2020-05-31, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok så dom sprider ut smittan och dödsfallen över 4 år istället för att riva plåstret direkt?

nej för smittan kan ju utrotas eller vaccineras bort också.
Citera
2020-05-31, 08:07
Medlem
Toppen. Trondheim har öppenhetskultur kring coronan till skillnad från Sverige. Här mörkar man allt man orkar. Tror det handlar om att Sverige vill ha flockimmunitet medan Norge försöker platta till viruset, inte bara kurvan, och då strävar man efter att inte mata viruset.

På Trondheims hemsida redovisas bland annat ålder, kön, vilket land invånarna vistats i, om närstående smittats och så vidare.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/oppenhet-del-av-norges-strategi-mot-viruset
Citera
2020-05-31, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Upplysningsvis: i UK är andelen som dör utan några underliggande sjukdomar 9.6% (räknat på samtliga avlidna fram till 30 April).

I gruppen 0-44 år dog 385 personer. 19.5% av dessa var fria från underliggande sjukdomar och 10.6% led av fetma.

Ja det kanske stämmer, vad är din källa?
Citera
2020-05-31, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu räknas ju pre-diabetes och ölmage in där och det har ju typ alla över 45.

Det är med andra ord viktigt att ta hand om sin kropp. Minska ditt sockerintag och konsumtion av öl ifall du ligger i riskzon för diabetes eller är överviktig.
Citera
2020-05-31, 08:14
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det har ju sagts att det inte finns vetenskap om nyttan av maskanvändning. Tegnell trashade Hongkongstudien. Nu påstår finnarna att vetenskap inte påvisar nytta. Alltså försökte jag få fram den vetenskap som de hittat då andra inte gjort det.

Tyvärr verkar det som att de gått i Tegnells skola och pytsar ut ett grumligt pressmeddelande och själva studien är på finska.

Enligt forskningen är ansiktsskydden inte till stor nytta

Citat:
Enligt utredningen har det visat sig att risken för att viruset sprids ökar om skydden används på fel sätt.
Alltså, det här och andra liknande argument för att inte använda mask. Man undra om de är helt intelligensbefriade?

Det är som att säga:
"Vi rekommenderar INTE folk att använda bilbälte när man kör bil eftersom bältet ökar risken för att man dör vid en olycka om man virat det tre varv runt halsen när man sätter det på sig".'

Man tar sig för pannan...
Citera
2020-05-31, 08:15
Medlem
Citat:
nej för smittan kan ju utrotas eller vaccineras bort också.

Det vet vi inte. Just nu pekar väl ingenting på det?
Citera
2020-05-31, 08:15
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Ja det kanske stämmer, vad är din källa?
ONS (Office for National Statistics).

https://www.ons.gov.uk/file?uri=%2fpeoplepopulationandcommunity%2fbirthsd eathsandmarriages%2fdeaths%2fdatasets%2fdeathsinvo lvingcovid19englandandwales%2fapril2020/referencetable.xlsx
Citera
2020-05-31, 08:16
Medlem
Citat:
Varför är det ett problem, AT har varit drivande i flockimmnunitet och det har dödat snart 5000 personer.

Måste man gilla det?

Nej det känns inte sannolikt.

Snarare lär det vara så att;

Citat:
The people who die from corona are essentially those who would statistically die this year, because they have reached the end of their lives and their weakened bodies can no longer cope with any random everyday stress (including the approximately 150 viruses currently in circulation).

https://www.technologytimes.pk/2020/05/30/german-official-leaks-report-denouncing-corona-as-a-global-false-alarm/

Vet inte vad detta är för sida men ska kika runt o se om det går att hitta fler källor.
Citera
2020-05-31, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det vet vi inte. Just nu pekar väl ingenting på det?

Nej du vet det inte - alle andre vet det.

Og det kan nok så meget information intet ændre på - for du vil inte vete.
Citera
2020-05-31, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det mest skrämmande är att FHM lägger mer resurser och tankemöda på det du nämner än en samhällsfarlig smitta som riskerar att ta dö på 10 tusentals människor i Sverige. En smitta som är den allvarligaste pandemi som världen stått inför sedan spanska sjukan på 1920-talet. Snacka om att felprioritera sin verksamhet. Statliga verksamheter är ju målstyrda nu för tiden, men man har väl satt upp så många olika mål som pekar åt olika håll att man glömt det där med att spara människoliv. Att uppnå flockimmunitet verkar ha överskuggat sånna små petitesser som att skydda gamla sjuka pensionärer.
Det ena ska inte utesluta det andra! Jag håller inte med om att "FHM lägger mer resurser och tankemöda" på det jag nämnde än covid-19. Snarare tvärtom, tycker jag att en ny standard, avseende hur försiktighetsprincipen ska tolkas, har lagts iom corona. Det dör årligen lika många av tobak i Sverige som troligen total kommer dö (kumulativt) av covid (i Sverige). Medelålder på tobaksoffren är dessutom lägre än för covid. Helt jävla sinnessjukt att man inte sedan långt tid tillbaka gjort det brottsligt att använda tobak i alla dess former! I dagsläget finns endast vaga rekommendationer om att ev sluta röka, för att det är farligt... Samma gäller alkohol. Även användandet av bilar borde regleras mkt hårdare (typ förbjud nöjesresor med bil) samt en ordentlig utrensning av sockerstinna matvaror som säljs, helt utan restriktioner. Likaså tycker jag vi ska kräva tvång på motion, begränsningar i datatrafik utanför arbetstid (för att motverka stillasittande), samt som sagt lag på hjälm på alla pensionärer för att undvika onödiga dödsfall i fallolyckor (angående hjälm på äldre, där finns inte ens rekommendationer i dagsläget!!)
Senast redigerad av jerka11 2020-05-31 kl. 08:49.
Citera
2020-05-31, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tack för att du länkade en bekräftelse på mitt påstående. I din länk ser man tydligt en trend uppåt under maj.

Haha en dag med 79 , resten ligger lågt och plant...och det kallar du en uppgående trend. Fjant
Citera
2020-05-31, 08:27
Medlem
Citat:
Jag sitter med CNN på dagligen och sen läser jag konservativ media.

Rätt tydligt att vår samlade jouranlistkår hämtar all sin info. från CNN.
Men hörru, kolla in på "nya FOX" och RT så hör du många bra journalister, män som kvinnor. Även Al Jazeera och FRANCE24 när de inte slickar US. CNA duger även alla dar i veckan.

ALLA har bra virus bevakning.

CNN och BBC skitkanaler som inte finns från min TV-operatör i Thailand. SVT har en kanal men ingen sändning. CNN och SVT är PK-feminazist lobbying, nej tack! S skall ha skam hur de hanterat Corona och får det i mina favoriter från olika världsdelar. Kina tittar jag inte på än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in