2020-05-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Har han sagt at han slettet de, da? Gamle telefoner rydder vel bort anrop fra listen helt av seg selv.

Citera
2020-05-31, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Har du innsikt i etterforskningen, og opptak av vitneavhør i saken? Siden du mener at de ikke klarer løse saken? Registrerer at du er mye bekymret for hva de har på TH og bruker mye tid på argumentering for alle andre tenkelige hypoteser, til tross for siktelse mot ham for drap/medvirkning til drap. Er du bekymret for at de har mer enn de har fortalt til mannen i gata gjennom media?

Hvis TH er uskyldig hvorfor lover han ikke ut dusør? Du som er virker opptatt av de ikke skal ha noe på ham kan gjerne komme med et godt forslag.

Jeg tenker at de fortalte lagmannsretten om det de hadde. Og da ble de ikke trodd.
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-31 kl. 22:23.
Citera
2020-05-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Var det morsomt? Nymotens telefoner er mye mer upraktiske.
Citera
2020-05-31, 21:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Det har jeg tenkt lenge, enig. Det var en som foreslo det her tidligere, som fikk pepper:-)
Ser ut som man bare triller avgårde med noen gamle bilhjul eller noe sånn. Stort plastikkdekke over. Kanskje arbeidstøy på. Arbeidstøy har vært brukt i ett tilfelle jeg vet om da det var innbrudd gjennom vindu midt på dagen, i tettbygd strøk. Skulle bare reparere noe, vettu...
Bare tull å gi folk pepper for forslag til teorier og hypoteser her inne. Noen kaller forslag idiotisk og useriøse, men det slår bare tilbake på de selv. Så vidt vi vet er det ingen her som sitter på fasiten.
Citera
2020-05-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror du tar feil. Politiet vil løse denne saken. Og det vil ta den tiden det tar. Denne saken kan ikke bare henlegges. Om nødvendig, vil etterforskningen holdes levende med lav intesitet i mange år fremover.

Dessuten, det er veldig mange vitner som ikke har fortalt politiet alt de vet. Om etterforskningen trappes ned, vil mange slite med egen samvittighet. Det vil komme mange anonyme tips. Mange som ikke tør å fortelle alt de vet.

Og som håper at andre skal ta byrdene med å fortelle først og risikere å bli tvunget til å vitne.

Jada, du kan ha rett. Men jeg tenker at de som eventuelt vet noe ikke har fått større grunn til å fortelle noe nå.
Citera
2020-05-31, 21:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Litt repitisjon,synes ofte det virker som ett skritt frem og 3 tilbake i tråden.Fordi saken er inviklet og utført så profft. Synes poengene i alt denne atr skriver,er voksne og gjennomtenkte:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tycker det som talar för kort förberedelse också talar för Th som GM: en riktig kidnappare kanske kan vara halvkunnig om monerokonton men skulle inte välja den metoden utan att ha förberett sig och undersökt möjligheterna. Kidnappare vill ha pengar snabbt och innan polis blandas in. Att trilskas med den utpressade och skjuta på betalningen är liksom inte ett alternativ. Vem som än förberett sig här har räknat med att kommunikationen ska kärva, syns det mig.

Däremot så talar även detta tycker jag för att det hela inte är så rasande genomtänkt ens om syftet är att misslyckas. Fanns tid så fanns också helt andra möjligheter till ett helt annat scenario...

