Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Kan du förklara för mig på vilket sätt som denna tidpunkten vid SD's Laptop är ett 100%-igt vattentätt àlibi ?
Tidpunkten var som bekant från 23:34:16 och till 23:34:17.
Kan du på något sätt fastställa att SD's Laptop stod på till exempel ett bord, inom hans hus, på Bet*svägen vid det då aktuella tillfället och inte var utomhus ?
Mvh/ @JokerMannen
Det fetade, nej det kan jag inte fastställa. Men om man lyssnar på rättegångsföhöret (del 3 31-55 min) så förstår man att datorn inte var
planerad som ett alibi. Åklagaren var till och med tvungen att påminna honom om jobbmejlen, han hade inte järnkoll på dem själv. I det här skedet hade SD visserligen haft möjlighet att läsa fup men mejldetaljerna och datortiderna var "gömda" i den stora FUP-massan.
Efter förhöret gjorde han sannolikt en djupdykning i fupen och då fick han själv ihop en bättre minnesbild. Utifrån det planerade han en egen "slutplädering" som han dock inte gavs möjlighet till. I stället skrev han brevet till TR.
Nu finns det säkert någon eller några som menar att "glömskan" kan vara
spelad så att hans berättelse sedan ska framstå som mer trovärdig. Här har Dramaten i så fall missat en skådespelare i världsklass.