2020-05-31, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Ja det verkar vara en himla röra tyvärr. Och så tragiskt slut det blev. Det känns ovärt för mig att börja sätta mig in i det fallet nu känner jag. Men kommer absolut lyssna på poddar när det släppts.

Ja, en del tycker att den här utredningen är gedigen men det håller jag inte riktigt med om. Det finns en del luckor i utredningen exempelvis Att bestämma dödsorsak utan kropp. Och det är synd som du säger. Jag tror inte heller han var så kontrollerande. Däremot var han troligtvis väldigt svartsjuk. Och Wilma hade all tid att avsluta relationen tidigare men hon hade ju ingenstans att gå..:/

Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Man har tydligen sökt i området kring Gustafsberg tidigare. Finns även folk i tråden här som varit med och sökt.
Men nya tips har kommit till polisen och därför gör FIKK ytterligare sök under helgen.
Ja det kan ju bli trevliga och stärkande vårpromenader men jag tror för min del att det enda som skulle ge resultat skulle ha varit en sökning på sopförbränningen, men det är j för sent nu.
Är det någon som vet om skelettdelar bränns upp och försvinner vid sopförbränningen?
Citera
2020-05-31, 10:28
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, precis!
....att hitta rotvälta, och komma dit! Inte det snabbaste och lättaste. Och vilken risk att hamna under roten, pang, och "paketet" utanför, herregud! För en som säkert aldrig sett varken motorsåg eller rotvälta!
Ska vi fortsätta med den här idén måste vi ta fram en Mållgan igen.

Tanken om en rotvälta som MGM skulle dels veta om eller leta upp, forsla med sig både paket och motorsåg (utan bil dessutom?) och sedan lägga ner kroppsdelar - såga trädstammen så att vältan rasar ner utan en chans att kunna rätta till den perfekt osv. är OERHÖRT långsökt.

Och som sagt var - någon Mållgan tror jag inte heller existerar. Även om MGM var borta dryga 5 timmar från lägenheten på Torsdagskvällen och sin arbetsplats när han jobbat så har han ju varit hemma själv - det har han själv sagt.

Tiden har inte räckt till tror jag att lyckas få iväg huvudet hemifrån då han under ett par dygn intensivt har både städat lägenheten, forslat bort resterande dryga 160cm kropp i olika delar, sopor med kuddvar etc SAMT haft flera besök av anhöriga hos sig och jobbat. Ren och skär omöjlighet.

Vi kan nog tacka polisen trots allt i sitt polisarbete i att ifrån att leta efter W som försvunnen till att åka och häkta honom och göra brottsplatsundersökning i lägenheten och andra utrymmen och de har jobbat metodiskt, logiskt och bra kan jag tycka. Det rör sig ju trots allt om ett par dygn bara mellan 13/14 nov till tidig förmiddag den 19 nov då MGM blev häktad och polisen också förseglade lägenheten drygt kl 13 alltså bara några timmar efteråt.

- - -

Det jag funderar på är (förutom dödsorsaken på W och bortforslandet av kroppen) är att MGM säger sig ha varit i slagsmål med några: Vilka var dessa personer? Orsak till bråket? Har de ringat in/fått tag på dessa personer som kan bekräfta om MGM fick sina skador (skrapsår, svullen läpp etc) vid det tillfället? Eller blev han endast hotad? Och försöker göra det påstådda bråket till något värre för att förklara sina skador?
Citera
2020-05-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Skit också. Vet du om det blir sök igen ?

