Citat:
Ursprungligen postat av
cactaceae
Ja, precis!
....att hitta rotvälta, och komma dit! Inte det snabbaste och lättaste. Och vilken risk att hamna under roten, pang, och "paketet" utanför, herregud! För en som säkert aldrig sett varken motorsåg eller rotvälta!
Ska vi fortsätta med den här idén måste vi ta fram en Mållgan igen.
Tanken om en rotvälta som MGM skulle dels veta om eller leta upp, forsla med sig både paket och motorsåg (utan bil dessutom?) och sedan lägga ner kroppsdelar - såga trädstammen så att vältan rasar ner utan en chans att kunna rätta till den perfekt osv. är OERHÖRT långsökt.
Och som sagt var - någon Mållgan tror jag inte heller existerar. Även om MGM var borta dryga 5 timmar från lägenheten på Torsdagskvällen och sin arbetsplats när han jobbat så har han ju varit hemma själv - det har han själv sagt.
Tiden har inte räckt till tror jag att lyckas få iväg huvudet hemifrån då han under ett par dygn intensivt har både städat lägenheten, forslat bort resterande dryga 160cm kropp i olika delar, sopor med kuddvar etc SAMT haft flera besök av anhöriga hos sig och jobbat. Ren och skär omöjlighet.
Vi kan nog tacka polisen trots allt i sitt polisarbete i att ifrån att leta efter W som försvunnen till att åka och häkta honom och göra brottsplatsundersökning i lägenheten och andra utrymmen och de har jobbat metodiskt, logiskt och bra kan jag tycka. Det rör sig ju trots allt om ett par dygn bara mellan 13/14 nov till tidig förmiddag den 19 nov då MGM blev häktad och polisen också förseglade lägenheten drygt kl 13 alltså bara några timmar efteråt.
- - -
Det jag funderar på är (förutom dödsorsaken på W och bortforslandet av kroppen) är att MGM säger sig ha varit i slagsmål med några: Vilka var dessa personer? Orsak till bråket? Har de ringat in/fått tag på dessa personer som kan bekräfta om MGM fick sina skador (skrapsår, svullen läpp etc) vid det tillfället? Eller blev han endast hotad? Och försöker göra det påstådda bråket till något värre för att förklara sina skador?