2020-05-30, 16:05
Medlem
tigerrakets avatar
Mamman vill ha en förklaring i AB. Vilket är nog det mest normala i sådana händelser. Problemet är nog att förklaringen är enkel. Antingen var döttrarna inte så skötsamma som mamman trodde, eller så var deras vän inte så skötsam.

Att killen i bilen var helt okänd för mamman är väl inte något jätteskumt egentligen, ingen berättar väl i detalj vilka man umgås med för sina päron?

Att hon inte låter sina familjemedlemmar köra bilen är inte samma sak som kompisar faktiskt.

Nä, hon försöker hitta svar som inte finns. Sanningen är att olyckan hände pga att en person utan körkort framförde fordonet i hög fart i dåligt väder.
Citera
2020-05-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannheimer83
Nej, somalierna dog i baksätet. De bosniska systrarna satt fram.

Tycker du att det ser ut som någon somalie i framsätet?
Länkarna funkar ju ej.
Citera
2020-05-30, 16:30
Medlem
Vet man om någon i bilen var påverkad av något?
Citera
2020-05-30, 17:01
Medlem
en tanke jag har är att en av systrarna var skadade innan crashen? och dom var på väg till östra sjukhuset därför dom körde fort? men antar polisen skulle se sånt.
Citera
2020-05-30, 17:27
Medlem
Jag tror att föraren tvingade sig in i bilen och tillskansade sig bilnycklarna. Ägaren till bilen fick då troligtvis under hot flytta på sig. Jag tror inte att det hela har gått lugnt till, eftersom någon av tösernas mobil enligt mamman hittades i stan. Kanske var någon utav döttrarna på väg att ringa efter hjälp och luren slogs ur handen på henne ??

Kollisionen kan för utom fortkörning, mycket väl bero på bråk och tjafs i bilen. Ägaren ville naturligtvis inte att någon stolle förstörde hennes bil.

Jag tycker verkligen att dom som vet något, tar och skriver eller ringer polisen.
En liten pusselbit kan kanske få föräldrarna och polisen att åtminstone komma något närmare sanningen.
Citera
2020-05-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn
Vet man om någon i bilen var påverkad av något?
Enligt mamma, ingen var påverkad av narkotika eller alkohol
Citera
2020-05-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Spelar ingen roll vilket skydd man sätter upp om det kommer apor i för hög hastighet och dessutom saknar körkort. Skyll inte på skydden, det är inte problemet här.

Ja sålänge man fortsätter pumpa in vilda ociviliserade klan-flockodjur i landet kommer fler och fler att drabbas, av NåN sorts kriminaliet. Är det inte trafikolyckor, knivrån eller sprängning så är det gänguppgörelser, våldtäkt eller bara en piss i munnen.
Ni väljer detta
Citera
2020-05-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Länkarna funkar ju ej.
Nej, de fungerar ej men Somalisk kille satte framme och körde bil , E satt bredvid , bakom satt J och I . Det visste föräldrar från första dagen.....
Citera
2020-05-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budala76
Nej, de fungerar ej men Somalisk kille satte framme och körde bil , E satt bredvid , bakom satt J och I . Det visste föräldrar från första dagen.....

Handen på hjärtat.
Hade det inte varit bättre om denna somaliern kört bil hemma i Somalia istället
Citera
2020-05-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaback
Handen på hjärtat.
Hade det inte varit bättre om denna somaliern kört bil hemma i Somalia istället
Eh,skulle vara bäst om de aldrig åkte iväg den natten men ... öde ... vad vet jag. Tycker synd om alla inblanda ....
Citera
2020-05-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Länkarna funkar ju ej.
Jo de fungerar om du tar bort minfil och klistrar in forumfiles istället.

Ser dock inget på dessa bilder som behöver varnas för känsliga personer . Man ser inga människor. Och vem som satt var är oväsentligt. Fyra personer dog och det är lika tragiskt oavsett vad.
Citera
2020-05-30, 21:40
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag tror att föraren tvingade sig in i bilen och tillskansade sig bilnycklarna. Ägaren till bilen fick då troligtvis under hot flytta på sig. Jag tror inte att det hela har gått lugnt till, eftersom någon av tösernas mobil enligt mamman hittades i stan. Kanske var någon utav döttrarna på väg att ringa efter hjälp och luren slogs ur handen på henne ??

Kollisionen kan för utom fortkörning, mycket väl bero på bråk och tjafs i bilen. Ägaren ville naturligtvis inte att någon stolle förstörde hennes bil.

Jag tycker verkligen att dom som vet något, tar och skriver eller ringer polisen.
En liten pusselbit kan kanske få föräldrarna och polisen att åtminstone komma något närmare sanningen.

Så du menar att någon snor bilnycklarna, slår mobilen ur handen på en tjej och sedan åker alla tre tjejer med i bilen som biltjuven har tagit?

Man snor inte en bil med människor i den.

Som sagt, de körde för fort och de krockade. En hemsk olycka, men sluta be folk som kanske inte ens finns att lägga fram tips som inte heller finns. Att leta efter svar som inte finns är lönlöst. Känns ju som mamman vill hitta en syndabock, någon att skylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in