De har inte bestämt datum än fick jag som svar från deras facebooksida.
Citera
2020-05-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Det jag funderar på är (förutom dödsorsaken på W och bortforslandet av kroppen) är att MGM säger sig ha varit i slagsmål med några: Vilka var dessa personer? Orsak till bråket? Har de ringat in/fått tag på dessa personer som kan bekräfta om MGM fick sina skador (skrapsår, svullen läpp etc) vid det tillfället? Eller blev han endast hotad? Och försöker göra det påstådda bråket till något värre för att förklara sina skador?
Det där slagsmålet förnekar han nu att han var inblandad i och påstår att polisen fått fel för sig. Och några skador påstår han inte heller att han haft på torsdag kväll. De skadorna säger han att han fick när han hängde upp en kristallampa i bostaden på fred eller lörd. Han säger att polisen ljuger om skadorna, eftersom han inte hade några skador. Påstår han.
Citera
2020-05-31, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja det kan ju bli trevliga och stärkande vårpromenader men jag tror för min del att det enda som skulle ge resultat skulle ha varit en sökning på sopförbränningen, men det är j för sent nu.
Är det någon som vet om skelettdelar bränns upp och försvinner vid sopförbränningen?
Det är plus 800 grader i en krematorieugn. Rester av de stora benen blir kvar. Om än väldigt porösa. Vet inte vilken temperatur de har på värmeverket. Mindre än 800 gr så borde väl något finnas kvar.
Jag tror inte han styckat henne. Han kapade enbart huvudet. Annars hade vi sett mer skärmärken i golvet i badrummet.
Citera
2020-05-31, 10:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det är inget tips, det är en spekulation. Jag bor mycket, mycket långt från Uddevalla.

Jag håller helt med dig. Jag tänkte på elförbrukningen också. Det ser ju ut som att T följer en del rätt strikta rutiner, bl.a. som elkaminen. Den slår han på så fort han är hemma, av när han sover eller inte är hemma. Enligt elschemat var elkaminen på HELA helgen. Och jag undrar om man kan se om det ändå förbrukades mer el än när bara kaminen varit på förut.

Nu har jag inte läst hela FUP ännu, men har det verkligen inte utretts av polisen ex detta slagsmål som tas upp i polisbilen när T plockas upp på E6. Jag har för mig att det finns andra oberoende inrapporteringar om detta slagsmål och OM T varit inblandad i det; varför, hur uppträdde han, vilka kläder hade han, ryggsäck, väska, påsar med sig.

Jag tror inte att T ljuger om allt. I mitt tycke sipprar det fram sanning i hans uttalanden, men fragmentariskt.

Ex: När T berättar om att W:s mamma kollar igenom hans LGH och bl.a. öppnar garderoben, så säger T att hon öppnade hans garderob. Som att det var bara hans garderob, hans egna privata.

Jag tycker att T "försäger" sig på liknande sätt flera gånger.

När det gäller elen så var det en markant ökning för tiden efter mordet. Hinner inte just nu att leta i tråden men vi diskuterade väldigt mycket hur elförbrukningen plötsligt kunde vara så hög
Citera
2020-05-31, 10:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tanken om en rotvälta som MGM skulle dels veta om eller leta upp, forsla med sig både paket och motorsåg (utan bil dessutom?) och sedan lägga ner kroppsdelar - såga trädstammen så att vältan rasar ner utan en chans att kunna rätta till den perfekt osv. är OERHÖRT långsökt.

Och som sagt var - någon Mållgan tror jag inte heller existerar. Även om MGM var borta dryga 5 timmar från lägenheten på Torsdagskvällen och sin arbetsplats när han jobbat så har han ju varit hemma själv - det har han själv sagt.

Tiden har inte räckt till tror jag att lyckas få iväg huvudet hemifrån då han under ett par dygn intensivt har både städat lägenheten, forslat bort resterande dryga 160cm kropp i olika delar, sopor med kuddvar etc SAMT haft flera besök av anhöriga hos sig och jobbat. Ren och skär omöjlighet.

Vi kan nog tacka polisen trots allt i sitt polisarbete i att ifrån att leta efter W som försvunnen till att åka och häkta honom och göra brottsplatsundersökning i lägenheten och andra utrymmen och de har jobbat metodiskt, logiskt och bra kan jag tycka. Det rör sig ju trots allt om ett par dygn bara mellan 13/14 nov till tidig förmiddag den 19 nov då MGM blev häktad och polisen också förseglade lägenheten drygt kl 13 alltså bara några timmar efteråt.

