2020-05-30, 20:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Man kan ju hoppas att han får ett helvete men tyvärr blir de nog inte så då han sitter med likasinnade, GW sa för en tid sedan att han inte visste av någon som fått spö pga sitt brott utan de är problem som uppstår då dom blir oeniga om något så en som håller låg profil har inget att frukta.

Hon är klassat som barn. Så han får ett helvete
Citera
2020-05-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Okej. Det känns som det finns två "huvudbevis" i den tekniska undersökningen som talar för att det är just den MGM som har utfört mordet är:

- Fingeravtryck på aluminiumfolie - där huvudet låg
- MGM:s fotspår i blodet.
(Givetvis finns det fler starka bevis som :konstigt alibi, köpet på netto, grannarnas öron , hans apatiska inställning, oron vid vinden etc. Men teknisk bevisning endast!)

- Fingeravtryck:
Visst är det snöpligt för honom att hans fingeravtryck är på aluminiumfolien, men frågan är ju hur mycket fingeravtryck? Är det bara enstaka fingeravtryck - då hade han lika gärna kunnat rört folien för några dagar sedan när han "bakat en kanelbulle". Kan åklagaren bevisa att fingeravtrycken måste ha funnits under mordets/styckningens tidpunkt?
- MGM:s fotspår i blodet:
Denna känns tyngre. Eftersom det inte finns tecken på andra människor i lägenheten (också stark teknisk bevisning), så är det osannolikt att någon annan kunde utföra gärningen i lägenheten. När hans fotspår dessutom är i självaste blodet, bevisar det ju att han varit där? Men har han endast ett par skor? Det kan ju vara så att den "potentiella gärningsmannen" har tagit hans skor och tryckt de mot blodet för. Eller kan skoavtrycket kommit efter mordet skett. Finns det övervakningskameror från Netto som styrker skobeviset? Eller polisen som kan vittna om de sko han hade på sig under hemskjutsen från motorvägen?

Med tanke på att det dessutom var ett blodbad i MGM:s lägenhet, så måste den "potentiella gärningsmannen" städat undan mordet på bara några timmar? För MGM har ju bevisligen befunnit sig i lägenheten sen kl 22-23 (när polisen skjutsade hem honom). Men allt det blod som FUP:en indikerar på, tar timmar att städa undan/tvätta bort. Har han då sett blodet och städat undan golvet, för att polisen inte skulle misstänka honom - även fast han inte gjorde gärningen? Eller hur tänker han?

Nä. Personligen ser bevisbörda ut att vara alldeles för stor för att han ska frias. Kombinerat med de andra viktiga bevisen känns det ju onekligen tufft ut för honom att klara sig undan i rätten.

Allt hänger alltså på om åklagaren kan bevisa, utan rimligt tvivel, att han gjorde mordet - utan en dödsorsak samt kropp. Men det borde han kunna göra enligt mig.

De fann 14 av Tishkos fingeravtryck på folien runt huvudet. Sen var det två avtryck som inte går att identifiera. Som jag fattade hör de också till Tishko men är för utsmetade att säkert fastställa att de är hans.
Citera
2020-05-30, 20:31
Medlem
oenophiles avatar
Jag tror att det bara finns en enda person som skulle kunna få T att erkänna, och det är hans pappa.

Vädjanden från Ws anhöriga skiter han i, han föraktar dem. Tror han föraktar sina vänner också. Tror det bara var tre saker han tycker var viktigt:

1. Hasch.
2. Kontroll över W.
3. Vad pappa tycker.
Citera
2020-05-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Men snälla. Sluta för fan med spekulationer kring att det är någon annan, alla bevis allt han säger pekar emot honom hela tiden. Han har dessutom varit hemma då mordet ägt rum.

Sen hur han reagerat kring att han inte ville att folk skulle kolla vinden och att hans vänner till och med sagt att han bettet sig märkligt, att hans inte letat allt och hans lögner som spricker så jävla hårt.
Dessutom hans våldsamma bakgrund mot henne slår ju spiken i kistan.

Det är ingen annan än han själv som utfört det här hemska mordet. Sen om han fått hjälp efter är en annan fråga.
Jag håller med dig! Jag tror att T är skyldig och att det var endast han.
Citera
2020-05-30, 20:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Möjligtvis föräldrarna. Han hade ju inga pengar när han skulle till USA iheller. Den typen han verkar vara, klarar inte av skumma äfferer helt enkelt. Om så va fallet tror jag det kommit fram, han va trots allt med W nästan 24/7, hon borde i så fall pratat om det med tex, sin syster. Och då hade det kommit fram nu. Dem verkar ofta bråkat om pengar dessutom. Nädu han är inget annat än en looser. Och med den grandiosa självbild han har, och nekandet in i döden. Skulle han aldrig bett om hjälp, det är = ett erkännande. Nu är han såå säker på att det aldrig kommer lösas, det hade han inte varit, om någon mer på utsidan vetat om vad som hänt. Vi kan bara hoppas att kroppen hittas. Annars kommer denna händelse gå med T ner under jorden. Och vi kommer aldrig riktigt få alla svar.

Båda rökte dessutom om jag förstått det rätt. Det är alltså en hundralapp mindre om dagen (om de rökte varsitt paket om dagen dvs. Det går inte ihop hur jag än vänder och vrider på det. (Ekonomin alltså)

Anledningen till något offtopic om ekonomin är att orsaken att W blev mördad kan vara något så banalt som mindervärdskomplex
Senast redigerad av Dockland 2020-05-30 kl. 20:35.
Citera
2020-05-30, 20:32
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
På torsdagen när T går hem och blir upplockad av polisen så har han inga ansiktsskador. På tisdagen hämtar polisen honom, då har han svullen läpp, han har också mörka strimmor på ryggen av något slag. Spekulation : pappan slår T när han förstår vad han har gjort men hjälper ändå honom att dumpa kroppen som ligger paketerad på vinden. Det pappan inte vet är att huvudet är av och ligger i garderoben... Därför blir han chockad när han får höra detta med kroppsdel hemma hos T. Pappan kan ha lånat en bil på verkstaden där han jobbar för att bortforsla kroppen...

Och så var det kisset i byxan under förhöret när pappan diskuterades...
Alltså dessa "strimmor" på ryggen är inget annat än hudbristningar man kan få. Troligen när han kom in i puberteten och växte på längden.
Någon som vet hur lång T är? Han ser ganska kort ut...
Citera
2020-05-30, 20:34
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picard2020
Kan vara av denna anledning som T igår påstod att han inte sagt att HAN varit i slagsmål utan bara att det hade varit ett slagsmål och att poliserna måste ha uppfattat fel.

Ja exakt!
Citera
2020-05-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag tror att det bara finns en enda person som skulle kunna få T att erkänna, och det är hans pappa.

Vädjanden från Ws anhöriga skiter han i, han föraktar dem. Tror han föraktar sina vänner också. Tror det bara var tre saker han tycker var viktigt:

1. Hasch.
2. Kontroll över W.
3. Vad pappa tycker.
Det tror jag också. Minns att en av de få ggr T reagerade under förhöret var när förhörsledaren frågade något om pappan.
Citera
2020-05-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Båda rökte dessutom om jag förstått det rätt. Det är alltså en hundralapp mindre om dagen (om de rökte varsitt paket om dagen dvs. Det går inte ihop hur jag än vänder och vrider på det. (Ekonomin alltså)
Hon fick väl lite hjälp av sina föräldrar oxå, men mjaa dem levde nog på marginaler.
Citera
2020-05-30, 20:37
Medlem
Bara några funderingar jag haft sen jag först läste FUP:en.

1. Har man hittat kompisen som skulle komma hem till T när W's mamma var där? Den som enligt T "är en viktig person i Uddevalla"?

2. Har man hittat filten T gick insvept i en av dagarna då W's mamma (eller båda föräldrarna(?)) var där?

3. De två vänner som kom hem till T när mamman var där - har de identifierats och hörts av polis?

4. Den ena av de två nämnda vännerna i punkt 3 ska ha sagt till Wilmas mamma att han sett Wilma (efter att mordet tros ha begåtts) och att hon färgat håret rött? Kan detta tänkas vara ett "insider skämt" dom emellan och att dessa kompisar alltså vetat att hon var död och att hennes hår färgats rött - alltså av blod?
Långsökt?
Citera
2020-05-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Man kan ju hoppas att han får ett helvete men tyvärr blir de nog inte så då han sitter med likasinnade, GW sa för en tid sedan att han inte visste av någon som fått spö pga sitt brott utan de är problem som uppstår då dom blir oeniga om något så en som håller låg profil har inget att frukta.
Mjaa GW har nog inte koll på alla som sitter inne. Kvinnomördare, pedofiler och våldtäktsmän har det inte lätt där inne, det vet jag. Anders Eklund har väl fått duktigt på truten flera ggr, Madsen oxå. Hagamannen, finns många. Finns inte många "likasinnade" som T, det kryllar inte av styckmördare som tar livet av 17åriga oskyldiga flickor. Han kommer sitta med blandat folk, bla med Gängkriminella, dem ska han akta sig för. Det är big no no att ge sig på kvinnor i många kretsar.
Senast redigerad av Malinsjoo87 2020-05-30 kl. 20:43.
Citera
2020-05-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Nej jag syftade faktiskt inte på dig utan Tishko. Det är ju den enda förklaring han erbjuder, då inga andra förlopp tillåts enligt hans egen berättelse. W lämnade före honom men dog i lgh. Därför måste någon fört tillbaka henne och mördat henne i Ts lägenhet direkt efteråt... för att sedan stycka och städa klart till 22.15

Att han inte fattar vara tyst 😣 ???
Menar jag har nu bara det som skrivits här om förhöret i rättegången, baserat på det, måste han vara väldigt korkad människa! (Nej, vet det redan innan iofs) Nu borde han vara nykter åtminstone?
Tror att han inte bryr sig vilket straff han får eller föt vad. Han vill inte komma ut!
Varför det?
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-30 kl. 20:55. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in