2020-05-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Så hvorfor arresterte de han da? Fordi at det ikke var noen andre å arrestere liksom?
At politiet utfører en rekke avhør, er vanlig i alle drapssaker.
de prøvde seg, men de hadde ikke sterke nok bevis, han er jo ikke arrestert lengre, de har for lite å gå på. ALT tyder jo på det ellers hadde de naglet han
Citera
2020-05-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra
Den andre personen som var tenkt å pågripes samme dag som TH, hvem er egentlig det - for det var jo ikke RU? Avventer de pågripelse nå som de to andre er ute igjen mon tro eller har grunnlaget for mistanke endret seg etter TH og RU slapp ut. Undrer meg hvorfor det ikke har skjedd noe mer der. Mulig det er skjult avlytting av denne personen men samtidig må denne personen være veldig klar over at han/hun er mistenkt etter drypp i media og personen er vel forsiktig.

Dette har nok bare å gjøre med at politiet vil ikke gå ut til publikum hva de nå jobber med i saken. Full hemmelighet på alt de foretar seg nå tenker jeg. Ingen vet hva de nå har.

Selv om de nå skulle ha nye funn i saken går de ikke ut med dette. Jeg tolker den stillheten de nå har som positivt for løsning av saken.
Citera
2020-05-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hög nivå här.

Den här tråden tar priset.
enig, fjortisfanteri og fjas
Citera
2020-05-31, 20:58
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hög nivå här.

Den här tråden tar priset.
Jaaa ikke bra!
Citera
2020-05-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Politiet hadde nok ikke forestilt seg at TH skulle slippe ut så raskt. Planen var vel å spane på de andre mistenkte mens TH satt inne og ble grillet. Nå må de legge en ny plan. TH og de andre er nok under tung overvåkning nå. Falsk basestasjon som gjør at man har full kontroll på alt som TH foretar seg med sine mobiler. Thermografikamera så man kan se hva TH foretar seg til enhver tid innenfor husets fire vegger. Thermografikamera er altså er varmesøkekamera som kan se gjennom flere vegger etterhverandre. Om TH gjemmer en notisblokk under noe isolasjon eller noe, så kan de se dette med kameraet. Ikke bare TH, men antakelig alle familiens medlemmer er under heavy overvåkning nå vil jeg tro.
De venter vel litt, og så kommer det nye arrestasjoner, og så legger politiet fram alle bevis de har fra sin hemmelige etterforskning, og dermed ryker TH inn igjen på nytt.

Det hadde de nok ikke forestilt seg, nei. Jeg tipper at det skjer noe ganske fort etter avhøret på onsdag. Det er litt samme stemning som det var rett før TH ble pågrepet første gangen nå. Jeg håper virkelig hele familien er godt overvåket, ettersom de vet om den hemmelige avlyttingen av TH så mistenker jeg at kommunikasjon rundt dette foregår i andre rom og steder enn i hjemmet.
Citera
2020-05-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Gina33 Skrev dette bl.a. :
Jeg la merke til flere poster fra AEH på Facebook, og de lå ute i mange måneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde råd til å dra på helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde råd til ting. Det var helt tragisk å lese, og må ha vært rart for vennene hennes å høre.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Men hun tok ikke skjermdump,dermed vet vi fortsatt ikke om dette er sannhet dessverre.
Om dette er sant,så MÅ politiet sitte på dette! Det går da an for en journalist å forhøre seg om akkurat dette.
Det beviser samtidig at noen hadde tilgang til hennes passord på facebook,og kunne slette hennes innlegg.Eller så har politiet fått tilgang,og beskjed fra familien om å slette disse innleggene?

AEFH var sikket innlogget på facebook på en pc hjemme ...
Citera
2020-05-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg lurer på om ikke telefonen til AE kan ha kommet på plass etter kl 14, ja, og at TH i første forklaring har gjort en feil ved å si at han ikke hørte telefonen. Men usikker. De har brukt mye tid på lydundersøkelsene. Vi vet nå at det har med telefonen å gjøre, men vi vet også at den kanskje har dreid seg om mer. En bil som kjører inn på plassen, samt en dør som låses opp og igjen. Dette må peke mot den som ankom rundt 14.10 da han var i 112-samtalen. Kan brevet ha ankommet sammen med denne personen også? Tidslinjen fra TH ankommer hjemmet og til han ringer politiet er litt kort. Dette brevet var omfattende. Nesten så han ikke kan ha hatt tid til å lese gjennom det før han tok avgjørelsen om å ringe.
Jeg har ikke hørt noe om at AE har diabetes. Men jeg har hørt at sønnen har diabetes.
Jeg tror ikke hun ble forgiftet, jeg tror hun ble kvalt. Jeg tror de ville kunne funnet spor etter forgiftning i det biologiske materiale på stedet(slepesporet).

