2020-05-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProximaRadiation
Kan resväskan i T garderob som innehöll huvud, pass och andra attiraljer vara förberedelse till en plan som T aldrig han att realisera innan han blev gripen?

Det framgår av förhör (5000-K1449768-19) den 24 november 2019 med T att förhörsledaren säger att ”Du hade även berättat att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar och att du kört ut henne från din lägenhet, vad har du för kommentar till det”. Som jag tolkar informationen i 5000-K1449768-1 så berättade T det för B*b*n och L*nko när de var på Mc Donalds i Uddevalla den 18 november 2019.

T hade planerat att göra sig av med väskan och dess innehåll på ett lämpligt ställe. Väskan skulle då förr eller senare hittas. Det visste nog T och det var kanske en del av planen.
Om inte tidigare så skulle T då naturligtvis bli kallad på förhör hos Polismyndigheten. T skulle då under förhöret kunna referera till det samtal han hade med sina vänner den 18 november 2019 på Mc Donalds. Vännerna skulle även kunna bekräfta för polisen att T talar sanning ”…att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar”.

Utgången av W mötet med de andra killarna hade då bevisligen inte slutat bra. Av någon anledning mördade och styckade killarna W. Efter dådet placerade killarna W huvud i hennes väska som därefter dumpades. T hade kanske tänkt att avlägsna folien runt huvud innan väskan dumpades. Folien var kanske enbart applicerat temporärt för att stänga inne lukt och vätska när väskan förvarades i lägenheten.

T plan förutsätter att W kropp inte hittas, vilket T verkar ha sett till. Ingen kropp = svårt att lösa hur modet har gått till. T hade då, med sin plan, tagit för givet att han skulle avskrivas från misstanke om brott. W stack med en väska och drog till andra killar som sedan mördade henne. Naturligtvis trodde T att han hade städat sin lägenhet väl och att inga spår av W och det dåd han utfört skulle hittas där.

Bara en tanke.

Mycket möjligt att planen kan ha varit sådan!
Citera
2020-05-31, 22:13
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag googlade själv nu oxå - märkte att jag nog sa fel om kalken. Såg ut som att man använder det vid djurhållning och det kanske därför som jag kommer ihåg det för farfar var bonde med djurhållning. Vet iaf att får man det i ögonen så är det frätande.

Men du läste väl länken jag la in? Där det står om en hel familj som tydligen har lagts kalk (efter att ha skjutits) på för att snabbare bli av med liken. Kalken tar också bort lukt efter lik och kadaver.

- - -

Sedan har jag funderat också på W mobil. Kan man verkligen ha sönder en telefon så pass i delar (och sprida delar och batteri etc) så att man inte kan spåra den?

Om jag förstått det som stått i FUP så var sista signalen via mast (W's mobil) från just deras gemensamma lägenhet. OCH den stängdes av först DAGEN EFTER att hon försvunnit ...

Hon var ju inte DÄR i lägenheten - enligt T hade hon ju gått iväg kvällen innan mobilen slutade att avge signaler till masten.

Har jag fel tidscenario för mobilen?

Jag har absolut ingen koll alls på det.

Japp, fruktansvärt! Men att han skulle använda kalk är jag tveksam till.

Men vet du, nu fick jag en tanke. Om jag ska försöka tänka som T.
Han påstår ju att aluminiumfolie döljer lukten av cannabis (jag vet inte, inte testat och inte brukat).
Då kanske han tänkte att det döljer liklukten också? Och alla delar (om vi håller oss till att hon är i flera delar), är paketerade i aluminiumfolie, plast och möjligen svarta sopsäckar.

———

Jag tror det? Jag är inte säker men jag tror det.

Ja precis. Hennes telefon stängdes av manuellt i lägenheten dagen efter.
Wilmas telefon avstängning:
https://forumbilder.com/i/r5dV

Men du vet, han skyller säkert allt på tekniken 🙄
Citera
2020-05-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Att han inte kastade handväskan och jackan tillsammans med hennes kropp är för mig helt ofattbart. Hur kunde han vara så dum att ha det kvar? Vad skulle han med hennes pass till? Det fanns ingen anledning för honom att ta den från hennes handväska.
Han var nog väldigt trött i huvudet pga haschande, mordet och sömnbristen. Kunde till sist inte samla tankarna. Jag var förvånad att han orkade försvara sig under rättegången.
Citera
2020-05-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Kanske?