Adrtrt skriver:
Jeg tror ikke det er snakk om en ekte kidnapping, men et drap utført som kidnapping, der målet aldrig var penger. Og min magefølelse sier at det er planlagt, og at de har spor etter ukjente gjerningsmenn i Sloraveien 4. Bortført og så drept. Uvisst om gjerningsmennene som hentet ut AE visste at de var med på noe som skulle ende i drap. Dette har jeg skrevet om utallige ganger. Og jeg er interessert i hvordan min tenkte situasjon kan ha foregått.
Jeg tenker at planleggingen har startet før sommeren 2018, at de etter det har benyttet seg av andre former for kontakt enn telefon og data. Planen er nøye skissert. Målet var drap på AE, men den skulle gi TH vanntett alibi. 09:14-samtalen blir viktig her. Det er også viktig at den gikk via andre, eller ble hørt av andre. Den var også klarsignalet morgenen 31.10.18 tror jeg, på et eller annet vis.
Planen er utført av meget proffe folk, som antagelig har kommet unna med mord før.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-05-31 kl. 21:57.
Citera
2020-05-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Dette har jeg ikke tenkt på, men trillebår er jo den mest geniale ideen å frakte henne ut på UTEN å vekke mistanke. Man kan ta henne ut på den siden av huset vendt mot den naboen som ikke var hjemme denne dagen, og la oss si man har kvelt henne først, eller bedøvd henne, da tar man en svart søppelsekk eller flere og putter henne inni den, og legger henne i trillebåren. Da trenger man heller ikke bil. Så kan man trille trillebåren til en bil i nærheten eller gå gjennom skogen eller eventuelt gravlegge henne en plass. Kanskje nettopp en trillebår er brukt i denne saken?

Nei. At leiemordere skal ha tatt ut liket av AEH og trillet henne i trillebår, hit eller dit, er vanvidd.

Off topic
Citera
2020-05-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kraftsalve? Som du drøfter vi hypoteser og teorier her inne og er fullt bevisst at ingen blir dømt på bakgrunn av det vi skisserer. Allikevel synes vi det er interessant å drøfte ulike muligheter for løsning, og det er slett ikke sikkert noen blir dømt i denne saken, så noen kraftsalve vil jeg ikke si du kommer med denne gangen heller.

Nei. Sorry. Kanskje ikke akkurat en kraftsalve. La meg si det på en annen måte da. Det er ekstremt overraskende at så mange oppegående mennesker har så stor tiltro til at en gjeng med middelmådige etterforskere, som har brukt så lang tid og så mange ressurser på å løse denne saken, uten å lykkes, plutselig skal få det til nå, etter at de nettopp har fått seg et skikkelig skudd for baugen.
Citera
2020-05-31, 22:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Har han sagt at han slettet de, da? Gamle telefoner rydder vel bort anrop fra listen helt av seg selv.

Jeg tror ikke at mannen holdt de anropene hemmelig for politiet. Han har jo åpent forklart at avtalen med kona var å ringe og snakke ca 1 time etter at han kom til jobb.
Selvfølgelig må han si det til politiet når han innser at det var dumt å slette anrop i panikk. Han vet jo at samtalene blir et tema før eller siden.

Før TH dro på jobb tror jeg det oppsto en krangel eller noe som fikk AE til å avlyse hytteturen for sin del uten at TH visste om avgjørelsen.
Citera
2020-05-31, 22:05
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. At leiemordere skal ha tatt ut liket av AEH og trillet henne i trillebår, hit eller dit, er vanvidd.

Off topic

Hvorfor vanvidd?? Ved en bolig det er vanlig å se håndtverkere/arbeidere?
Da mener jeg samtidig at den/de var kledd i typiske arbeidsklær.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-05-31 kl. 22:09.
Citera
2020-05-31, 22:06
Bannlyst
Citat:

Jeg tror ikke at mannen holdt de anropene hemmelig for politiet. Han har jo åpent forklart at avtalen med kona var å ringe og snakke ca 1 time etter at han kom til jobb.

Politiet har funnet ut at han har slettet dem.
Ja, han kom vel på etter en stund at anropene er lagret i basestasjonen.
Telefonen sletter vel de eldste oppringningene først, og jeg tviler på at telefonen var så gammel at det bare var plass til 10 oppringninger i loggen, for det var vel ikke en Nokia 1611 han hadde, som er 25 år gammel?
Ja, han har sagt at det var avtalen, men finnes det noen som kan bekrefte dette?
Citera
2020-05-31, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
I Norge er TH uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Det var vel ikke heeelt det jeg spurte om. Jeg spurte om hva du syntes og hva du tror. Jeg tolker det som at du ikke vil svare på mitt spørsmål, og jeg forstår jo hvorfor du ikke vil svare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in