2020-05-31, 08:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Då har det redan funnits hos människor så det faller på det. Det behöver sålunda inte släppas ut ånyo. Att det skulle ha anpassat sig till människan i ett värddjur? Då har du inte förstått resonemanget alls.
Jo, jag förstår resonemanget väldigt bra. Vad jag säger är att viruset möjligen inte anpassats till att binda mot mänskliga celler genom evolution, utan att det möjligen skulle kunna ha skett genom avsiktlig modifiering. Jag säger inte att det ÄR så men det känns som en teoretisk möjlighet.
Citera
2020-05-31, 08:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
"Frisörer" och annat service- och tjänstefolk får räknas in i personal även om de bara tillfälligt är på äldreboendet. Det är den enorma mängden av kreti och pleti som cirkulerar på boenden som ger den betydande riskökningen och som skördar många offer.
Även de äldre kommer vid något tillfälle till boendet och kan vara smittade när de flyttar in eller återvänder från sjukhusvistelse. Och en del kan ha smittats av anhöriga innan besöksförbud började gälla. Personalen kan ju faktiskt ha smittats av någon av de äldre. Jag tycker det är lite synd när personalen automatiskt görs till syndabockar när det faktiskt finns fler möjligheter till hur smittan kom in.
Citera
2020-05-31, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Till större del på sjukvårdspersonal med milda symptom? Just därför kan man med enkelhet hävda att antalen fall i Sverige är sjunkande då det inte upptäcks lika många allvarliga fall. Ganska enkelt lilla vän.

Men lilla vän , fallen sjunker inte. Visa en enda kurva som visar att det sjunker? Du pratade ju alldeles nyss om en platå. En platå är inte en sjunkande kurva av fall.

Du är ju dum på riktigt
Citera
2020-05-31, 08:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jo, jag förstår resonemanget väldigt bra. Vad jag säger är att viruset möjligen inte anpassats till att binda mot mänskliga celler genom evolution, utan att det möjligen skulle kunna ha skett genom avsiktlig modifiering. Jag säger inte att det ÄR så men det känns som en teoretisk möjlighet.
Se min edit i förra inlägget.
Citera
2020-05-31, 08:56
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Jag går på siffrorna från platz. Varifrån kommer dina siffror?

Hursomhelst så talar dina siffror ännu mer för min sak då den procentuella utökningen av tester är högre med dina siffror. Så tack!
Det är de siffror som Sverige rapporterar till ECDC. Vi får även en del statistik direkt från FHM, dock inte uppgifter om testning så den hämtar vi från ECDC.
Citera
2020-05-31, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Hoppas du är den sista PK-fjanten som är här och spottar ur dej trivialiteter hela dagarna för att rädda din regering. En typisk PK-aktivist som aldrig träffat ett virus men rabiat skriver om det för andra skäl?
Fan blir det inte riktigt jävla meningslöst för alla "icke PK" aktivister att lägga manår efter manår i denna tråd om att tjata om samma sak om och om igen samtidigt som alla tycker exakt likadant? Nu kan ju iaf era genomarbetatde analyser om hur värdelösa Sverige är spridas till ett par människor som inte tycker exakt lika som er...
Citera
2020-05-31, 08:57
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Andra vågen med smittspridnig snart på g förmodligen. Bra att sjukhuset i Älvsjö monteras ned..
Citera
2020-05-31, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Men lilla vän , fallen sjunker inte. Visa en enda kurva som visar att det sjunker? Du pratade ju alldeles nyss om en platå. En platå är inte en sjunkande kurva av fall.

Du är ju dum på riktigt

Gode gud. HUr kan det vara så svårt att förstå? Tittar man bara enskilt på nya fall så är det en platå. Tar men med den utökade testfrekvensen i beräkningarna där man hittar fler milda fall så är det egentligen en minskning. Det kanske hänger ihop med varför antal patienter har sjunkit så kraftigt? Kanske kanske?
Citera
2020-05-31, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är de siffror som Sverige rapporterar till ECDC. Vi får även en del statistik direkt från FHM, dock inte uppgifter om testning så den hämtar vi från ECDC.

Ok, kanonbra som sagt!
Citera
2020-05-31, 09:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Se min edit i förra inlägget.
Man skall ha i åtanke att WHO inte får inspektera det laboratorium i Wuhan som är centrum för misstankarna. Konspirationsteorier ja, men det finns i nuläget en hel del som Kina skulle göra klokt i att svara på om de var helt oskyldiga. Men de svarar ju inte, och dessutom vägrar man att släppa in WHO i det aktuella labbet. Och sådant spär på misstankarna om att det skulle kunna vara ett designat virus.

Långsökt, ja, men...
Citera
2020-05-31, 09:01
Bannlyst
Citat:
Gode gud. HUr kan det vara så svårt att förstå? Tittar man bara enskilt på nya fall så är det en platå. Tar men med den utökade testfrekvensen i beräkningarna där man hittar fler milda fall så är det egentligen en minskning. Det kanske hänger ihop med varför antal patienter har sjunkit så kraftigt? Kanske kanske?

Säger du det...

En sak till, den där utökade testfrekvensen...den är marginell.

Antalet covid-patienter på sjukhus ökar – ”hoppas det är en tillfällig avvikelse

https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-covid-patienter-pa-sjukhus-okar-hoppas-det-ar-en-tillfallig-avvikelse/
Senast redigerad av Bambola89 2020-05-31 kl. 09:08.
Citera
2020-05-31, 09:04
Medlem
Takadongtakadangs avatar
trams
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-05-31 kl. 09:18. Anledning: Trams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem