2020-05-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Ja ser ut som det är borta. På de bilderna hänger istället sladden fram som tidigare låg bakom PS4. Ett avlångt vitt föremål är även flyttat. Finns med på de vanliga bilderna men inte bluestar-bilderna.

Det avlånga vita föremålet är en vit Xbox.
Båda borde naturligtvis kontrollerats på alla möjliga och omöjliga sett.
Citera
2020-05-30, 18:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moder43
Det finns två Bilfirmor med samma namn. En är för Volvo och en är för Ford
Vågar gissa att pappa mgm jobbar på Ford. Baserat på vad han kör.
Citera
2020-05-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Nu vet ju inte jag om Tishko handlar eller ej för pensionärerna. Kanske hade han möjlighet att låna någons dramaten eller dra maten som några så fyndigt kallar dom, dvs tygförsedda shoppingvagnar med två hjul och handtag

Mycket möjligt, men själv tror T tog bilen. Tror de beställer maten och sedan hämtar bara kassen med hans namn på, som vi sett. Tror han gör så både privat och på jobbet, men vet inte hur är vanligast?
Citera
2020-05-30, 18:37
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Hur fungerar det nu under rättegången i häktet? Sitter T fortsatt med restriktioner, eller är han fri att titta på nyheterna/internet nu?
Skulle inte tro det!! Nej nej han har säkerligen samma restriktioner
Citera
Medlem
Jag tänker att normala föräldrar hade vädjat till sin son att erkänna sitt brott och berätta var han gömt kroppen. För Wilmas familjs skull. Som föräldrar borde de begripa hur fruktansvärt det är för Wilmas föräldrar att inte ens ha en hel kropp att begrava. Självklart fattar de att sonen är skyldig, det sa dessutom pappan under det förhör där han fick veta att man hittat huvudet i sonens lägenhet. Eventuellt är det så att Ts föräldrar har hjälpt till på något sätt, skulle inte alls förvåna mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja den är urkopplad där, endast kabeln hänger fram.
Nu tror jag ju inte att det är själva enheten han ev slagit till henme med, utan handkontrollen
Men den är inte ens topsad.
Tror inte jag heller, den är väl för dyr för sånt... 😣🙈
Citera
2020-05-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Hur fungerar det nu under rättegången i häktet? Sitter T fortsatt med restriktioner, eller är han fri att titta på nyheterna/internet nu?

Han har kvar sina restr.
Citera
2020-05-30, 18:40
Medlem
Willow1s avatar
Någonstans i tråden finns det ett inlägg om att pappan besökt en skrot?

Försökt att hitta det eftersom denna person Peres *l-Zangan* har god tillgång till fordon genom sitt företag

*a
Senast redigerad av Willow1 2020-05-30 kl. 18:43.
Citera
2020-05-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
90 minuter har han alltså haft på sig att gömma kroppen. Han la säkert den i en större resväska. Huvudet fick inte plats så det fick han lägga i den mindre. Han tänkte att han får börja med att göra sig av med kroppen och sen göra samma sak med huvudet, då han inte kunde komma traskandes med två resväskor. Att tågvärden ”inte ska ha sett skrymmande bagage” säger väll inte så mycket. Lägger han bagaget under sätet är det väll inget de tänker på. Sen har han hoppat av. Gått iväg med resväskan och på något sätt lyckats göra sig av med kroppen. En teori till vad han gjorde i Ljungskile i 90 minuter. För om jag förstått det rätt har man inte hittat en större resväska i lägenheten vilket han rimligtvis borde ha tillgång till när han planerade sin USA-resa.
Jag tror att W var död innan T åkte till Ljungskile. ”Efterarbetet” påbörjade han så fort han kom hem efter att poliserna släppt av honom hemmavid. Han hade typ hela helgen på sig att göra sig av med kroppen och andra bevis.
Citera
2020-05-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja den är urkopplad där, endast kabeln hänger fram.
Nu tror jag ju inte att det är själva enheten han ev slagit till henme med, utan handkontrollen
Men den är inte ens topsad.

Men, hur funkar det, kan det vara så att allt som är gjort, rent undersökningsmässigt, inte finns nedskrivet i FUP?

Låter konstigt i mina lekmannaöron, att utlämna allt till sas allmänheten, det eller det´s advokat?

Möjligen att lagen kräver informationsdelning till advokaten, troligen.
Citera
2020-05-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Mycket möjligt, men själv tror T tog bilen. Tror de beställer maten och sedan hämtar bara kassen med hans namn på, som vi sett. Tror han gör så både privat och på jobbet, men vet inte hur är vanligast?

Bil är nog det troligaste.
Det är dock en fullständig gåta hur någon kan slå halvt ihjäl en annan människa för att slutligen döda, stycka och transportera bort henne. Utan att någon i bostadsområdet sett eller med kraft reagerat.
Citera
2020-05-30, 18:50
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Någonstans i tråden finns det ett inlägg om att pappan besökt en skrot?

Försökt att hitta det eftersom denna person Peres *l-Zangan* har god tillgång till fordon genom sitt företag

*a
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Om det stämde eller inte är ju dock inte säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in