Vet inte i så fall hur mycket information. Dataanvändning, tid och hur mycket i så fall. Men också internethistorik, det hade varit mest intressant.

Det har de redan kollat upp, utan att hitta något av värde. Finns i fup + att de gick igenom det under rättegången.
Citera
2020-05-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Sök tror jag inte men vägen vårstädades för några veckor sedan iaf, spärrades av i omgångar

Jag såg två män med västar gå norrut vid sidan av E6 efter Ljungskile då det kom ut ett tips från Polisen om att söka där.
Citera
2020-05-31, 22:26
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Det har de redan kollat upp, utan att hitta något av värde. Finns i fup + att de gick igenom det under rättegången.

Hittar inget mer om internethistorik förutom detta
https://forumbilder.com/i/r5dm

Får gå igenom hans förhör under rättegången igen.

Edit: hittar ingenting om internethistorik (vad man har surfat på).
Senast redigerad av Caticorn 2020-05-31 kl. 22:41.
Citera
2020-05-31, 22:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Var snäll o visa var i FUPen det står om en selfie-stick. Jag har läst den otroligt noga och har inte läst något om en selfie-stick.

Jag sitter inte hemma och kan leta upp vart exakt det finns i FUP - men du får länken att ladda ner den själv och leta. Där har du hela Förundersökningen och samtliga förhör och foton.

https://forumfiles.com/R4g5R2y6o5/3280-19_pdf

Sedan har jag och bl a Picasso2 (och några till) fört en diskussion om just detta vem som fotade och vem som sa vad, dock inte några sidor nämnda men bla i svar: #41166 och i svar/diskussion på #41169 här i tråden alltså!
Citera
2020-05-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Cement innehåller osläckt kalk. När vatten tillsätts släcks kalken. Men det finns ju släckt kalk att köpa.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kalciumoxid

Mordet på Madeleine i upplands Väsby visar på vad som sker med en kropp som gjuts in i cement. Där gick mördaren fri..

När man läser vad du postat här och i andra trådar. Om man sammanfattar det hela.

Så vad tror du har egentligen har hänt w?
Har du någon spekulation om hur det gått till?
Berätta gärna.
Citera
2020-05-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
En idé är att han trätt kuddfodralet (ett eller båda) över huvudet på den döda Wilma innan han sen separerade huvudet. Har för mig Leif GW sagt i nåt program att den som styckar oftast börjar med huvudet och dessutom ofta trär nåt över/ döljer ansiktet under den processen. Kroppen blir mer "avhumaniserad" utan huvud och det är då lättare att psykiskt mäkta med att kapa upp resten. Låter högst rimligt. (Personligen tror jag inte Tishko kom längre än huvudet så jag TROR - och hoppas- att resten är intakt)

Att han skulle använt kuddfodralen till detta är dock bara en tanke och inget jag har belägg för. Det som talar FÖR är att det ena kuddfodralet nästan var mättat med blod dvs det skulle kunna ha varit det första kuddfodralet, närmast huden, om han trädde på båda. Det som talar EMOT är varför han då gör sig besväret att ta ut huvudet ur kuddfodralet för att sen linda in det i folie och tejp. Då skulle han väl rimligen lindat in rubbet, kuddfodral och allt? Men vem vet. Är så mycket som är orimligt som Tishko.

Det låter lite för krångligt.
Dessa är inga fodral som du trär över en innerkudde, utan dessa är sydda med stoppning direkt i och saknar dragkedja.
Då skulle han först ha fått skära sönder dom, för att sedan plocka ur rätt mkt/all stoppning för att trä tyget över huvudet.
Då hade han lika gärna kunnat ta en påse,filt eller vanligt örngott över.
Det JAG däremot TROR är att han kan använt dessa under Wilma när han delat henne.
Dessa kuddar är inte direkt mjuka utan rätt "styva", ingen du ligger och somnar skönt på utan att vakna med gamnacke, utan mest som prydnad typ.
Någon gång under delningen (större delarna) har han sannolikt behövt vrida kniven kraftigt neråt för att få kraft , därav en kudde under för att lättare kunna skära igenom och få kraft av hela kniven utan att spetsen tar i golvet.
Syns på ett av fodralet att det nästan är ett sicksackmönster, som att han tagit i, tryckt ned för att sen ta ny kraft och trycka ned osv.
Armar tex kunde han säkert lättare avlägsna genom att "spjärna " den över sitt ben eller knä.
Är det inte så tänker jag att det kan ha varit för att få lite "svikt" i leder... så vida hon inte var likstel för tillfället, för då hjälper de väl föga?
Min gissning på kuddarna iaf.
Känns sjukt att ens skriva ner detta... va han kan ha donat med orkar man knappt tänka på
Men vi får hoppas i att han låtit resten av kroppen vara hel, så jag hoppas min teori är fel.
Citera
2020-05-31, 22:47
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProximaRadiation
Kan resväskan i T garderob som innehöll huvud, pass och andra attiraljer vara förberedelse till en plan som T aldrig han att realisera innan han blev gripen?

