2020-05-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Perifert nämns aldrig under Aftonbladets liverapportering med Johanna Rapp. Kan vara media som lagt till det ordet. Var har du läst detta?

Aftonbladet: Jag ser hennes figur lämna lägenheten och så hör jag dörren smälla igen. Jag ser figuren det är då hon lämnar. Jag antar att hon går fram och tillbaka mellan köket och sovrummet.
Men att polisens utredning inte stämmer med "fysikens lagar" var ju också lite "intellektuellt".
Citera
2020-05-30, 14:42
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Dalaberg, hmm nä,bara en chansning från min sida,långskott

Varit där med. Och runt omkring tippen. Varit på strandpromenaden, området kring mobil. Varit överallt 😅
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Överkastet var inte icke-blodigt. Och det misstänkts att hon kan ha legat där invirad i något ja

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Ja, okej. Men det var, precis som du skrev tidigare inte den mängden blod som det "borde" ha varit. Det var det jag hänvisade till.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Läste i fup igen och det enda polisen la märke till var en reva på handen. Inga sår i ansiktet. Polisen kollade T i och med att T sagt att han varit i slagsmål.

S. 40 av 976 i fup.

Ja, polisen frågar dessutom T om det var 2 svenska killar med i slagsmålet, och T svarar: ja.

Borde inte polisen ha frågat dessa svenska killar om T var med i bråket, det känns som att polisen vet vilka dessa svenska killar är. De frågar om T vill göra anmälan, vilket T inte vill.

Men genom dessa "svenska" killar kan man ju få veta OM T hade resväska med sig, ryggsäck, påsar etc.
Citera
2020-05-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Som Caticorn skriver och länkar, det finns två fingeravtryck på inpackningen (tejpen) som bedömts vara okej för jämförelse, men där inga träffar gjorts. Alltså fingeravtryck från en okänd person - det kan vara så enkelt att Wilma fipplat med tejpen vid något tidigare tillfälle, eller så har någon hjälpt Tishko. Man har av naturliga skäl inte tillgång till Wilmas fingeravtryck.
Okej. Då rapporterade Aftonbladet fel från rätten, AB skrev att åklagaren sa att det handlade om handavtryck och inte fingeravtryck.
Citera
2020-05-30, 14:44
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Pappan och hans sambo satt väl anhållna pga brottsoffrets blod fanns i deras bil??? Sen släpptes de för att?

Är det helt säkrat att det är blod från brottsoffret!?
Citera
2020-05-30, 14:46
Medlem
Horrorgrams avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLz2oj/fortsatt-sok-efter-wilma-i-uddevalla-efter-nytt-tips

Hoppas detta ger något! En bil har alltså synts till där vid en märklig tidpunkt med. Intressant.
Citera
2020-05-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Är det helt säkrat att det är blod från brottsoffret!?
Jag minns att de pressade sambon och då svarade hon "jag vet inte när han tog bilen". Ungefär som att hon visste att han tagit bilen men inte när. En Ford Kuga och det diskuterades sen om att kontrollera eventuella kameror för att se var och hur bilen åkt.

Det har väl inte tagits upp i rättegången alls? Men de kanske kom fram till att det inte var B.O blod och det var därför de avfärdades. Hans familj är väl med under rättegången nu om jag förstått rätt.
Senast redigerad av OZ12 2020-05-30 kl. 14:51.
Citera
2020-05-30, 14:48
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Fan vad roligt det hade vart om han hade kommit iväg till USA, med noll budget och noll koll. Lycka till i en amerikansk storstad utan pengar. Inom 48h hade han gråtandes fått ringa hem och tigga pengar till en biljett hem. Och hjälpa till med Trumps återvalskampanj? Oh please. Skulle han bara valsat in på något kampanjkontor och erbjudit sin hjälp? En mystisk "svensk" med mellanösternutseende, dom hade ju ringt secret service direkt...

Enligt förhöret med pappan hade Tishko bett att få låna 4-6000:- av Wilmas pappa men nekats. Dessutom säger Tishko i förhör att han hade en sparad slant, dessutom.

Det är det som är så underligt med Tishko. Han verkar så kapabel om man ser till vad han hittills kommit undan med. Men visst kommer han att dömas, gissningsvis till dråp eftersom mord inte kan bevisas utan kropp.
Citera
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Enligt uppgift tog han förutseende nog inte med sej sin mobil till Ljungskile.
Orkar inte gå till fupen nu, men vill minnas att det fanns platsangivelse även karta uppritaf hur han rört sig i Ljungskile.
Dessutom lyssnade han på musik hela tiden, i hans låtsasmobil då?
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Men med T:s förhör i domstolen igår, så tycker i alla fall jag att allt inte står rätt till i huvudet på honom och jag tror ändå att han egentligen inte ljuger (kanske väldigt lite), antingen vet han faktiskt inte (blackout) och/eller han lever verkligen i en annan verklighet. Vad jag förstår så har T förlorat 2 st mammor rätt nära inpå i tid (när han var barn), och W:s pappa hade tydligen lånat ("lånat") ut pengar till möbler i lgh, så möblerna verkar ju då vara hennes, så han riskerar att förlora ännu en kvinna och en annan trygghet, sitt hem, eller i alla fall alla möbler.

Det känns ibland som att han kan ha multible personalitys.....mycket ovanligt förstås.

Dessutom vittnar ju i princip ALLA (även W:s "sida" som är de enda som hörts hitintills) att T blev personförändrad några veckor före mordet, vilket försvaret bör kunna använda sig av.
Nej, T är ingen psyk sjuk. Han är typisk man av ”machokultur” -läs bara hans sms till Wilma.
T nästan erkänt igår hur grälet eskalerades. Man kunde läsa genom raderna att han ville sätta stopp på Wilmas grälande. Han kanske slagit henne hård så hon ramlade eller ströp henne.
Sedan blev han rädd och försökte gömma spår, åkte till Göteborg för att vilseleda polisen. Liken gömde han under natten till fredag. Han säkert fått hjälp av någon med transport eller tagit pappas bil.
Citera
2020-05-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Okej. Då rapporterade Aftonbladet fel från rätten, AB skrev att åklagaren sa att det handlade om handavtryck och inte fingeravtryck.
Enligt FUP står det om "fingeravtryck" från Tishko samt oidentifierade "avtryck".

Dessa bedömdes vara okej för jämförelse och slogs bl.a mot fingeravtrycksregistret.

Jag uppfattade det som fingeravtryck. Men du kanske har rätt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in