2020-05-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Selv hadde jeg klikka i vinkel, druknet meg i rødvin, bedt om politibeskyttelse døgnet rundt, fått 20 sammenbrudd og I HVERT FALL IKKE flyttet tilbake til huset igjen .

Jag också!
Inte vågat bo en natt i huset, inte kunnat vara ensam, absolut inte kunnat arbeta, letat efter
alla trådar och spår som kan leda till den försvunna anhöriga.
Pratat, tigit, om vartannat, varit sömnlös. Inte vågat gå ut utan att se mig om.
Citera
2020-05-30, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det kan kanskje være en gift som fører til kvelning, eller en annen gift.

Tror både curasitt og heroin må gies intravenøst. Så hvis AEH ikke tok insulin i sprøyteform, er det lite sannsynlig at disse stoffene er brukt.

Det må være noe som inntas gjennom munnen. Arsenikk eller thallium er stoffer som tidligere har vært brukt til forgiftning, og som det har vært skrevet mye om i avisene.

Ellers er det sikkert andre muligheter. Stryknin eller blåsyre kunne kanskje være aktuelt.

Edit:

Jeg tror dosen, uansett hva slags type gift som kan ha vært brukt, må ha være dødelig.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-30 kl. 14:02. Anledning: Edit
Citera
2020-05-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror han forgiftet henne slik at hun døde da han var på jobb, og tok hånd om liket og staging 1330-1400.

Jeg tror han la henne i en dunk med syre på hemmelig sted ikke langt fra boligen, hvis han var iskald nok, på vei til møtet med politiet.
Men da kunne jo AE ha vært i en telefonsamtale akkurat da giften virket og hun ikke fikk puste, og den hun snakket med i telefonen ville ha forstått at noe skjedde med AE og vedkommende kunne ha slått alarm og fått ambulanse til å komme og AE ville ha blitt funnet død i huset.
Ville en GM ha ønsket en slik risiko, hvis planen var at AE ikke skulle bli funnet?

Hvis da ikke en slik gift (som virket øyeblikkelig) var i en medisin hun tok til fast tid og det ikke ville være naturlig å være i telefonsamtale på samme tid som hun tok den medisinen.

Politiet bør undersøke hennes eventuelle medisinrutiner, og finne ut om det er merker, fingeravtrykk eller annet som viser at noen tuklet med en av medisinpakkene (evt emballasjen til medisin) hennes.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-30 kl. 14:10.
Citera
2020-05-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror både curasitt og heroin må gies intravenøst. Så hvis AEH ikke tok insulin i sprøyteform, er det lite sannsynlig at disse stoffene er brukt.

Det må være noe som inntas gjennom munnen. Arsenikk eller thallium er stoffer som tidligere har vært brukt til forgiftning, og som det har vært skrevet mye om i avisene.

Ellers er det sikkert andre muligheter. Stryknin eller blåsyre kunne kanskje være aktuelt.

Edit:

Jeg tror dosen, uansett hva slags type gift som kan ha vært brukt, må ha være dødelig.

Och därtill mycket snabbverkande, annars finns det stor risk att offret hinner ringa larmnummer! Arsenik och tallium kan nog uteslutas..!

(Edit: ser att Poirot tänker likadant..! )
Citera
2020-05-30, 14:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Men da kunne jo AE ha vært i en telefonsamtale akkurat da giften virket og hun ikke fikk puste, og den hun snakket med i telefonen ville ha forstått at noe skjedde med AE og vedkommende kunne ha slått alarm og fått ambulanse til å komme og AE ville ha blitt funnet død i huset.
Ville en GM ha ønsket en slik risiko, hvis planen var at AE ikke skulle bli funnet?

