citat:
Ursprungligen postat av
Caticorn
Jag har absolut ingen koll alls på det.
Japp, fruktansvärt! Men att han skulle använda kalk är jag tveksam till.
Men vet du, nu fick jag en tanke. Om jag ska försöka tänka som T.
Han påstår ju att aluminiumfolie döljer lukten av cannabis (jag vet inte, inte testat och inte brukat).
Då kanske han tänkte att det döljer liklukten också? Och alla delar (om vi håller oss till att hon är i flera delar), är paketerade i aluminiumfolie, plast och möjligen svarta sopsäckar.
———
Jag tror det? Jag är inte säker men jag tror det.
Ja precis. Hennes telefon stängdes av manuellt i lägenheten dagen efter.
Wilmas telefon avstängning:
https://forumbilder.com/i/r5dV
Men du vet, han skyller säkert allt på tekniken 🙄
Jag förstår. Angående detta med folien - både mängden som har påtalats ha använts och med tanke på att huvudet också var inlindat och tejpat med flera lager.
Mobilens signaler visar ju på att hon (om hon försvann frivilligt) dels inte haft den med sig när hon drog ifrån lägenheten.
Hon hade inte heller med sig handväskan, nycklar (fast det kanske endast var till deras lägenhet?), passet som hon alltid hade med sig men återfanns i resväskan tillsammans med paketet (hennes huvud), hennes jacka/kappa var också kvar liksom smink och tandborste. Inte ens sitt egna bankkort tog hon med sig ...
Inget av ovan uppräknade saker skulle hon ha gått utan enligt hennes anhöriga.
- - -
Inte ens sitt egna huvud fick hon med sig och resterande delar av kroppen finns inte att uppbringa.
(det ovanför skriver jag inte för att vara ironisk, makaber eller dylikt - utan för att dissekera och omintetgöra MGM's utsago och hans trovärdighet i förhören)
HUR trovärdigt är det DÅ att hon kom UT ur lägenheten? Levande?
Finns inte en sportslig chans - alls.
- - -
HUR T tänker och tror (eller minns om han hade en psykos vid tillfället då och/eller förtränger nu) så borde han förstå NU i varje fall, att INGEN kan tro på hans förehavanden där han har varit själv i lägenheten. Han har ju inte sett något och inte hört något utan hävdar sig oskyldig till W's försvinnande totalt osv.
Han har nog fått en rejäl black-out i skallen när hon hade gjort slut (troligtvis den 13 nov) och väntade på ett tillfälle att puckla på henne vilket kom dagen därpå den 14 nov. efter han kommit hem från sitt jobb. Men det blev inte som han hade tänkt sig utan hon dog för han kunde inte stoppa sig själv i tid (sin misshandel av henne) och då hade han plötsligt ett lik att ta hand om.
Jag tror att han redan någon vecka eller två innan hade börjat utveckla denna psykos (övriga vänner har ju påtalat hans förändring i sättet) men W var tyvärr lättlurad i det fallet och kunde inte tro att han skulle göra något vid henne - då han kanske uppträdde relativt lugnt även om de hade grälat.
Nåja vi vet inte. Men förhoppningsvis kan olika frågor och påståenden i rättegången trots allt (en del har ju varit sekretess på vet vi ju) ha påverkan på hans svar så att han till slut trasslar in sig i något så pass att han blir motbevisad trots sitt nekande. Vittnen kanske får frågor som kan motbevisa vad han sagt och gjort när de har sett honom/varit med honom etc.