2020-05-31, 21:06
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Bråket förklarade varför han hade skador på händer och saknade kläder för polisen vid tillfället. Han hade planerat att gå hem så inga spår skulle finnas i form av biljetter att han gått tillbaka. Dvs att Wilma tagit tåget mot Gbg var hans plan.

Nu i efterhand vill han förklara bort detta då hans plan är att säga att såren inte fanns förrän dagen efter Wilmas död.

Men han trasslar bara in sig i lögner.

Han var väl även lerig på kläderna om jag minns rätt. Han förklarade det med att han hade blivit knuffad ned på marken i bråket
Citera
2020-05-31, 21:09
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Haha säker på det? 😂

Inga problem! Ja det verkar så. Någon gång ibland kanske men åker hem, men 5 gånger? Orimligt.

Han tycks ha kört hem mellan varje kund den dagen.

Jag kastar bara kartonger och kläder 😂 Liken dumpar jag i närmsta kärr och det jag inte orkar bära ger jag till hundarna ( tur att man får vad anonym här på Flashback )
Senast redigerad av KnivStina 2020-05-31 kl. 21:12.
Citera
2020-05-31, 21:09
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Alltså jag menar enbart hans yttre, någon hade lagt upp fler bilder på honom och i mina ögon ser han väldigt bra ut.
Var hittade du dom bilderna?
Citera
2020-05-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
.
Förstår inte varför de väljer att förvränga rösten? Vad kan det säga om honom? Konstigt o onödigt!
Citera
2020-05-31, 21:12
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Han sparade nog huvudet av två orsaker kan jag tänka mig. Det är mycket mindre i storlek än resterande kroppsdelar (om han kapat av armar och ben för sig och en torso är det rätt stora delar) för att kunna transportera huvudet till en mycket säker plats. För hittar man huvudet - vilket de gjorde - så är ju identifieringen helt klart enkel med tandkort och man kan även konstatera att personen inte har försvunnit självmant utan också är just den efterlysta W.

Jag vet visserligen inte men kan tro att kroppsdelar endast kan identifieras (förutom födelsemärken, tatueringar och vissa speciella kännetecken för BO) samt att man med dessa delar kanske kan fastställa släktskap med W anhöriga - MEN inte med tvärsäkerhet.

Han kanske tänkte försöka att se till att huvudet skulle förstöras med osläckt kalk vid senare tillfälle men inte hann? Jag vet inte om sådan kalk kan förstöra skelettet på t ex ett kranie. Har man ett kranium (helt rent från muskulatur och hår) kan man numera också genom viss datateknik få fram hur personen kan ha sett ut.

Så jag tror inte han var korkad i det tänket (om han hade en plan för huvudet) även om han verkar mycket knepig i att vara motsträvig och vidhålla att han inte har med W försvinnande eller död att göra.

Ja det är smart tänkt. Huvudet är inte otympligt som andra kroppsdelar.
Exakt. Den identifieringen är väldigt enkel.

Det går att identifiera med DNA-identifiering. Man bygger upp en DNA-profil. Den kan dock sakna strängar av DNA och det kan vara osäkert. Men inte omöjligt.

Aldrig hört talas om så jag har ingen aning. Vars skulle han kunna få tag på det i så fall?
Är det något som är vanligt i den ”kriminella kretsen”?

Alltså han har koll på visa saker, absolut. Det kan jag ge honom. Andra saker han har absolut ingen koll på alls.
Om bara W’s telefon kunde hittas så skulle det bli starkare bevisning mot honom, det är jag säker på. Han har garanterat använt den och sökt på styckning, hur man gör sej av med en kropp, städa bort blod etc etc.
Citera
2020-05-31, 21:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag tror att huvudet sparades för att Tishko inte firnulat ut vad han skulle göra av det. Han hade röven full hela helgen med att städa och dumpa kroppsdelar och så plötsligt dyker Wilmas familj upp gång på gång. Han inser att han har ögonen på sig och då vågar han kanske inte smyga ut med huvudet.

Tishko är förmodligen så jävla övertygad om sin egen förträfflighet att han inte trodde att någon skulle sakna Wilma så snabbt. Han är ju trots allt Wilmas enda familj.

Sen så är han kanske så korkad att han inte förstår att man kan identifiera en kropp som saknar huvud

Jo ... finns tankar åt det hållet hos mig också. Eller en mix av det jag skrev och du skrivit.

Nåväl. Han verkar tro att han är trovärdig i andras ögon och att polisen och rättsväsendet inte har kapacitet att få honom fast. Hoppas verkligen att de kan få en fällande dom - för de har ringat in honom och hans förehavande väl och all teknisk bevisning som de har tagit fram. Samt alla de vittnesutsagor och förhör de har haft med anhöriga, vänner och arbetsplats samt poliser.

Det värsta som kan hända är (som jag ser det) att han går fri och att han inte kommer att berätta var resten av W är någonstans. Så nu får de ha hårdbevakning på honom så att han inte tar livet av sig eller om någon annan gör det, för då tar han med sig det i graven ...
Citera
2020-05-31, 21:15
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Var hittade du dom bilderna?
På sida 3168 i tråden finns en länk med bilder på honom.

Edit: 2723
Senast redigerad av askungen 2020-05-31 kl. 21:17.
Citera
2020-05-31, 21:16
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Njaa, hade de hittat kroppen så har de ju mängder med blod och även muskelvävnad från lägenheten som de kan jämföra dna med.

Delvis det - men man kan identifiera människor med DNA dvs "nära" släktskap om man tar DNA från föräldrar och syskon. Något som har skett tidigare i mordfall utomlands som jag har sett i någon av alla dokumentärer som florerar i media.
Citera
2020-05-31, 21:17
Medlem
SweKingCalles avatar
Vet man var pappan befann sig denna dag som han åkte hem 5 ggr med jobb bilen ?
Citera
2020-05-31, 21:18
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Han tycks ha kört hem mellan varje kund den dagen.

Jag kastar bara kartonger och kläder 😂 Liken dumpar jag i närmsta kärr och det jag inte orkar bära ger jag till hundarna ( tur att man får vad anonym här på Flashback )

Inte riktigt mellan varje kund, fast egentligen räcker 5 gånger tycker jag.

Hahahaha 😂 jag gräver ner dom jag 🤷‍♀️ (Eller hur!)
Citera
2020-05-31, 21:20
Medlem
Behöver polisen en telefon fysiskt för att göra sökning på telefonens internetanvändning? Låter långsökt att han använt wilmas telefon.
Citera
2020-05-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
På sida 3168 i tråden finns en länk med bilder på honom.

Edit: 2723
Här är inlägget med bilderna:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in