Hvis da ikke en slik gift (som virket øyeblikkelig) var i en medisin hun tok til fast tid og det ikke ville være naturlig å være i telefonsamtale på samme tid som hun tok den medisinen.
Godt poeng, han kunne ikke være 100% sikker på det så lenge hun var aktiv med telefonbruken.
Citera
2020-05-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Godt poeng, han kunne ikke være 100% sikker på det så lenge hun var aktiv med telefonbruken.
Takk! Jeg kom på noe som ville gjort det mulig. Se tillegg: "Hvis da ikke en slik gift (som virket øyeblikkelig) var i en medisin hun tok til fast tid og det ikke ville være naturlig å være i telefonsamtale på samme tid som hun tok den medisinen."
Citat:

Politiet bør undersøke hennes eventuelle medisinrutiner, og finne ut om det er merker, fingeravtrykk eller annet som viser at noen tuklet med en av medisinpakkene (evt emballasjen til medisin) hennes.
Citera
2020-05-30, 14:10
Medlem
Citat:

Ja da ville det være god mulighet for at hun følte seg dårlig midt i en telefonsamtale. Eller at hun plutselig følte seg dårlig og ringte noen for å si det. Etter mitt syn innebærer det alt for stor risiko for at noe kunne slå feil.
Citera
2020-05-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Och därtill mycket snabbverkande, annars finns det stor risk att offret hinner ringa larmnummer! Arsenik och tallium kan nog uteslutas..!

Ja. Hurtigvirkende og dødelig. Jeg kjenner alt for lite til giftstoffer som kan være aktuelle. Så der er jeg blank.

Men det at det ble funnet slepespor enten på baderommet, eller like utenfor, kan tyde på at hun ble akutt syk, og bare rakk å komme seg til baderommet, og døde der.
Citera
2020-05-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja da ville det være god mulighet for at hun følte seg dårlig midt i en telefonsamtale. Eller at hun plutselig følte seg dårlig og ringte noen for å si det. Etter mitt syn innebærer det alt for stor risiko for at noe kunne slå feil.
Jo men jeg kom til å tenke på: "
Hvis da ikke en slik gift (som virket øyeblikkelig) var i en medisin hun tok til fast tid og det ikke ville være naturlig å være i telefonsamtale på samme tid som hun tok den medisinen."

Hvis TH er GM kan han ha visst at AE tok en medisin fast kl 9:30, og han kan ha bedt AE om å ringe familiemedlemmet kl 9:14 for å gi en beskjed om noe (og at dette er en alibisamtale på at hun var i live mens TH var på Futurum).
Senast redigerad av POlROT 2020-05-30 kl. 14:32.
Citera
2020-05-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg tror ikke noe på Elden sin teori,for her har det vært noen med stor lokal kjennskap på mange plan! De tårene kom litt vel seint vel? Vi har ikke fått info. om noe som helst emosjonell reaksjon tidligere ang. at han var trist pga. AE var borte,og tankene og redselen han burde kjent på ang. hennes skjebne? Narsissister har kun empati for seg selv og kun evne til å gråte for de synes synd på seg selv! Egentlig bare avslørende dette!

Er vel tilbøyelig til å tro at om det skulle være TH som var gjerningsmannen tror jeg han har gjort det alene.
Det rimer virkelig ikke at en kontrollfrik tar sjansen på å dra andre inn i dette. Jeg sier igjen og igjen, Hvis noen har hjulpet han har de han i sin hule hånd resten av livet, kan drive utpressing og lignende, tviler sterkt på at en person med så stor behov for kontroll ville våger dette.

Unntaket kan være at en evnt.medhjelper står i en eller annen slags takknemlighetsgjeld mot han, men heller ikke nok. Det må være en person som TH har noe på som innebærer enten lang fengselsstraff eller på en eller annen måte vil få livet satt på hode som følge av det TH vet.

