2020-05-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag skiter i hur han mår bara han får lagens strängaste straff !!!
Ibland önskar man att vi hade elektriska stolen.
Hoppas den jävleln tar livet av sig !
Själv hoppas jag att han inte lyckas ta livet av sig, utan att han får leva sitt miserabla liv utan en chans till frihet.
Citera
2020-05-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det där exemplet du tar med allvarlig psykisk störning vid gärningen, men frisk nu är VÄLDIGT komplext rent rättsligt.
För generellt är det så att om man gjort ett brott under påverkan av allvarligt psykisk störning infaller ett fängelseförbud (dvs förbud att döma till fängelse) och har han därefter tillfrisknat, så finns ju det ju samtidigt inget vårdbehov. Då säger lagen att man inte kan dömas till varken rättspsykiatrisk vård eller fängelse. Dock instiftades 2008 en ny paragraf där det vid synnerliga skäl finns möjlighet att döma en psykisk sjuk person till fängelse. Jag hoppas innerligt att man isåfall kan applicera den paragrafen på detta fallet (om det visar sig att han var sjuk då, men frisk nu) annars blir det fan inte bra...
Jaha, han kanske klarar sig iallafall då.
Citera
2020-05-31, 21:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja det är smart tänkt. Huvudet är inte otympligt som andra kroppsdelar.
Exakt. Den identifieringen är väldigt enkel.

Det går att identifiera med DNA-identifiering. Man bygger upp en DNA-profil. Den kan dock sakna strängar av DNA och det kan vara osäkert. Men inte omöjligt.

Aldrig hört talas om så jag har ingen aning. Vars skulle han kunna få tag på det i så fall?
Är det något som är vanligt i den ”kriminella kretsen”?

Alltså han har koll på visa saker, absolut. Det kan jag ge honom. Andra saker han har absolut ingen koll på alls.
Om bara W’s telefon kunde hittas så skulle det bli starkare bevisning mot honom, det är jag säker på. Han har garanterat använt den och sökt på styckning, hur man gör sej av med en kropp, städa bort blod etc etc.

- - -

Aldrig hört talas om? Menar du det med osläckt kalk? Det är väl något som man kan använda i att göra sig av med lukt och själva muskulaturen på kadaver?

OCH - där får jag rätta mig själv (igen!) - jag menar SLÄKT kalk. INTE osläckt kalk - ber om ursäkt!

Se länken nedan:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zL49w9/pappan-till-nedgravda-familjen-jagas-for-mord

Jag umgås inte i kriminella kretsar så jag vet inte om det är "vanligt" precis men har läst om detta med SLÄKT kalk (jag skrev fel förut ...) i olika mord som stått i media men också sett det vid några fall av dokumentärer av mord som gått på TV helt enkelt.
Senast redigerad av CS128 2020-05-31 kl. 21:26.
Citera
2020-05-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Fängelset är en helt annan sak än häktet. Där kanske han inte kommer trivas lika illa i början. Sen när terrorn, jakten, hoten och misshandeln sätter igång önskar han nog att han var död! Han kommer vara jagad och totalt utfryst på kåken!

Finns värre människor än han och dem har kommit in i anstalten med öppna armar. När han hamnar på kåken så finns det en hel del likasinnade personer. Enda sättet att han åker på stryk är pga någon känner någon känner wilma eller anhörig annars kommer inte något hända.

Satt med mördare ett tag och alla var inte dömande på något sätt. Alla har dragit sitt strå och får sitta.. ingen frågar ingen pratar om ditt fall när man sitter inne.
Citera
2020-05-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
En idé är att han trätt kuddfodralet (ett eller båda) över huvudet på den döda Wilma innan han sen separerade huvudet. Har för mig Leif GW sagt i nåt program att den som styckar oftast börjar med huvudet och dessutom ofta trär nåt över/ döljer ansiktet under den processen. Kroppen blir mer "avhumaniserad" utan huvud och det är då lättare att psykiskt mäkta med att kapa upp resten. Låter högst rimligt. (Personligen tror jag inte Tishko kom längre än huvudet så jag TROR - och hoppas- att resten är intakt)

Att han skulle använt kuddfodralen till detta är dock bara en tanke och inget jag har belägg för. Det som talar FÖR är att det ena kuddfodralet nästan var mättat med blod dvs det skulle kunna ha varit det första kuddfodralet, närmast huden, om han trädde på båda. Det som talar EMOT är varför han då gör sig besväret att ta ut huvudet ur kuddfodralet för att sen linda in det i folie och tejp. Då skulle han väl rimligen lindat in rubbet, kuddfodral och allt? Men vem vet. Är så mycket som är orimligt som Tishko.
En mycket bra och rimlig teori. Har själv tänkt att han trätt kuddfodralet över Ws huvud, men varför lindade han inte in det i folien?
Citera
2020-05-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Såg just aftonbladet..Intervju med RÄMSELL.. T.s advokat! Rämsell menade att T & W bott så länge i Lgheten att många av spåren, har funnits sedan långt tillbaka!!!
Vansinnigt tunt eller va?
Ja det förklarar definitivt inte hans blod, fingeravtryck och fotspår i blodet.
Citera
2020-05-31, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Intressant ändå, står detta i fup? Vem berättar det?
Precis min tanke. Jag har inte läst det någonstans. Tror jag.
Citera
2020-05-31, 21:35
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

Aldrig hört talas om? Menar du det med osläckt kalk? Det är väl något som man kan använda i att göra sig av med lukt och själva muskulaturen på kadaver?

OCH - där får jag rätta mig själv (igen!) - jag menar SLÄKT kalk. INTE osläckt kalk - ber om ursäkt!

Se länken nedan:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zL49w9/pappan-till-nedgravda-familjen-jagas-for-mord

Jag umgås inte i kriminella kretsar så jag vet inte om det är "vanligt" precis men har läst om detta med SLÄKT kalk (jag skrev fel förut ...) i olika mord som stått i media men också sett det vid några fall av dokumentärer av mord som gått på TV helt enkelt.

Haha jaha! Nej jag har ärligt inte reagerat över släkt kalk men googlat lite om det.

Nej inte jag heller. Verkar som att man kan få tag i det lite här och där.
Citera
2020-05-31, 21:35
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

Se länken nedan:

Cement innehåller osläckt kalk. När vatten tillsätts släcks kalken. Men det finns ju släckt kalk att köpa.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kalciumoxid

Mordet på Madeleine i upplands Väsby visar på vad som sker med en kropp som gjuts in i cement. Där gick mördaren fri..
Citera
2020-05-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Förstår inte varför de väljer att förvränga rösten? Vad kan det säga om honom? Konstigt o onödigt!

Exakt! Så onödigt och dumt!
Citera
2020-05-31, 21:41
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Behöver polisen en telefon fysiskt för att göra sökning på telefonens internetanvändning? Låter långsökt att han använt wilmas telefon.

Wilmas telefon saknas och ja, det är inte omöjligt att han använt sej av den.

Saken är ju den att T tog hennes telefoner och gav henne sin, så förmodligen är den från början hans telefon, som nu saknas.

Vet inte vad som behövs. Kanske det finns sparat hos hennes operatör om hon hade abonnemang?
Citera
2020-05-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Alltså jag menar enbart hans yttre, någon hade lagt upp fler bilder på honom och i mina ögon ser han väldigt bra ut.
Ser bra ut? Det håller jag verkligen inte med om, fast hans utseende är ju inte ett dugg intressant i detta fallet. Inte i mina ögon iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in