2020-05-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hva syntes du om det da, at TH evt aldri blir dømt? Er det positivt eller negativt? Og hva tror du, er TH skyldig eller uskyldig?
politiet har lite å gå på når de nå begynne r å grille barna om ekteskapet, da sitter de ikke med gode nok bevis for noen ting..
Citera
2020-05-31, 20:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
sorry, men det høres ut som tull, hvorfor skulle en nabo, som kjenner ekteparet, snakke til ukjente på en taxi-holdeplass om denne saken, helt fjernt!
Hög nivå här.

Den här tråden tar priset.
Citera
2020-05-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Siden det er pinse skjer det ikke veldig mye, verken her eller i politietterforskningen.

En ting som slår meg etter gjennomlesning av alt som er postet i dag, er at det virker som om de fleste har stor tro på at politiet skal komme frem til «løsningen».

Mest for å skape litt fart på debatten, kommer jeg derfor med følgende lille kraftsalve.

Politiet kommer ikke til å løse denne saken.

De har siktet TH og RU, men til sist kommer de til å henlegge saken.

Alt som er kommet frem i media siden arresten av TH, er ting som politiet har visst om lenge.

De kom ikke videre i saken, men var så overbevist om at TH er skyldig at de la opp til å knekke TH gjennom isolasjon i varetekt og stadige konfrontasjoner om vitneutsagn og tekniske funn.

De hadde de ikke trengt å satse på en slik fremgangsmåte hvis de hadde tekniske bevis.

Alt dette falt i fisk da lagsmannsretten fant at det ikke er skjellig grunn til mistanke.

Siden arrestasjonen har de brukt hundrevis av arbeidstimer i Sloraveien. Det har ikke ledet til tekniske bevis. Da ville TH allerede vært arrestert.

De forhørene som skal gjennomføres til uken, kommer neppe til å lede til noe som helst. Hvorfor skulle det det? Samtlige har forklart seg for politiet før.

Politiet kommer heller ikke til å våge seg på en rettssak, hvis de ikke har beviser. De fikk seg en skikkelig en på trynet i lagmannsretten, og kommer ikke til ta sjansen på et nytt nederlag.

Har du innsikt i etterforskningen, og opptak av vitneavhør i saken? Siden du mener at de ikke klarer løse saken? Registrerer at du er mye bekymret for hva de har på TH og bruker mye tid på argumentering for alle andre tenkelige hypoteser, til tross for siktelse mot ham for drap/medvirkning til drap. Er du bekymret for at de har mer enn de har fortalt til mannen i gata gjennom media?

Hvis TH er uskyldig hvorfor lover han ikke ut dusør? Du som er virker opptatt av de ikke skal ha noe på ham kan gjerne komme med et godt forslag.
Citera
2020-05-31, 20:26
Bannlyst
Citat:
politiet har lite å gå på når de nå begynne r å grille barna om ekteskapet, da sitter de ikke med gode nok bevis for noen ting..

Så hvorfor arresterte de han da? Fordi at det ikke var noen andre å arrestere liksom?
At politiet utfører en rekke avhør, er vanlig i alle drapssaker.
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-31 kl. 20:35.
Citera
2020-05-31, 20:35
Medlem
Den andre personen som var tenkt å pågripes samme dag som TH, hvem er egentlig det - for det var jo ikke RU? Avventer de pågripelse nå som de to andre er ute igjen mon tro eller har grunnlaget for mistanke endret seg etter TH og RU slapp ut. Undrer meg hvorfor det ikke har skjedd noe mer der. Mulig det er skjult avlytting av denne personen men samtidig må denne personen være veldig klar over at han/hun er mistenkt etter drypp i media og personen er vel forsiktig.
Citera
2020-05-31, 20:37
Medlem
Citat:
Siden det er pinse skjer det ikke veldig mye, verken her eller i politietterforskningen.

En ting som slår meg etter gjennomlesning av alt som er postet i dag, er at det virker som om de fleste har stor tro på at politiet skal komme frem til «løsningen».

Mest for å skape litt fart på debatten, kommer jeg derfor med følgende lille kraftsalve.

Alt som er kommet frem i media siden arresten av TH, er ting som politiet har visst om lenge.

De kom ikke videre i saken, men var så overbevist om at TH er skyldig at de la opp til å knekke TH gjennom isolasjon i varetekt og stadige konfrontasjoner om vitneutsagn og tekniske funn.

De hadde de ikke trengt å satse på en slik fremgangsmåte hvis de hadde tekniske bevis.

Alt dette falt i fisk da lagsmannsretten fant at det ikke er skjellig grunn til mistanke.

Siden arrestasjonen har de brukt hundrevis av arbeidstimer i Sloraveien. Det har ikke ledet til tekniske bevis. Da ville TH allerede vært arrestert.

De forhørene som skal gjennomføres til uken, kommer neppe til å lede til noe som helst. Hvorfor skulle det det? Samtlige har forklart seg for politiet før.

Politiet kommer heller ikke til å våge seg på en rettssak, hvis de ikke har beviser. De fikk seg en skikkelig en på trynet i lagmannsretten, og kommer ikke til ta sjansen på et nytt nederlag.

