2020-05-30, 11:35
Medlem
Helt sjukt!!

Barn med vapen i USA

https://twitter.com/i/status/1266637931143483393
Citera
2020-05-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Kriminell eller ej han hade lika mycket värde och rättigheter som någon annan inklusive dig själv.
Det beror på hur kriminell han var. Svårt kriminella har inget värde. De skall bort.
Citera
2020-05-30, 11:42
Medlem
Minneapolis borgmästare Jacob Frey slår tillbaka på Trump
https://twitter.com/NBCNews/status/1266259891850604544
Citera
2020-05-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Vad gör man när polisen bestämmer sig för att mörda någon på öppen gata medans allmänheten filmar?

För er som inte sett händelsen så är det en polis som med händerna i byxfickorna dödar en svart man i handfängsel genom att strypa hans luftvägar med knät i ca 8 minuter. Allt medans allmänheten står och skriker att personen i fråga inte får luft förlorar medvetandet etc. Desperata rop att på polisen inte ska döda mannen hjälper inte.

Mannen ifråga hade gjort motstånd när polisen skulle gripa honom men låg med handfängsel på mage och utgjorde inget som helst hot. Brutalt kallblodigt mord utfört av en polis med händerna i byxfickorna, som skyddas av sin kollega som också har händerna i byxfickorna. Ursäkten? De kände sig "tydligen" hotade till livet men valde ändå att ha händerna i byxfickorna under händelseförloppet.

Kanske det mest vedervärdiga jag någonsin sett

Händelsen utreds nu av både FBI och polismyndigheten.

Länk till video av händelsen som filmats av allmänheten på plats: https://www.facebook.com/darnellarea...25401580994277

OBS. Känsliga tittare varnas, det är ganska obehagligt att bevittna när personen långsamt dör och inte kunna hjälpa till. Detta är alltså originalvideon som filmats av ett vittne på plats. Det cirkulerar en del andra videos, men det är klippta och redigerade, detta är den fullständiga.

"MINNEAPOLIS (AP) — A black man who died in police custody in Minneapolis was seen on a bystander’s video pleading that he could not breathe as a white officer knelt on his neck during the arrest and kept his knee there for several minutes after the man stopped moving."

https://apnews.com/9157e1bdc0f99797b...source=Twitter
...

Det är ju förfasiken så det gör ont i en att läsa och jag vågar inte kolla den där videon.
Orden räcker. Vad hade den stackars mannen gjort?
Polisen kan väl inte döda alla som gör mer eller mindre motstånd när de grips.
Ham låg dessutom stilla och ofarlig på marken när han mördades långsamt på
det vedervärdigaste och mest skymfande sätt.

Den där polismannen - och hans passiva kollega - skulle jag gärna se i samma situation.
Han borde passa sig för att gå ut.
Citera
2020-05-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Bara för att han kanske inte var en ängel gör det inte rätt för polisen att döda honom.
Nu säger jag inget om detta fallet, för jag vet för litet om det. Men kriminellas värde är lägre än hederliga människors. Av den anledningen kan det finnas anledning för polis att helt enkelt eliminera en kriminell, som gör motstånd.

Dock inte med strypning, om det nu stämmer
Citera
2020-05-30, 11:44
Medlem
Mannu86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det beror på hur kriminell han var. Svårt kriminella har inget värde. De skall bort.

Han köpte nåt med en förfalskade sedel. Ska han dö för det? Idiot
Citera
2020-05-30, 11:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det är ju förfasiken så det gör ont i en att läsa och jag vågar inte kolla den där videon.

Den där polismannen - och hans passiva kollega - skulle jag gärna se i samma situation.

Titta inte eller ta åtminstone bort ljudet och titta inte på George Floyds ansikte. Glömmer aldrig hur han såg ut när han långsamt dog.
Citera
2020-05-30, 11:47
Medlem
Mannu86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Han hade köpt nåt med förfalskade segel.
Vågar inte heller kolla på videon. Men såg någon snutt häromdagen och det såg vidrigt ut. Han bad om att polisen skulle ta bort knät och att han ej fick luft. Blödde ur näsan. Vidrigt. Vågar inte kolla hela 8 minuters klippet.
Citera
2020-05-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Polisen bär bodycams och det skulle se synnerligen dumt ut om de kastade ned en skötsam och samarbetsvillig person på marken..
Har sett filmen som vittnet lade ut. Kan intyga att polisens agerande ser väldigt dumt ut när tre beväpnade poliser sakta kväver en fängslad man till döds medan en fjärde beväpnad polis håller vakt mot allmänheten.
Citera
2020-05-30, 11:50
Medlem
AN68s avatar
Vet någon om det någonsin hänt att vita gått och gjort kaos och eldat på en polisstation efter att en vit blivit dödad utav poliser
.. tydligen utan reprimander?

När man inte ens kan skydda en polisstation mot en arg mobb är det jävligt illa. Men det hade förmodligen varit rasism.
Citera
2020-05-30, 11:52
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Den här mannen hade ju hur många tillfällen som helst att fortfarande vara i livet:

1. Inte råna butiken med falska sedlar
2. Lämna tillbaka grejorna direkt när de falska sedlarna uppdagades
3. Vara extremt medgörlig och samarbetsvillig när väl polisen kom dit

Sen är det ju också bra att inte vara tokhög på narkotika. Nej min inställning är nog rimligen att denne man får skylla sig själv. Det var hans val.
Du är ju helt tappad och saknar helt medmänsklighet och jag tycker genuint synd om dig för du måste gått igenom en hel del skit, lida av grava besvär eller haft en jävligt lågintellektuell uppväxt för att resonera såhär.

Det är ju helt uppenbart utan några som helst tvivel att polisen agerade fel, han låg still och han hade inte ens blivit misstänkt för ett våldsbrott, då SKA sånt här inte kunna hända.

Hade han precis rånat någon med en pistol hade det ändå varit förkastligt men lite försvarsbart, här är det inte et.
Citera
2020-05-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Det värsta är att polisens beteende här till stor del beror på folkmassan som står runt omkring honom. Det tar inte ifrån honom ansvaret på något sätt utan det han gör är vidrigt att se och han bör inte bara sparkas utan dömas för dråp i en rättvist värld.

Men, det här är ett skolboksexempel på en polis som inte klarar av att agera rationellt när han är under press av i det här fallet en folkmassa utan bara måste hålla kvar knäet mot mannens strupe som en slags maktutövning, "inte vika en tum"-mentaliteten. Lyfter han på knäet ger han folkmassan rätt och det går ju bara inte för en del poliser.

Hade poliserna varit helt ensamma på plats är det nog mer sannolikt att han lyft knäet redan när mannen förklarade att han inte kunde andas och inte minst när han slutade prata/andas. Ingen garanti, men mer sannolikt.

Återigen, det tar inte ifrån polisen något ansvar. I slutändan är det hans inkompetens och oförmåga att kontrollera situationen på ett rationellt sätt som orsakar mannens död. Likväl är det ett intressant teori som jag funderat över många gånger tidigare när man sett den här typen av obegripliga ageranden inom den amerikanska poliskåren.

Tror du har rätt, publiken pressar på och polisen känner att han måste bevisa vad han kan.
Ensam med den gripne uppstår ju mer av direkt kontakt och något slags inkännande.
Vilken värld vi lever i, i stora och "små" drag, i folkmassor och enskilt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in