Tenker du at TH har tatt med seg AEFHs telefon til jobb? At han dro hjem fra jobb igjen og tok livet av henne (før han evt dro tilbake på jobb igjen)?
Citera
2020-05-31, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
de prøvde seg, men de hadde ikke sterke nok bevis, han er jo ikke arrestert lengre, de har for lite å gå på. ALT tyder jo på det ellers hadde de naglet han

Men noen bevis har de jo hatt, ellers hadde de jo ikke fått medhold i tingretten. Og det er jo ikke alle bevis som kan legges fram siden det er en hemmelig etterforskning.
Citera
2020-05-31, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Enig, jeg tror også på en løsning, og at TH kan bli dømt dersom man finner at alibiet ikke er et fullgodt alibi, fordi det virker som de andre pusselbitene så godt som er på plass. Da tenker jeg som tidligere nevnt at AE er blitt drept «alene» i sitt hjem etter at TH har ordnet i stand en gift el.lign. Hvorfor følte han ellers trang til å ringe allerede 10:07 og 10:07 som han attpåtil slettet fra anropsloggen? Han kunne bare ringt sine «medhjelpere» og hørt om alt gikk som planlagt.

Jeg tror fortsatt TH var alene om drapet og håndtering av liket.
Det kan være at elektrikeren ringte til TH, etter at han ikke fikk kontakt med AEH kl 09:48. Det kan derfor være årsaken til at TH ringte til AEH i 10-tiden (07:05 og 07:07).

Elektrikeren hadde jo en avtale med AEH den dagen.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-31 kl. 21:15.
Citera
2020-05-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja rart at de ikke følger opp dette ifra media? Haris sa at de hadde planer om å sikte 2 personer,men samtidig sa han at ingen flere hadde status som mistenkt i samme åndedrag.Fikk inntrykk av han Haris og være kort tenkt dessverre.Det er vel den siste egenskapen politiet skal ha.
Den andre personen trenger ikke å ha fått kjennskap til at den er mistenkt ,eller er under oppsyn da!

Tenker at denne personen må klare å skjønne selv om han er mistenkt hvis han har både kjennskap til TH og RU, i tillegg vært i avhør. Men selvfølgelig, kan jo være han aner fred og ingen fare hvis han absolutt ikke har noe med dette å gjøre.
Citera
2020-05-31, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra
Det hadde de nok ikke forestilt seg, nei. Jeg tipper at det skjer noe ganske fort etter avhøret på onsdag. Det er litt samme stemning som det var rett før TH ble pågrepet første gangen nå. Jeg håper virkelig hele familien er godt overvåket, ettersom de vet om den hemmelige avlyttingen av TH så mistenker jeg at kommunikasjon rundt dette foregår i andre rom og steder enn i hjemmet.

Ja, de er nok veldig forsiktig med hva de sier både på telefon, men også i rommene. Politiet har mye forskjellige avlyttningsmetoder, ikke bare skjulte mikrofoner.
I Dung-saken fra Bergen, så var det så tung overvåkning at familiemedlemmene ikke turde prate til hverandre om saken, de skreiv på lapper når de satt i stuen.
Ja, det skjer vel noe nå snart igjen tipper jeg. Kanskje ryker han inn igjen på onsdag.
Citera
2020-05-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
AEFH var sikket innlogget på facebook på en pc hjemme ...
Kanskje noen i familien som har hatt tilgang til kontoen hennes også. Avhengig av hvor gode datakunnskaper man har men ofte har vel barn/barnebarn tilgang til slike kontoer når man er i den alderen. Jeg har hjulpet både besteforeldre og egne foreldre med opprettelse av kontoer på ulike steder og jeg er den eneste som husker passordene om de skulle bli avlogget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in