Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Han sparade nog huvudet av två orsaker kan jag tänka mig. Det är mycket mindre i storlek än resterande kroppsdelar (om han kapat av armar och ben för sig och en torso är det rätt stora delar) för att kunna transportera huvudet till en mycket säker plats. För hittar man huvudet - vilket de gjorde - så är ju identifieringen helt klart enkel med tandkort och man kan även konstatera att personen inte har försvunnit självmant utan också är just den efterlysta W.
Jag vet visserligen inte men kan tro att kroppsdelar endast kan identifieras (förutom födelsemärken, tatueringar och vissa speciella kännetecken för BO) samt att man med dessa delar kanske kan fastställa släktskap med W anhöriga - MEN inte med tvärsäkerhet.
Han kanske tänkte försöka att se till att huvudet skulle förstöras med osläckt kalk vid senare tillfälle men inte hann? Jag vet inte om sådan kalk kan förstöra skelettet på t ex ett kranie. Har man ett kranium (helt rent från muskulatur och hår) kan man numera också genom viss datateknik få fram hur personen kan ha sett ut.
Så jag tror inte han var korkad i det tänket (om han hade en plan för huvudet) även om han verkar mycket knepig i att vara motsträvig och vidhålla att han inte har med W försvinnande eller död att göra.
Ja det är smart tänkt. Huvudet är inte otympligt som andra kroppsdelar.
Exakt. Den identifieringen är väldigt enkel.
Det går att identifiera med DNA-identifiering. Man bygger upp en DNA-profil. Den kan dock sakna strängar av DNA och det kan vara osäkert. Men inte omöjligt.
Aldrig hört talas om så jag har ingen aning. Vars skulle han kunna få tag på det i så fall?
Är det något som är vanligt i den ”kriminella kretsen”?
Alltså han har koll på visa saker, absolut. Det kan jag ge honom. Andra saker han har absolut ingen koll på alls.
Om bara W’s telefon kunde hittas så skulle det bli starkare bevisning mot honom, det är jag säker på. Han har garanterat använt den och sökt på styckning, hur man gör sej av med en kropp, städa bort blod etc etc.