Det framgår av förhör (5000-K1449768-19) den 24 november 2019 med T att förhörsledaren säger att ”Du hade även berättat att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar och att du kört ut henne från din lägenhet, vad har du för kommentar till det”. Som jag tolkar informationen i 5000-K1449768-1 så berättade T det för B*b*n och L*nko när de var på Mc Donalds i Uddevalla den 18 november 2019.

T hade planerat att göra sig av med väskan och dess innehåll på ett lämpligt ställe. Väskan skulle då förr eller senare hittas. Det visste nog T och det var kanske en del av planen.
Om inte tidigare så skulle T då naturligtvis bli kallad på förhör hos Polismyndigheten. T skulle då under förhöret kunna referera till det samtal han hade med sina vänner den 18 november 2019 på Mc Donalds. Vännerna skulle även kunna bekräfta för polisen att T talar sanning ”…att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar”.

Utgången av W mötet med de andra killarna hade då bevisligen inte slutat bra. Av någon anledning mördade och styckade killarna W. Efter dådet placerade killarna W huvud i hennes väska som därefter dumpades. T hade kanske tänkt att avlägsna folien runt huvud innan väskan dumpades. Folien var kanske enbart applicerat temporärt för att stänga inne lukt och vätska när väskan förvarades i lägenheten.

T plan förutsätter att W kropp inte hittas, vilket T verkar ha sett till. Ingen kropp = svårt att lösa hur modet har gått till. T hade då, med sin plan, tagit för givet att han skulle avskrivas från misstanke om brott. W stack med en väska och drog till andra killar som sedan mördade henne. Naturligtvis trodde T att han hade städat sin lägenhet väl och att inga spår av W och det dåd han utfört skulle hittas där.

Bara en tanke.

Han trodde nog bara på riktigt att han aldrig skulle bli påkommen och helt enkelt sparade huvudet av sin älskling.
Sen är jag övertygad om att pappan hjälpte honom med kroppen
Citera
2020-05-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Det låter lite för krångligt.
Dessa är inga fodral som du trär över en innerkudde, utan dessa är sydda med stoppning direkt i och saknar dragkedja.
Då skulle han först ha fått skära sönder dom, för att sedan plocka ur rätt mkt/all stoppning för att trä tyget över huvudet.
Då hade han lika gärna kunnat ta en påse,filt eller vanligt örngott över.
Det JAG däremot TROR är att han kan använt dessa under Wilma när han delat henne.
Dessa kuddar är inte direkt mjuka utan rätt "styva", ingen du ligger och somnar skönt på utan att vakna med gamnacke, utan mest som prydnad typ.
Någon gång under delningen (större delarna) har han sannolikt behövt vrida kniven kraftigt neråt för att få kraft , därav en kudde under för att lättare kunna skära igenom och få kraft av hela kniven utan att spetsen tar i golvet.
Syns på ett av fodralet att det nästan är ett sicksackmönster, som att han tagit i, tryckt ned för att sen ta ny kraft och trycka ned osv.
Armar tex kunde han säkert lättare avlägsna genom att "spjärna " den över sitt ben eller knä.
Är det inte så tänker jag att det kan ha varit för att få lite "svikt" i leder... så vida hon inte var likstel för tillfället, för då hjälper de väl föga?
Min gissning på kuddarna iaf.
Känns sjukt att ens skriva ner detta... va han kan ha donat med orkar man knappt tänka på
Men vi får hoppas i att han låtit resten av kroppen vara hel, så jag hoppas min teori är fel.

Jag tror tyvärr inte kroppen är hel. Det hade blivit bökigt att få ut henne osedd då.
Citera
2020-05-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror tyvärr inte kroppen är hel. Det hade blivit bökigt att få ut henne osedd då.

Ja,dessvärre och sannolikt är det nog så.
Arma tös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in