2020-05-30, 12:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
En indisk legion sattes upp. Omkring 3500 hinduer, sikher, muslimer, buddister etc var med i detta förband. 1944 blev denna legion en del av SS.
Jo det är sant, men viken hinduer eller buddhister har fått SS divisioner i gåva av Himmler?
Som de muslimska SS förbanden, var gåva från Himmler till Haj Amin al-Husseini.

Att det förekom folk från hela världen i SS är det ingen som förnekar. Även japaner var med i SS.
Vet ej om japanerna hade egna förband.

Men det är stora skillnaden mellan de muslimska SS förbanden och de övriga SS delarna.

Sedan Himmler fick brist på "ariska" soldater och pressade intagningskraven på SS. Varav många fick vara med, som inte fick vara med i början. Himmler hade stora planer för sitt SS.
Citera
2020-05-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jo det är sant, men viken hinduer eller buddhister har fått SS divisioner i gåva av Himmler?
Som de muslimska SS förbanden, var gåva från Himmler till Haj Amin al-Husseini.

Att det förekom folk från hela världen i SS är det ingen som förnekar. Även japaner var med i SS.
Vet ej om japanerna hade egna förband.

Men det är stora skillnaden mellan de muslimska SS förbanden och de övriga SS delarna.

Sedan Himmler fick brist på "ariska" soldater och pressade intagningskraven på SS. Varav många fick vara med, som inte fick vara med i början. Himmler hade stora planer för sitt SS.

Någon enstaka japan ska varit med i waffen-ss.

Men stormuftin var känd i hela Mellanöstern och Nordafrika. Tack vare honom ska i såväl wermacht som ss ha 150 000 soldater som var muslimer. de flesta var inte araber utan olika folkslag från Sovjet samt från Balkan.
Citera
2020-05-30, 12:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Någon enstaka japan ska varit med i waffen-ss.

Men stormuftin var känd i hela Mellanöstern och Nordafrika. Tack vare honom ska i såväl wermacht som ss ha 150 000 soldater som var muslimer. de flesta var inte araber utan olika folkslag från Sovjet samt från Balkan.

Ja precis! Det var ett rävspel bakom kulliserna! Stor muffin skulle få väck judarna och engelsmännen från Palestina, och A. Hitler/ Himmler skulle få kanonmat till sitt krig.

Klart han var välkänd och jagad av engelsmännen. Hade det inte varit för han, så hade troligen Israel redan funnits. Men stormuftin hotade med inbördeskrig om det blide aktuellt med förflytta judar till palestina. Det var det sista engelsmännen ville ha inbördeskrig i det området.

Därför gick det ett avtal med varandra "white paper 1939" https://en.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939

Men de bägge sidorna blide besvikna på det. Och därför sökte sig stormuftin närma sig A.Hitler.
Det pågrund Eviankonferansen 1938 som misslyckades totalt med hitta en lösning på det hela.
Senast redigerad av Herkulesbig 2020-05-30 kl. 12:40.
Citera
2020-05-30, 13:04
Medlem
Citat:
Ja precis! Det var ett rävspel bakom kulliserna! Stor muffin skulle få väck judarna och engelsmännen från Palestina, och A. Hitler/ Himmler skulle få kanonmat till sitt krig.

Klart han var välkänd och jagad av engelsmännen. Hade det inte varit för han, så hade troligen Israel redan funnits. Men stormuftin hotade med inbördeskrig om det blide aktuellt med förflytta judar till palestina. Det var det sista engelsmännen ville ha inbördeskrig i det området.

Därför gick det ett avtal med varandra "white paper 1939" https://en.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939

Men de bägge sidorna blide besvikna på det. Och därför sökte sig stormuftin närma sig A.Hitler.
Det pågrund Eviankonferansen 1938 som misslyckades totalt med hitta en lösning på det hela.

Om jag inte har fel ska stormuftin haft rött skägg och blå ögon. Han såg nog inte ut som svartmuskig arab.
Citera
2020-05-30, 13:06
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Du får läsa de länkar som läggs ut, så visar du har fel.
Du blandar ihop korten, vilket visar du tar inte den information du får.
Klart de har betydelse, det visar att han var totalt ointresserad av det.
Ja, du får skilja mellan vad hans stora intresse är och varför han hade Islamiska förband.
Vi visade bara att han inte var så intresserad av hinduism och buddhism, eftersom det var ASA tron som låg nära hans hjärta.

skaraborg76 lade in en bra länk om det:

Han kallades av vissa för ”Himmlers Rasputin”, för han blev på 1930-talet SS-ledarens mest betrodde rådgivare i ockulta frågor. Mystik, mytologi och germansk förhistoria tillhörde de saker som intresserade Himmler och den pensionerade österrikiske arméöversten Karl Maria Wiligut vann hans förtroende som expert på dessa områden. På Himmlers uppdrag genomförde han mellan 1933 och 1939 studier för att spåra germanernas ursprung. Han designade SS dödskallering och var den som förmådde Himmler att förvandla den gamla westfaliska medeltidsborgen Wewelsburg till en kultplats där Himmler skulle få utlopp för sina fantasterier om SS som en pseudoreligiös orden. Vidare utformade han ceremonier åt SS som skulle klä organisationens ideologi och rasistiska mål i ett slags helig skrud. Han ägnade sig också åt runor, heraldik och symboler och fungerade även som Himmlers astrolog. Själv hävdade Wiligut till råga på allt att han var den siste avkomlingen av asagudarna.
https://sennerteg.wordpress.com/2016/12/10/himmlers-rasputin/

ingenting om hinduism och buddism utom det är asatron.

