Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Vilken dag var det noll döda då? Onsdags, torsdags eller fredag? Vad är det för mening att rapportera dödstal varje dag om det inte anges vilken dag de har dött?
Precis
Spara denna helt ointressanta information och börja visa statistiken från den dag då ingen eftersläpning sker dvs de värde som är aktuella för 12-15 dagar sedan.
Då skulle det bli uppenbart även för den störste förnekaren att hela detta presskonferensspektakel är ett enda stort skämt.
Tänk om företag skulle fatta beslut på statistik med så bottenlös kvalitet.
Hur kan detta få fortsätta ?
Är det journalisters urusla matematiska kunskaper som gör att de inte klarar av att ställa AT mot väggen.
Mitt inlägg här i slutet på mars efter 5-6 dagars dödssiffror visade redan då att strategin måste ändras. Fullständigt huvudlös hantering...om man inte ville bli av med stort antal pensionärer. Om inte detta var idén bakom strategin finns bara en till förklsring och det var högt karriärspel av AT för att bli näste WHO-överhuvud men det sket sig kan jag meddela.
Har du AT minsta självinsikt så lämna ditt uppdrag omgående och glöm allt vad pensioner och fallskärmar är för de hoppas jag redan är annullerade.