2020-05-30, 09:18
Medlem
Jag tycker att diskussionerna om Paolo Robertos eskapader verkligen har spårat ut.

Läst och begrunda detta:
https://www.expressen.se/debatt/fordomandet-av-paolo-roberto-har-sparat-ur/

"Paolos" produkter har satts upp igen på hyllan i min lokala Coop och det är glädjande för vad har ICA och Coop för rätt att fördöma?

Ser att Paolos ex Elin nu har fått lov att skriva en bok och kanske det kommer "saftiga" detaljer om Paolo, vet vet? Och konstigt nog har hon fått 60000 fler följare efter skandalen och har nu, liksom Paolo, börjat skriva in peppiga inlägg om träning. Vad säger vi om detta?
Citera
2020-05-30, 09:20
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Kan inte vara möjligt, ingen människa är så kort, hahah

Jag kände en som delade tvättstuga med Paolo för många, många år sedan. Fick berättat att Paolo hade väldigt små fötter...
Citera
2020-05-30, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
1. Att Paolo byggde hela sitt kändisskap på att åka runt och föreläsa om hur fel han hade och hur förkastligt det är att begå brott. Att han aldrig skulle göra något brottsligt idag etc. Vi som var vuxna på 90-talet minns detta.

2. Efterblivet svammel.

3. Begår man ett brott blir man bestraffad av lagen..Varför tror du inte Frank Andersson blev utsatt för drevet? Magnus Hedman fick också drevet efter sig pga sin höga svansföring. Är man med i "ren idrott" och är en knarkare är det 100ggr värre än om man är Christer Pettersson.

4. Att Paolo sannolikt.gått till horor i åratal förstår de flesta. Har man hög svansföring och föreläser om hur hemskt det är att begå.brott blir fallet högt om man gör det själv. Av samma anledning blir fallet högre om en domare i HD köper sex än om en uteliggare gör det. Detta förstår alla normalintelligenta.

5. Din usla kvinnosyn är verkligen häpnadsväckande. Vad gör du ens i Sverige? Borde du inte åka till något muslimskt land som passar dina värderingar bättre? Har svårt att tänka mig annat än att du har sådan bakgrund själv.

Du har rätt. Polisen som anmälde honom gjorde ju det med tanke på att Robertos hela karriär är den omvände syndaren.
Nu visar ju han att han varit en bluff i över 30 år.
Citera
2020-05-30, 10:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
1. Att Paolo byggde hela sitt kändisskap på att åka runt och föreläsa om hur fel han hade och hur förkastligt det är att begå brott. Att han aldrig skulle göra något brottsligt idag etc. Vi som var vuxna på 90-talet minns detta.

2. Efterblivet svammel.

3. Begår man ett brott blir man bestraffad av lagen..Varför tror du inte Frank Andersson blev utsatt för drevet? Magnus Hedman fick också drevet efter sig pga sin höga svansföring. Är man med i "ren idrott" och är en knarkare är det 100ggr värre än om man är Christer Pettersson.

4. Att Paolo sannolikt.gått till horor i åratal förstår de flesta. Har man hög svansföring och föreläser om hur hemskt det är att begå.brott blir fallet högt om man gör det själv. Av samma anledning blir fallet högre om en domare i HD köper sex än om en uteliggare gör det. Detta förstår alla normalintelligenta.

5. Din usla kvinnosyn är verkligen häpnadsväckande. Vad gör du ens i Sverige? Borde du inte åka till något muslimskt land som passar dina värderingar bättre? Har svårt att tänka mig annat än att du har sådan bakgrund själv.

Nej, Paolo byggde inte hela sitt ”kändisskap” på att föreläsa mot brott och lovade inte att han själv skulle göra något brottsligt. Du får gärna visa något sådant citat. Förmodligen ansåg han inte att hans sexköp var ett särskilt allvarligt brott heller utan en sak mellan honom och skökan. Paolo har inte alls haft en hög ”svansföring”, tvärtom har han gång på gång gett sig på feministerna.