Du gör det igen. Mördar ditt eget Islamsvammel. Ja, jag har givetvis aldrig sagt annat än att Himmler hade ett enormt intresse för Asatron. Men du verkar inte riktigt begripa att Himmler såg Hinduism, Buddhism och Asatro som olika manifestationer av samma urindoeuropeiska religion. Och att Himmler även hyste ett stort intresse för Hinduism och Buddhism har jag redan bevisat.
Citera
2020-05-30, 13:09
Medlem
Endevils avatar
Citat:
ehhh har det inte, du läser ej länkarna ha ha ha .Klart det har! Strategi och taktik, med offra andra än tyskt blod. Himmler trodde blint islamisterna var bra krigare ha ha ha.

England hade kontrollen av Palestina, de ville Stormuffin få väck, alltså närmade han sig A.Hitler som visade vaga intresse för det. Men däremot Himmler blide eld o lågor! Och lovad hjälpa Al- husseini med rensa bort judarna och engelsmänen. Så vem är dummerjöns här? ha ha

Som till hjälp fick Al- Huessini SS divisioner till sitt förfogande. Vilka hinduer eller buddhister har fått det?

Så klart det om strategi o taktik... Att du bara skriver det, visar dina okunskaper.

Nej, militär strategi och taktik är något helt annat. Men du verkar för oslug för att förstå det. USA hjälpte inte Mujahedin i Afghanistan på 1980-talet för att de gillade Islam vet du.
Citera
2020-05-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du gör det igen. Mördar ditt eget Islamsvammel. Ja, jag har givetvis aldrig sagt annat än att Himmler hade ett enormt intresse för Asatron. Men du verkar inte riktigt begripa att Himmler såg Hinduism, Buddhism och Asatro som olika manifestationer av samma urindoeuropeiska religion. Och att Himmler även hyste ett stort intresse för Hinduism och Buddhism har jag redan bevisat.

Lie utanför ämnet. Men Tyskland var länge splittrat, en av orsakerna var religionen. Det fanns inte någon tysk statsreligion. Att man då försökte titta på andra alternativ är då inte så konstigt. Hedendomen låg bra till.
Givetvis tänkte man inte att folk skulle bli muslimer. Man försökte med positiv kristendom, hedendom samt gudtro.
Citera
2020-05-31, 06:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Det är du som inte ser klarögt, vad vi pratar om. Nej då jag mördar inte mitt islamsvammel. Står fortfarande för det

Att han värnade islam mycket, mer än hinduism och buddhism. Så i den graden att han skapade muslimska SS divisioner. Med regler som inte andra SS förband hade, som egna böne möten, iman utbildningar m.m. som Stormuftin fick ta hand om. Vad jag vet, så finns det inga andra som har fått det som "gåva".

Än så länge har du inte motbevisat att det inte fanns muslimska SS förband/divisioner. Allt du kommer med är att några enstaka procent var kristna. Därför inte kan räknas som inte muslimska förband, men det är irrelevant i det stora perspektivet.
Citera
2020-05-31, 06:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej, militär strategi och taktik är något helt annat. Men du verkar för oslug för att förstå det. USA hjälpte inte Mujahedin i Afghanistan på 1980-talet för att de gillade Islam vet du.
Jaså, har du verkligen läst på som du verka? ha ha ha
Vi har visat och get dig länkar varför Himmler gillade islam.

Sedan att du nu också blanda in muslimska krigare och USA gör inte saken bättre...

Sedan kan vi nu spela på det ämnet om du vill, men det är OT. USA gillar kanske Islam så i den graden att de just hjälpte de islamiska krigarna. Annars hade de inte hjälpt dem, för det kan inte vara ge ryssarna på näsan. Det hade de kunnat göra ändå.
Citera
2020-05-31, 06:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Om jag inte har fel ska stormuftin haft rött skägg och blå ögon. Han såg nog inte ut som svartmuskig arab.
Kanske, jag vet inte faktiskt, jag är inte så gammal.
Jag googlade han, hittade ett färgkort med honom från 1920 talet. Där hade han svart skägg, men man kunde ej se ögonfärgen.
Sedan är han född i palestina där hans familj härstammade ifrån.
Citera
2020-05-31, 09:26
Medlem
Citat:
Kanske, jag vet inte faktiskt, jag är inte så gammal.
Jag googlade han, hittade ett färgkort med honom från 1920 talet. Där hade han svart skägg, men man kunde ej se ögonfärgen.
Sedan är han född i palestina där hans familj härstammade ifrån.

Uppgifterna kommer från Sennertegs Hakkorset & halvmånen: Nazister i Mellanöstern (Natur & Kultur)
Citera
2020-05-31, 09:53
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det är du som inte ser klarögt, vad vi pratar om. Nej då jag mördar inte mitt islamsvammel. Står fortfarande för det

Att han värnade islam mycket, mer än hinduism och buddhism. Så i den graden att han skapade muslimska SS divisioner. Med regler som inte andra SS förband hade, som egna böne möten, iman utbildningar m.m. som Stormuftin fick ta hand om. Vad jag vet, så finns det inga andra som har fått det som "gåva".

Än så länge har du inte motbevisat att det inte fanns muslimska SS förband/divisioner. Allt du kommer med är att några enstaka procent var kristna. Därför inte kan räknas som inte muslimska förband, men det är irrelevant i det stora perspektivet.

Att du inte förstår att du är korkad beror just på att du är korkad. Du kan inte både hävda att Himmlers stora intresse var Asatro och att han vurmade för Islam. Och några muslimska SS-divisioner existerade aldrig eftersom SS organiserades efter ras/etnicitet och inte religion. Därför fanns utöver muslimer också buddhister och hinduer i SS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in