- - -

Angående rotvälta så är ju tanken bra men om han skulle kapa ett träd och på något sätt lyckats välta ner rotvältan så skulle det synas om det låg ett kapat träd såvida han inte lyckats transportera bort det också. Tror inte på den teorin.
Citera
2020-05-31, 10:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där slagsmålet förnekar han nu att han var inblandad i och påstår att polisen fått fel för sig. Och några skador påstår han inte heller att han haft på torsdag kväll. De skadorna säger han att han fick när han hängde upp en kristallampa i bostaden på fred eller lörd. Han säger att polisen ljuger om skadorna, eftersom han inte hade några skador. Påstår han.

Jag hade missat hans förnekelse om detta med bråket - att polisen måste ha misstagit sig ... enligt honom. Ok.

Resten om att skadorna uppstod angående lampan (hur klantig får man vara? finns lampan kvar och trasig som bevis med blodspår på? Hmm ... en kristall-lampa är ju inte vass på något sätt, inte ens prismorna) uppstod senare än på Torsdagen, alltså att polisen misstar sig om vilken dag de hade sett dem vet jag om att han har sagt.

Som sagt var - allt som han påstår själv men som inte låter trovärdigt: att polisen vid två tillfällen skulle göra sådana misstag lter inte trovärdigt och det var väl inte samma poliser vid bägge tillfällena? Som om det skulle vara 4 st Kling och Klang ute på uppdrag i samhällets tjänst?
Citera
2020-05-31, 10:44
Medlem
Fråga: Tishko har ju berättat att han i samband med ”grälet” och att Wilma gått har lyssnat på musik och spelat TV-spel eller kollat Netflix. Har man kollat hans historik på mobilen, Spotify och Netflix? (TV-spel vet jag inte om man i efterhand kan se användandet av?)
Tänker att om historiken skulle visa att han inte alls varit inne på Spotify eller Netflix, så kan ju detta peka på att han gjort någonting annat. T ex utövat våld mot Wilma, styckat Wilma eller städat efter sig.

Vet någon någonting om detta?
Citera
2020-05-31, 10:46
Medlem
DARYLs avatar
När någon anhörig tittade in genom brevinkastet så låg det kuddar rakt framför elkaminen så han måste ju försökt att tvätta bort blod från dem i dushen och sedan inse att dom kommer vara våta i veckor framöver, därför försöker han torka dem.
Citera
2020-05-31, 10:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vad spelade T för spel på ps4, vad jag förstår finns det spel där man hugger huvudet av folk, kan det finnas någon ledtråd den vägen om vart han kan gjort av kroppen ?

Knepigt långsökt men va fan gör man ?

T säger ju själv att han spelade dataspel i "flera timmar" den 14/11 och att W skrek åt honom genom hörlurarna. Kanske drog hon även ur kontakten?

Inte alls långsökt, T verkar i mitt tycke varit i ett sinnesförvirrat tillstånd, veckor innan mordet.

Citat:
Så det loggas i spelen när man spelat? För han kan inte sitta och spela med så mycket jobb hemma. Intressant.

Även Netflix loggar man in på, i varjefall här hemma.

Citat:
Ang elkaminen så berättade väl Ws mamma att när hon var i lägenheten så var alla fönster öppna och kaminen stod på fullt ös. Sen ang garderoben så kanske de delat upp garderoberna och det var så han menade? Det är kanske hans garderob, och garderoben bredvid var Wilmas?

Åklagaren frågar föräldrarna hela tiden om VAR kaminen stod de dagar de var i LGH och letade efter W. W:s pappa tyckte sig även komma ihåg att ungsluckan var öppen, med en klappstol framför, åtminstone en av dagarna.

Med garderoben menar jag att den verkar vara viktigare för T än "bara" för hans kläder. Mer som ett förråd för hans "minnen", älskade saker, ljuskygga saker. Kanske därför blir han extra kränkt över att den dörren öppnas, än att andra garderobsdörrar öppnas.

Men spekulation.
Citera
2020-05-31, 10:52
Medlem
hemkop87s avatar
Har någon koll på när processen i tingsrätten kommer vara över och deras beslut meddelas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in