2020-05-31, 21:42
Medlem
ProximaRadiations avatar
Kan resväskan i T garderob som innehöll huvud, pass och andra attiraljer vara förberedelse till en plan som T aldrig han att realisera innan han blev gripen?

Det framgår av förhör (5000-K1449768-19) den 24 november 2019 med T att förhörsledaren säger att ”Du hade även berättat att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar och att du kört ut henne från din lägenhet, vad har du för kommentar till det”. Som jag tolkar informationen i 5000-K1449768-1 så berättade T det för B*b*n och L*nko när de var på Mc Donalds i Uddevalla den 18 november 2019.

T hade planerat att göra sig av med väskan och dess innehåll på ett lämpligt ställe. Väskan skulle då förr eller senare hittas. Det visste nog T och det var kanske en del av planen.
Om inte tidigare så skulle T då naturligtvis bli kallad på förhör hos Polismyndigheten. T skulle då under förhöret kunna referera till det samtal han hade med sina vänner den 18 november 2019 på Mc Donalds. Vännerna skulle även kunna bekräfta för polisen att T talar sanning ”…att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar”.

Utgången av W mötet med de andra killarna hade då bevisligen inte slutat bra. Av någon anledning mördade och styckade killarna W. Efter dådet placerade killarna W huvud i hennes väska som därefter dumpades. T hade kanske tänkt att avlägsna folien runt huvud innan väskan dumpades. Folien var kanske enbart applicerat temporärt för att stänga inne lukt och vätska när väskan förvarades i lägenheten.

T plan förutsätter att W kropp inte hittas, vilket T verkar ha sett till. Ingen kropp = svårt att lösa hur modet har gått till. T hade då, med sin plan, tagit för givet att han skulle avskrivas från misstanke om brott. W stack med en väska och drog till andra killar som sedan mördade henne. Naturligtvis trodde T att han hade städat sin lägenhet väl och att inga spår av W och det dåd han utfört skulle hittas där.

Bara en tanke.
Senast redigerad av ProximaRadiation 2020-05-31 kl. 22:06.
Citera
2020-05-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Wilmas telefon saknas och ja, det är inte omöjligt att han använt sej av den.

Saken är ju den att T tog hennes telefoner och gav henne sin, så förmodligen är den från början hans telefon, som nu saknas.

Vet inte vad som behövs. Kanske det finns sparat hos hennes operatör om hon hade abonnemang?

Jag är av tanken att har man ett nr att gå på, då kan operatören dra ut informationen om det numrets internetanvänding.
Citera
2020-05-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, låter som ett troligt scenario. Det ena kuddfodralet är ju skuret utmed kortsidan, och den andra utmed långsidan, den har nog legat under.....fy faaan vad hemskt.
W. Skulle ju ha varit så glad för sängöverkastet och kuddarna.
Citera
2020-05-31, 21:50
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Jag är av tanken att har man ett nr att gå på, då kan operatören dra ut informationen om det numrets internetanvänding.

Kanske?

Vet inte i så fall hur mycket information. Dataanvändning, tid och hur mycket i så fall. Men också internethistorik, det hade varit mest intressant.
Citera
2020-05-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProximaRadiation
Kan resväskan med i T garderob som innehöll huvud, pass och andra attiraljer vara förberedelse till en plan som T aldrig han att realisera innan han blev gripen?

Det framgår av förhör (5000-K1449768-19) den 24 november 2019 med T att förhörsledaren säger att ”Du hade även berättat att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar och att du kört ut henne från din lägenhet, vad har du för kommentar till det”. Som jag tolkar informationen i 5000-K1449768-1 så berättade T det för B*b*n och L*nko när de var på Mc Donalds i Uddevalla den 18 november 2019.

T hade planerat att göra sig av med väskan och dess innehåll på ett lämpligt ställe. Väskan skulle då förr eller senare hittas. Det visste nog T och det var kanske en del av planen.
Om inte tidigare så skulle T då naturligtvis bli kallad på förhör hos Polismyndigheten. T skulle då under förhöret kunna referera till det samtal han hade med sina vänner den 18 november 2019 på Mc Donalds. Vännerna skulle även kunna bekräfta för polisen att T talar sanning ”…att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar”.

Utgången av W mötet med de andra killarna hade då bevisligen inte slutat bra. Av någon anledning mördade och styckade killarna W. Efter dådet placerade killarna W huvud i hennes väska som därefter dumpades. T hade kanske tänkt att avlägsna folien runt huvud innan väskan dumpades. Folien var kanske enbart applicerat temporärt för att stänga inne lukt och vätska när väskan förvarades i lägenheten.

T plan förutsätter att W kropp inte hittas, vilket T verkar ha sett till. Ingen kropp = svårt att lösa hur modet har gått till. T hade då, med sin plan, tagit för givet att han skulle avskrivas från misstanke om brott. W stack med en väska och drog till andra killar som sedan mördade henne. Naturligtvis trodde T att han hade städat sin lägenhet väl och att inga spår av W och det dåd han utfört skulle hittas där.

