Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Du kan ha rätt i att han inte hade en aning om aktiviteten i datorn. Sedan går våra teorier isär. Han läser fup och tänker: fan, det här kan jag använda.
Nu blir det nog en djupdykning för någon expert på området. Så blir vi av med frågetecknet, eller vad tror du?
Jag har tänkt samma tanke som du, "
fan, det här kan jag använda.". Problemet med det är att laddningen av webbsidan i sådana fall måste ha uppstått automatiskt och
spontant , utan
planering alltså. På min dator har sådant aldrig inträffat och enligt fup inte på SD-datorn heller under en 11-timmars period. Märklig slump om det skulle råka inträffa ett par minuter efter det inkommande mejlet. Så för närvarande kan jag inte se några alternativ som matchar SD:s förklaring.
Svagheten med SD:s förklaring skulle kunna vara bristen på
spårbara aktiviteter på datorn mellan 23.35-00.00 men det behöver inte vara något konstigt med det.
Läsning av dokument ger inga spår, inte heller om man gör något annat som inte har med datorn att göra.
Styrkan är självklart att det är hans jobbdator, han får ett jobbmejl strax innan och öppnar sedan ett dokument som av allt döma har med jobbet att göra.
Ja jag tror absolut
försvaret kommer att kräva att det här blir genomlyst på ett bättre sätt, SD tog ju upp det i brevet till TR.