2020-05-30, 14:21
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nej, det var den lilla resväskan som han tog med sig när han skulle åka iväg till USA. Vänner reagerade på att det var en knaper packning.

Jag har också hört uppgiften i tråden att Tishko kunde knytas till inköp av ett set av resväskor, där huvudet låg i den lilla och den stora inte återfunnits.

Men då diskuterades en blå väska som hittades utomhus. Ej heller några omnämnanden i FUP om kvitto på detta inköp. Det var en trådsanning, mig veterligen.

Jo tänkte också vännernas reaktion... men betyder ju som sagt inte att han inte hade tillgång till en större resväska. Kanske Wilma hade en egen resväska? De flesta människor har väll resväskor!? Särskilt om hon brukade åka till sin syster och hälsa på i Göteborg.
Citera
2020-05-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men det är ju det jag säger! Bluestar har visat att Wilmas kropp har legat på sängöverkastet (icke blodig) under den tid då förruttnelseprocessen påbörjats. Jag lägger ner - ni begriper bara inte. Tishko-varning även här tydligen.
Jag är med på den grejen. Det är rätt uppenbart att det gått till som du beskriver.

Däremot är jag osäker på hur en blodig misshandel före döden, kunnat leda till icke-blodigt överkast. Hade blodet koagulerat eller torkats, använde Tishko baddraperiet som "presenning"?
Citera
2020-05-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Spännande!

Jag har personligen letat utan sökorganisation på Gustafsberg. Det finns mängder med papperskorgar, sopkärl vid restauranger och en container. Finns även en kyrkogård och vacker natur/skog.

Grävde bland annat i diverse ”högar”, alltså folk som lagt högar med pinnar i skogen (som förmultnat) utan resultat.
Gick in och rotade i ett förråd, letade under husgrunder, bakom hus... inget, förutom att folk stirrar konstigt på en 🤷‍♀️

Hojta om du vill ha hjälp att leta! 👍 Könns lite obehagligt att ge sig ut på egen hand.. tycker jag iallafall 🙈
Citera
2020-05-30, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Då ha vi olika uppgifter. Vem behöver förresten GPS för att hitta till Uddevalla från Ljungskile längs en allfartsväg som E6? Man kan bara komma till Göteborg eller Uddevalla beroende åt vilket håll man går.
Man missar ingendera när man väl är framme. Han var väl medveten om riktningen. GPS?
Vart ifrån har du fått dina uppgifter? Mobildata stödjer, kombinerat med två kvitton, vilken väg han tagit till stationen och när. Mobildata stödjer också hur länge han stannade i centrala Ljungskile. Det tydliggörs i FUP.
Citera
2020-05-30, 14:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
90 minuter har han alltså haft på sig att gömma kroppen. Han la säkert den i en större resväska. Huvudet fick inte plats så det fick han lägga i den mindre. Han tänkte att han får börja med att göra sig av med kroppen och sen göra samma sak med huvudet, då han inte kunde komma traskandes med två resväskor. Att tågvärden ”inte ska ha sett skrymmande bagage” säger väll inte så mycket. Lägger han bagaget under sätet är det väll inget de tänker på. Sen har han hoppat av. Gått iväg med resväskan och på något sätt lyckats göra sig av med kroppen. En teori till vad han gjorde i Ljungskile i 90 minuter. För om jag förstått det rätt har man inte hittat en större resväska i lägenheten vilket han rimligtvis borde ha tillgång till när han planerade sin USA-resa.

Jag har oxå funderat på detta med hans USAresa och att han endast hade en mindre (handbagageväska) i garderoben. När man köper resväskor så brukar det till 99% vara en stor resväska tillsammans med en lite mindre handbagageväska tillhörande. Den mindre varianten av storlek var det som hittades i garderoben med W huvud. Var är den större väskan??? Det kan man undra ...
Citera
Medlem
Citat:
Den blåa väskan funderar jag på. Någon som sett den i garderober eller liknande?

