2020-05-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
23-åringen sitter fortsatt helt lugn med händerna längs sidorna medan detaljerna om försvinnandet och deras relation diskuteras. Han bläddrar ibland i papper och gör anteckningar med en penna.

Har följt tråden nästan sedan starten. Tycker det är så uppenbart att detta sadistsvin är skyldig. Hoppas han döms, även om det alltid kommer att vara för lindrigt. Undrar vad imbecillen antecknar med sin infantila handstil. "Jag är oskyldig"? Vad vinner han på att göra anteckningar och viska till sina advokater om ditten och datten? Han har ju tigit sedan dag 1. Varför löjlar han sig på det sättet, då är det väl bättre att fortsätta tiga och inte intressera sig öht över rättegången eller vad som sker? Beter sig som han har övertaget. Hoppas det blir ändring på det imorgon. Fyfan alltså.

Det ingår i hans eminenta plan. Han tror han är smart och agerar precis som den narcissist han är.
Citera
2020-05-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Polisen har gjort en gedigen utredning och vänt på varenda sten. Till och med monterat ner toaletten och grävt i avloppet i jakt på spår. Säga vad man vill om svenska polisen, men mordutredningar där håller man världsklass. Synd att domstolarna inte håller samma klass.
Min största kritik mot utredningen är att man inte gick igenom soprummet under en hel vecka när Tishko satt anhållen misstänkt för mord. Påsarna med blodiga kuddar upptäckte sophämtarna av en ren slump.

I övrigt håller jag med dig. Utredningen är väl genomförd. En snygg detalj var kontakten som togs med tågbolaget - inga störningar från Ljungskile, som om man visste att Tishko skulle skylla på just trafikstörningar i rättegången.

Frågan är vad polis och åklagare själva har för spekulationer kring vad som hänt, inte minst vart Tishko gjort av kroppen. Man hade velat vara en fluga på väggen.
Citera
2020-05-30, 10:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Han får identitetsskydd och flyttar från Uddevalla.

Han skulle behöva lite plastik ingrepp också om han får allt detta för att mörda någon.
Undrar vad slut notan blir
Citera
2020-05-30, 10:17
Medlem
Horrorgrams avatar
Varför, 6 månader senare berättar
han sin version? Logiskt sett om han berättade på en gång så borde han ju haft en större chans med sin lögn eller?

Jag tror absolut på att han åkt iväg men han vill ju få det att se ut som det är tidspannet som är under den tid W mördades? Så han åker hem, helt omedveten om allt blod i lägenheten och känner inte den minsta lukt av ett dött huvud inne i garderoben i sovrummet? Och sen har vi ju den detaljen med hans fotspår i blodet och hans DNA på foliet osv..alltså jisses vad han gör bort sig. Han är så äckligt jävla korkad.

Smuts.
Citera
2020-05-30, 10:18
Medlem
Willow1s avatar
Undrar om de kollat hur kusinernas mobiler rört sig. Kunde inte se det i fup
Vore intressant 🤔
Citera
2020-05-30, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Varför, 6 månader senare berättar
han sin version? Logiskt sett om han berättade på en gång så borde han ju haft en större chans med sin lögn eller?

Jag tror absolut på att han åkt iväg men han vill ju få det att se ut som det är tidspannet som är under den tid W mördades? Så han åker hem, helt omedveten om allt blod i lägenheten och känner inte den minsta lukt av ett dött huvud inne i garderoben i sovrummet? Och sen har vi ju den detaljen med hans fotspår i blodet och hans DNA på foliet osv..alltså jisses vad han gör bort sig. Han är så äckligt jävla korkad.

Smuts.
Min fetning!
Är det bekräftat?
Citera
2020-05-30, 10:33
Medlem
Willow1s avatar
Jag har funderat mkt på hans uttalande om hans sk ”vänskapsband” till vakterna.

Summerar man det med hans nyvunna intresse runt USA ger han en tydlig bild av att söka grupp tillhörighet på nått sätt.

Om han nu konstant söker vissa element som han klart visar när han utger sig för att vara Ws målsägare underminerar han sin persona och trovärdighet rätt mkt.

Han är totalt oförmögen att se skillnaderna.
Så om det är W som vill bryta och hans insikt kommer, då är det kört!

Han uttalar också ”hennes ända familj”
Låter som något W kan ha sagt för att smootha hans hjärna från att koka över.

Men bilden i hans huvud ser lite annorlunda ut, med de orden gav hon honom ägandet.

Shit vad han är knasig
Citera
2020-05-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
T försökte vilseleda polisen och övertyga alla att W åkte till Göteborg. Därför köpte han biljett till Göteborg med Wilmas kort. Sedan stiger T av i Uddevalla för att komma tillbaka och städa efter. Han söker i telefonen vägen hem eller försöker få skjuts. När polisen plockar honom då blir T rädd och hittar på historien att han hamnat i ett slagsmål. Han vill absolut inte berätta för polisen att han letar efter W. T blev irriterad i förhöret idag att polisen inte följde hans version om att W kan vara i Göteborg. Han trodde att han planerat så smart.
Han kunde ju inte säga till polisen att han letade efter W. Eller mer att han hade inte en tanke på det då han visste vart hon var och att hon var död.
Hur kan han fortfarande tramsa om att W finns i Gbg när hennes huvud finns i hans garderob?
Eller menar han att kroppen är där?
Snart kommer en teori att Wilma dödat sin dubbelgångare för att riktigt sätta dit Tishko
Citera
2020-05-30, 10:34
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Min fetning!
Är det bekräftat?
Ja det är hans fingeravtryck och DNA på foliet, endast hans.
Citera
2020-05-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det som är tragiskt är att han inte greppat konsekvenserna.
Vad ska han ut TILL??

Var han bara ett uns sund skulle han stanna där han är

Är ganska säker på att han inte strävar efter att komma ut! Han är mentalt abnorm men inte mer än att han vet det. Sedan spelar han lite/mycket (relativt) till för rättspsyk, gärna väldigt många år.
Citera
2020-05-30, 10:42
Medlem
Willow1s avatar
Jag funderar fortfarande på dunsen utanför ”som att nått faller”
Har man kollat blodspår på fasaden?

Kan ju varit så att han inte orkade bära?
Citera
2020-05-30, 10:46
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Är ganska säker på att han inte strävar efter att komma ut! Han är mentalt abnorm men inte mer än att han vet det. Sedan spelar han lite/mycket (relativt) till för rättspsyk, gärna väldigt många år.

Mkt möjligt! Men jag tycker inte han är smart nog. Luckorna i hans hittills agerande är på tok för stora.

Högmodet har gjort honom till ett såll.
Men trots mord mm skulle han behöva ommöbleras i huvudet.

Men smart är han inte. Han har ingen självinsikt, då är det svårt att lura omvärlden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in