Du kan inte jämföra med Frank Andersson. På den tiden var inte sexköp ett brott och feminism var inte en statsöverideologi som förföljde sina politiska fiender med syfte att totalt krossa syndare och kättare.
Citera
2020-05-30, 11:01
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Jag har inte sett en enda Paoloprodukt kvar i staden jag befinner mig. Vare sig Ica, Coop eller Hemköp.
Citera
2020-05-30, 11:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Jag har inte sett en enda Paoloprodukt kvar i staden jag befinner mig. Vare sig Ica, Coop eller Hemköp.
Inte jag heller där jag bor, har också besökt alla dessa affärer. Det är nog bortplockad helt och hållet.
Citera
2020-05-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Jag kände en som delade tvättstuga med Paolo för många, många år sedan. Fick berättat att Paolo hade väldigt små fötter...

Hahaha, visste det
Citera
2020-05-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nej, Paolo byggde inte hela sitt ”kändisskap” på att föreläsa mot brott och lovade inte att han själv skulle göra något brottsligt. Du får gärna visa något sådant citat. Förmodligen ansåg han inte att hans sexköp var ett särskilt allvarligt brott heller utan en sak mellan honom och skökan. Paolo har inte alls haft en hög ”svansföring”, tvärtom har han gång på gång gett sig på feministerna.

Du kan inte jämföra med Frank Andersson. På den tiden var inte sexköp ett brott och feminism var inte en statsöverideologi som förföljde sina politiska fiender med syfte att totalt krossa syndare och kättare.

Paolo Roberto började med att spöa folk och åkte sedan runt halva 90-talet på skolor som den reformerade brottslingen som aldrig skulle göra något liknande igen. Hans avbön var det som byggde hela hans personlighet i media etc. Filmen stockhomsnatt 2 visar detta tex.
Citera
2020-05-30, 11:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag var nere på min lokala ICA butik och såg att de säljer Paolos Pizza. Jag brukar handla där var & varannan dag och har aldrig tidigare sett dem sälja varan. Nu var det fullt med Paolos Pizza Capricciosa i frysdisken. Jag trodde att ICA hade stoppat all inköp av varumärket Paolos, men tydligen fortsätter koncernen att kränga varumärket i närbutikerna. Det stod inget pris på pizzan, så jag gav fan i att handla. Jag kunde ha köpt några stycken om det var bra pris.

Fryspizzorna är det enda som finns/fanns kvar i min ICA butik, de reades ut nu i veckan för 19/st. Jag köpte en, det var bara salamipizzan kvar då.
Citera
2020-05-30, 11:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De flesta butiker i Stockholm som tidigare haft Paolos produkter i sitt sortiment fortsätter att sälja dessa eftersom det inte är deras uppgift att straffa Paolo. Det tillkommer rättsväsendet för sen när blev en simpel livsmedelsbutik en domstol?

Paolo har självklart handlat fel men inget blir bättre av att bojkotta hans pizzor och produkter.

Domstol och domstol, en butik må väl själv få avgöra vad de vill sälja och förknippas med men håller principiellt med, man kan låta kunden själv bojkotta varorna (så har man ju måhända sedan fog för att fastslå att varorna är osäljbara). Möjligt är ju att man ändå har en hyfsad korrekt bedömning om att varorna därmed blev osäljbara, butiker gör och följer diverse kundundersökningar om vad de förväntar sig att hitta i sin butik även så ur etiska aspekter.

Fast det kan ju vara så också att det blir en hel del extrajobb med att sälja dem, mycket klagomål som ska hanteras, kundtjänsts mailserver överbelastas av tusentals frågor om varför de säljer de och de produkterna.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-30 kl. 11:32.
Citera
2020-05-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fryspizzorna är det enda som finns/fanns kvar i min ICA butik, de reades ut nu i veckan för 19/st. Jag köpte en, det var bara salamipizzan kvar då.

Kostar pizzorna bara 19:- per styck så kanske jag köper några stycken. Jag ska passa på att fråga varför butiken plötsligt har börjat sälja Paolos Pizza. Undrar om jag ska spela dryg och fråga varför de inte tar avstånd från den där produkten när ICA centralt har avbrutit samarbetet med entreprenören.

Jag såg precis den här nyheten som dök upp i morse. En ICA butik i Nacka har börjat sälja Paolos produkter.

Ica-butiken satsar på Paolos varor

Citat:
Flera butiker rensar hyllorna på Paolo Robertos matvaror efter sexköpsskandalen.

Butikschefen Stefan Bardevik i Nacka gör tvärtom.

Vi har beställt massor. Folk måste förstå att han inte tjänar på det längre, säger han.
Citera
2020-05-30, 11:41
Medlem
XXAs avatar
Undrar om Paolos produkter kan bli samlarobjekt i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in