Hakat upp mej på den då jag sett honom med en blå sportbag.
Det skulle vara den resväska där huvudet hittades enligt uppgiftslämnaren. Men färgen stämde inte, ej heller platsen.

Det kan ha sina skäl såklart, men FUP säger heller inget om kvitton, medan uppgiftslämnaren var säker på att inköp av dessa väskor kunnat bindas till Tishko.
Citera
Medlem
backlashfs avatar
Tror T gjorde detta helt själv utan medhjälpare. Hade de varit fler än en så hade de inte behövt stycka kroppen utan kunnat bära ut henne inlindad i något. Jag tror han styckade för att han insåg att han själv inte kunde bära iväg hela henne. Och vad är bästa sättet att transportera henne i? Jo en resväska. Plus att han inte hade tillgång till bil så då var det smartaste att ta tåget.

Hade han haft tillgång till bil hade det absolut smartaste varit att transportera iväg kroppen långt åt skogen. Men nu hade han ju inte det.

Detta förklarar varför huvudet var kvar. Tanken var att han skulle göra om samma procedur med tåget åter igen men av någon anledning hann han inte??

Och det dunkande ljudet i trappen som grannarna hade hört kan vara en resväska med något väldigt tungt i...
Citera
2020-05-30, 14:30
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Hojta om du vill ha hjälp att leta! 👍 Könns lite obehagligt att ge sig ut på egen hand.. tycker jag iallafall 🙈

Är inte ensam när jag söker, är med en till 😉 men stort tack för omtanken! 🙏

Blir kanske sök med FIKK idag.
Citera
2020-05-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Självklart. Han vet ju vem som mördat henne. Hellre dör han än sätter dit sin far.
Detta är inget hedersbrott utfört av T. Ej heller ett mord utfört av en svartsjuk kontrollerande sambo.
T ville att hon skulle sminka sej mycket -Det vill sannerligen inte en kontrollerande,svartsjuk man. Tvärtom. Såna kuvade kvinnor känns igen. Wilma var inte det. T hade inteden religion som hänger samman med hedersvåld. Däremot hans far. Wilma skymfade släkten med sitt smink o uppträdande.
Hedersmord/ våld har inte med någon religion att göra utan traditioner!
Citera
2020-05-30, 14:32
Medlem
Citat:
Den blåa väskan funderar jag på. Någon som sett den i garderober eller liknande?

Hakat upp mej på den då jag sett honom med en blå sportbag.
Han spelade ju fotboll i Trollhättan IF(?)kan det varit en typ klubbväska?
Citera
2020-05-30, 14:33
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det skulle vara den resväska där huvudet hittades enligt uppgiftslämnaren. Men färgen stämde inte, ej heller platsen.

Det kan ha sina skäl såklart, men FUP säger heller inget om kvitton, medan uppgiftslämnaren var säker på att inköp av dessa väskor kunnat bindas till Tishko.

Uppgiftslämnaren känns inte helt klar över vad som skett? Läste den kommentaren och nu i efterhand, som du säger, stämmer inte väska eller plats.

Känns inte som att det skulle finnas fler resväskor? Den väskan som huvudet hittades i var, som jag uppfattat det, den väskan som han hade med sej när han skulle till USA (liten packning reagerade vittnen på).
Citera
2020-05-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Finns bara Tishkos fingeravtryck, det som också fanns var del av handavtryck som de inte kunnat fastställa. Det betyder inte att handavtrycket inte är T.
Som Caticorn skriver och länkar, det finns två fingeravtryck på inpackningen (tejpen) som bedömts vara okej för jämförelse, men där inga träffar gjorts. Alltså fingeravtryck från en okänd person - det kan vara så enkelt att Wilma fipplat med tejpen vid något tidigare tillfälle, eller så har någon hjälpt Tishko. Man har av naturliga skäl inte tillgång till Wilmas fingeravtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in