Bara en tanke.

Stabil teori, kan mycket väl ligga något i det. Det hade förklarat det oförklarliga, att han bevarade huvudet i sin lägenhet.
Citera
2020-05-31, 21:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Haha jaha! Nej jag har ärligt inte reagerat över släkt kalk men googlat lite om det.

Nej inte jag heller. Verkar som att man kan få tag i det lite här och där.

Jag googlade själv nu oxå - märkte att jag nog sa fel om kalken. Såg ut som att man använder det vid djurhållning och det kanske därför som jag kommer ihåg det för farfar var bonde med djurhållning. Vet iaf att får man det i ögonen så är det frätande.

Men du läste väl länken jag la in? Där det står om en hel familj som tydligen har lagts kalk (efter att ha skjutits) på för att snabbare bli av med liken. Kalken tar också bort lukt efter lik och kadaver.

- - -

Sedan har jag funderat också på W mobil. Kan man verkligen ha sönder en telefon så pass i delar (och sprida delar och batteri etc) så att man inte kan spåra den?

Om jag förstått det som stått i FUP så var sista signalen via mast (W's mobil) från just deras gemensamma lägenhet. OCH den stängdes av först DAGEN EFTER att hon försvunnit ...

Hon var ju inte DÄR i lägenheten - enligt T hade hon ju gått iväg kvällen innan mobilen slutade att avge signaler till masten.

Har jag fel tidscenario för mobilen?
Citera
2020-05-31, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte jag heller. Men han hamnade på rättspsyk ganska snabbt under nån vecka då han uppträdde väldigt märkligt i häktet i början av häktningstiden.
Kan ha berott på att hans självkänsla fick sig en rejäl törn då han blev häktad. Han trodde tydligen inte att det skulle hända. Ännu mindre att han skulle bli åtalad.
Citera
2020-05-31, 21:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Cement innehåller osläckt kalk. När vatten tillsätts släcks kalken. Men det finns ju släckt kalk att köpa.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kalciumoxid

Mordet på Madeleine i upplands Väsby visar på vad som sker med en kropp som gjuts in i cement. Där gick mördaren fri..

Ja - fast jag menade verkligen kalk och inte cement - dock skrev jag fel i ordet, det ska tydligen vara släkt kalk. Kolla länken om mordet som jag gav i tråden. Där står det om SLÄKT kalk för att snabba på processen av att få lik att försvinna. Kalk tar också bort lukt ifrån lik/kadaver.

Not* Jag var tvungen att googla om detta med kalk (osläkt och släkt) - då jag nog inte minns så mycket ifrån vissa Naturämnen från skolan ... det var ett tag sedan jag gick ur grundskolan ska väl tilläggas.
Citera
2020-05-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo - fast det var i förhör med pappan. Jag hade FEL och trodde det var pappan som tagit bilderna/foto genom brevlådan för det var tydligen polisen. Du får nog backa ett bit i tråden för vi skrev om det flera stycken ... ca 20-30 sidor kanske??? Det finns i FUP i varje fall.
Var snäll o visa var i FUPen det står om en selfie-stick. Jag har läst den otroligt noga och har inte läst något om en selfie-stick.
Citera
2020-05-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Kan ha berott på att hans självkänsla fick sig en rejäl törn då han blev häktad. Han trodde tydligen inte att det skulle hända. Ännu mindre att han skulle bli åtalad.
Så kan det vara - han fick se verkligheten. Han har ju frågat häktesvakten också "hur är det i fängelset". If you do the crime, you have to do the time. Och han påstår sig vara oskyldig, men tiger och flinar sig igenom förhören. "Varför skall jag hjälpa er för"? Så säger inte en oskyldig människa. Han kommer sys in - inte på grund av vad han säger utan pga alla bevis i hans slakthus till lägenhet.
Citera
2020-05-31, 22:04
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Ser bra ut? Det håller jag verkligen inte med om, fast hans utseende är ju inte ett dugg intressant i detta fallet. Inte i mina ögon iallafall.
Det har ingen relevans alls. Jag skrev detta i sitt sammanhang angående att han skulle vara omtyckt av brukarna och jag menar att han är både ung och ser väldigt bra ut, får intrycket av att man tycker om honom så att han verkar pratsam och trevlig.
Varpå någon kommenterade att jag skrev han såg bra ut, så är det min åsikt.
Jag skrev alltså inte out of the blue att jag tycker T är snygg och det är i övrigt helt irrelevant. 🙂
Citera
2020-05-31, 22:05
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProximaRadiation
Kan resväskan med i T garderob som innehöll huvud, pass och andra attiraljer vara förberedelse till en plan som T aldrig han att realisera innan han blev gripen?

Bara en tanke.
mycket bra spånat och en högst rimlig förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in