Jeg tror du tar feil. Politiet vil løse denne saken. Og det vil ta den tiden det tar. Denne saken kan ikke bare henlegges. Om nødvendig, vil etterforskningen holdes levende med lav intesitet i mange år fremover.

Dessuten, det er veldig mange vitner som ikke har fortalt politiet alt de vet. Om etterforskningen trappes ned, vil mange slite med egen samvittighet. Det vil komme mange anonyme tips. Mange som ikke tør å fortelle alt de vet.

Og som håper at andre skal ta byrdene med å fortelle først og risikere å bli tvunget til å vitne.
Citera
2020-05-31, 20:39
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
sorry, men det høres ut som tull, hvorfor skulle en nabo, som kjenner ekteparet, snakke til ukjente på en taxi-holdeplass om denne saken, helt fjernt!

Damer i godt voksen alder som kommer i snakk,og så spør de hverandre hvor de bor....og så tar det ene det andre -sånn mingling mellom voksne damer som har for god tid.
Er dette en ukjent verden for deg? Mulig du er for ung til å ha opplevd dette?
Citera
2020-05-31, 20:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Kraftsalve? Som du drøfter vi hypoteser og teorier her inne og er fullt bevisst at ingen blir dømt på bakgrunn av det vi skisserer. Allikevel synes vi det er interessant å drøfte ulike muligheter for løsning, og det er slett ikke sikkert noen blir dømt i denne saken, så noen kraftsalve vil jeg ikke si du kommer med denne gangen heller.
Citera
2020-05-31, 20:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror du tar feil. Politiet vil løse denne saken. Og det vil ta den tiden det tar. Denne saken kan ikke bare henlegges. Om nødvendig, vil etterforskningen holdes levende med lav intesitet i mange år fremover.

Dessuten, det er veldig mange vitner som ikke har fortalt politiet alt de vet. Om etterforskningen trappes ned, vil mange slite med egen samvittighet. Det vil komme mange anonyme tips. Mange som ikke tør å fortelle alt de vet.

Og som håper at andre skal ta byrdene med å fortelle først og risikere å bli tvunget til å vitne.
Enig, jeg tror også på en løsning, og at TH kan bli dømt dersom man finner at alibiet ikke er et fullgodt alibi, fordi det virker som de andre pusselbitene så godt som er på plass. Da tenker jeg som tidligere nevnt at AE er blitt drept «alene» i sitt hjem etter at TH har ordnet i stand en gift el.lign. Hvorfor følte han ellers trang til å ringe allerede 10:07 og 10:07 som han attpåtil slettet fra anropsloggen? Han kunne bare ringt sine «medhjelpere» og hørt om alt gikk som planlagt.

Jeg tror fortsatt TH var alene om drapet og håndtering av liket.
Citera
2020-05-31, 20:49
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra
Den andre personen som var tenkt å pågripes samme dag som TH, hvem er egentlig det - for det var jo ikke RU? Avventer de pågripelse nå som de to andre er ute igjen mon tro eller har grunnlaget for mistanke endret seg etter TH og RU slapp ut. Undrer meg hvorfor det ikke har skjedd noe mer der. Mulig det er skjult avlytting av denne personen men samtidig må denne personen være veldig klar over at han/hun er mistenkt etter drypp i media og personen er vel forsiktig.

Ja rart at de ikke følger opp dette ifra media? Haris sa at de hadde planer om å sikte 2 personer,men samtidig sa han at ingen flere hadde status som mistenkt i samme åndedrag.Fikk inntrykk av han Haris og være kort tenkt dessverre.Det er vel den siste egenskapen politiet skal ha.
Den andre personen trenger ikke å ha fått kjennskap til at den er mistenkt ,eller er under oppsyn da!
Citera
2020-05-31, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra

Politiet hadde nok ikke forestilt seg at TH skulle slippe ut så raskt. Planen var vel å spane på de andre mistenkte mens TH satt inne og ble grillet. Nå må de legge en ny plan. TH og de andre er nok under tung overvåkning nå. Falsk basestasjon som gjør at man har full kontroll på alt som TH foretar seg med sine mobiler. Thermografikamera så man kan se hva TH foretar seg til enhver tid innenfor husets fire vegger. Thermografikamera er altså er varmesøkekamera som kan se gjennom flere vegger etterhverandre. Om TH gjemmer en notisblokk under noe isolasjon eller noe, så kan de se dette med kameraet. Ikke bare TH, men antakelig alle familiens medlemmer er under heavy overvåkning nå vil jeg tro.
De venter vel litt, og så kommer det nye arrestasjoner, og så legger politiet fram alle bevis de har fra sin hemmelige etterforskning, og dermed ryker TH inn igjen på nytt.
Citera
2020-05-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Damer i godt voksen alder som kommer i snakk,og så spør de hverandre hvor de bor....og så tar det ene det andre -sånn mingling mellom voksne damer som har for god tid.
Er dette en ukjent verden for deg? Mulig du er for ung til å ha opplevd dette?
søkt, alle kommer i snakk, uavhengig av alder, jeeezes! for en tråd ..
Senast redigerad av eeqaz 2020-05-31 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in