Jeg har liten tro på såkalte leiemordere, husk at TH var svært rik, hvorfor skulle leiemordere som jeg antar er over snittet kynisk nøye seg med 10 mill.
Jeg vil tro såkalte leiemordere ville presse han for mye penger, de ville ha en enorm makt over han. Så klart vil de fleste tenke at det er i egen interesse å ikke snakke med politiet, men livnærer man seg som leiemorder går man før eller siden i fellen.
Og gitt det var en leiemorder og ble tatt, har han noen som helst grunn til å sitte på denne historien.
En leiemorder lever av og ta livet av folk, så lenge han ikke blir tatt er det sikkert greit.
Men den dagen han blir tatt i muligens en annen sak vet han veldig godt at han vil få strafferabatt ved å fortelle, jeg tror TH også er så smart at han ikke ville legge sin egen skjebne i slike menneskers varetekt.

Jeg anser det derfor som helt umulig at TH har samarbeidet med noen han verken kjente eller hadde kjennskap til.
Jeg tror kryptofyren fint kan sjekkes ut av denne saken, for i den grad han har bidratt er det såklart med en innføring i kryptovaluta, hvor TH kanskje har lært noe. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor denne kryptofyren er innlemmet i drap/bortføring

Så klart finnes det en mulighet for at TH følte at han hadde tillit til denne fyren, men det er et langt skritt fra det til å bli tatt for medvirkning til bortføring

Siden jeg fortsatt holder åpen teorien om at TH er uskyldig har jeg noen teorier om hvorfor mistanken skulle falle for han

Da er vi borti forretningsforbindelser veldig uvanlig i Norge men ikke umulig.

Tror de fleste av oss er enig i at TH er en over snittet ufordragelig person. Vi har ikke engang truffet han, men jeg ser ikke vekk for at mangelen på både empati og oppførsel kan ha ført til at noen fikk han helt opp i halsen ( faktisk ikke engang vanskelig og skjønne når man har fulgt denne saken)
Så tenker jeg , vi sitter her og føler at denne mannen er så motbydelig, hva tenker nærmeste krets rundt han. Vi vet at AEH var den sympatiske.
Hva om noen som kjente han og følte at han var enda mer usympatisk ønsket å ramme han.

Jeg synes så klart det er rart om folk dreier av slike grunner, men sannheten er at det finnes folk som har gjort det TH kan ha tråkket de rette folkene på tærne som ikke bare som oss følte at TH var til de grader usympatisk men hvor hans usympatiske fremferd var utrolig irriterende og det kan ha fått konsekvenser.

Det er vanskelig og gjette , men tror at det vi alle her, sant nærmeste omgangskrets har til felles er det faktum at TH slett ikke fremstår som noe som helst sympatisk.
Vi finner med andre ord TH ufordragelig , ja hvem unnskylder En slik ektepakt for eksempel, jeg tror ikke bare jeg tror men vet at TH var et usedvanlig usympatisk menneske.
Men det gjør han nødvendigvis til drapsmann, samtidididig så politiet må være nøysom med å dømme. .
Å være drittsekk er faktisk ikke det samme som å være drapsmann
Citera
2020-05-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr

Ja, hvis det var gift så må det ha vært noe svært hurtigvirkende.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Hurtigvirkende og dødelig. Jeg kjenner alt for lite til giftstoffer som kan være aktuelle. Så der er jeg blank.

Men det at det ble funnet slepespor enten på baderommet, eller like utenfor, kan tyde på at hun ble akutt syk, og bare rakk å komme seg til baderommet, og døde der.
Stemmer det at det er kjøkken der jeg antok (til høyre for inngangsdøren når man ser huset utenfra)? Jeg tenker på hvis det var en medisin som var naturlig å innta sammen med et glass vann. Hvis det er et kjøkken der, er det kort vei derfra og til det toalettet hun ble antas å ha blitt angrepet og drept inne på.

Hvis det var sprøyte (insulin el.l.): Hvor er det naturlig å være mens man ordner med det?
Citera
2020-05-30, 14:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Takk! Jeg kom på noe som ville gjort det mulig. Se tillegg: "Hvis da ikke en slik gift (som virket øyeblikkelig) var i en medisin hun tok til fast tid og det ikke ville være naturlig å være i telefonsamtale på samme tid som hun tok den medisinen."
Du kom meg i forkjøpet, ja selvsagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in