Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Jag tror inte på det, jag tror däremot att det är en förklaring som kommer pumpas ut till leda för det gynnar alla parter i målet.
Dom skulle ändå dött.
Åldersfördelningen hittar du här,
https://platz.se/coronavirus/
Jag tror att många hade mycket liv i sig, gamla och skröpliga men ändå år kvar att leva.
Sen får du nog förklara överdödligheten isåfall för om det var dom som ändå skulle dö, då kommer inte årets överdödlighet att existera.
Fast ålderfödelningen i länken snarast bekräftar att ;"The people who die from corona are
essentially those who would statistically die this year";
Du tror, jag tror, alltför många experter tror, politiker tror journalister tror. Vilket är rätt ointressant.
Precis som i politiken så kommer det alltid en uppsjö av "experter" som självsäkert uttalar sig att "
så är det". Problemet är att de inte sällan påstår saker som andra experter har motsatta åsikter om. Den som har anammat en "tro" cherry pickar de "experter" som har identisk tro.
Jag har precis som du en "tro". Men vad som är intressant, och bara intressant, är vad samlad erfarenhet till slut kommer fram till. Vem som hade rätt är forfarande till stora delar ett oskrivet blad.