2020-05-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det är mycket svårt att få bort blod. Framför allt de mängder av blod som borde funnits på skon hos den som mördad LW med minst 17 slag om jag inte minns fel från FUP. Det borde ha funnits blod rester på utsidan av skon inte på insidan om det hade varit sd som varit mördaren. Det är mycket märkligt att polisen inte hittade blodresterna på tvättmaskinen redan vid de första undersökningarna av SD hem. Just tvättmaskinen borde varit det föremål de undersökt mest noggrant med tanke på att de misstänkte SD. För att kontrollera om det fanns rester från en ev tvätt av blodiga kläder. Vad som undersökt under de första undersökningarna i hemmet kanske finns i slasken inte första gången i så fall som saker som talar för en misstänkt hamnar där när ett gäng utredare drabbats av tunnelseende. Att poliserna manipulerar förekommer jämför med misstankarna mot företagsledaren som är misstänkt för jaktbrott på varg där har det ju kommit fram att utskrifter från telefonavlyssning visar nått helt annat än det som finns på banden.

Hade GM skoskydd, som vi varit inne på tidigare, behöver det inte ha runnit så mycket på nedre utsidan på skon.
Tvättmaskinen: polisen som upptäckte något på tvättmaskinen blev avbruten av att husundersökningen skulle avslutas. SD fick en paus där.
I SDs fall är det väl inte mycket risk för manipulering till hans nackdel?
Citera
2020-05-30, 08:48
Medlem
JG verkar så skum i sitt beteende...

Var verkligen SD hemma hos honom på mordkvällen? Vad jag har uppfattat har inte JG:s fru sett till honom när han var där och kollade av trappen på kvällen.

Kan SD bett honom att ta hans mobil och dra till G.vik och logga in SD:s gymkort där? Är det därför ingen sett till SD där? Kanske träffades SD/JG och JG lämnade tillbaka telefonen efter utfört uppdrag?
Kanske sagt till JG att HD är så misstänksam och jag behöver prata med LW innan vi åker till USA, HD kan läsa av min mobil och får inte veta att jag ska träffa LW. (Nu hade väl JG varit vid någon burk på kvällen men det verkar inte vara omöjligt att logga i efterhand). Har JG:s fru sagt något om burkletandet eller om han var hemma?

JG sjukskriv sig efter mordet och drog sig undan efter mordet på LW men kontaktade polisen att de ska söka hemma hos HD. Han var dessutom väldigt osäker på om SD gjort något och ställde frågor till SD som svarar "bara jag kan veta".

JG har snurrat till det så mycket att han tom måste radera under förhör hos polisen. Försöker han ställa det tillrätta utan att bli avslöjad själv?

Ovanstående är så klart spekulationer men som jag ser det verkar inget vara omöjligt.
Citera
2020-05-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Så klart, man får intrycket att undersökningar av spår som inte pekar i rätt riktning lägger man inte mycket krut på.

Samma gäller saker som pekar bort från SD (som t ex 23.34-alibit)

"Efter att ha studerat det inskickade materialet bedöms de resultat som en fullständig analys kan ge alltför begränsade för att motivera den arbetsinsats som krävs.
Undersökningen avbryts.
"

Kan du förklara för mig på vilket sätt som denna tidpunkten vid SD's Laptop är ett 100%-igt vattentätt àlibi ?

Tidpunkten var som bekant från 23:34:16 och till 23:34:17.

Kan du på något sätt fastställa att SD's Laptop stod på till exempel ett bord, inom hans hus, på Bet*svägen vid det då aktuella tillfället och inte var utomhus ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade GM skoskydd, som vi varit inne på tidigare, behöver det inte ha runnit så mycket på nedre utsidan på skon.
Tvättmaskinen: polisen som upptäckte något på tvättmaskinen blev avbruten av att husundersökningen skulle avslutas. SD fick en paus där.
I SDs fall är det väl inte mycket risk för manipulering till hans nackdel?
om nu SD har planerat detta mord så väl att han har utfört det klädd som en sjuksköterska på en intensivvårdsavdelning där de vårdar covid patienter så har han säkert sett till att torka av tvättmaskinen ordentligt om han tvättat blodiga kläder där. Mer och mer tyder på att polisen planterat bevis på tvättmaskinen.
Citera
2020-05-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Den del som verkar fungera perfekt på SD är väl munnen, ang gipsskenan så var det väl när han slog handen i en vägg när han blev arg/förbannad på sin stackars dotter.

Inte bra att bli så ilsken att man skadar armar och ben. Vad kan dottern ha gjort för att det skulle bli en explosion? Tur att huset fick smällen och inte tjejen.
Citera
2020-05-30, 08:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
En "Mållga" kommer alltid när man som bäst behöver den. Kan det möjligtvis vara så att när SD skall klättra med säkerhetslina och visa upp sina akrobatkonster för sina vänner, och när SD skall ut och cykla med eller utan kärra, och även när han mycket lätt och smidigt joggar ut i skog och mark på sina burkjakter, är det då som SD kallar på Mållgan som tar över hans ryggproblem och sedan blir allt frid och fröjd för SD och då knyter han skorna hur lätt som helst.

Jag måste säga att det är ytterst egendomligt hur SD klarar av alla dessa viga akrobatkonster när han svänger sig likt Tarzan uppför träden och upp för de höga bergen med ett sådant ryggproblem ? och hur smidigt och lätt han joggar fram i skog och mark på jakt efter sina älskade burkar och hur lätt han cyklar, jag skulle aldrig ha klarat av något sådant om jag hade haft ett sådant ryggproblem som SD tidigare påpekat sig ha.

Jag tror SD är mycket osannfärdig gällande dessa återkommande ryggproblem, eller behöver verkligen SD ringa HD, SOA eller JG varje gång han behöver få på sig sina pjucks?
Kan SD eventuellt vara en hypokondriker i just detta fallet ?

Mvh/ @JokerMannen

Oavsett vad man tycker om SD, så vill jag gärna komma med en invändning till ditt inlägg att han inte skulle kunna röra sig i terrängen pga. sitt (eventuella) diskbråck. Jag har en nära bekant som är sjukgymnast/fysioterapeut och h*n har vid tillfälle pratat om att smärtan hos patienter med diskbråck uppträder som värst vid statiskt stillasittande, vid tånagelklippning, skosnörning etc. Detta pga. den/de skadade disken/diskarna i ryggen trycks ihop och klämmer nerver på ett smärtsamt sätt.

Däremot, rörelser som innefattar promenader, bergsvandring, simning, tom. klättring har ofta en positiv känsla och effekt på ryggbråckspatienter eftersom ryggen mjukas upp och trycket mellan kotorna/diskarna minskar. Därför rekommenderas ofta just sådan motion för dylik åkomma.

Så kolla gärna upp diagnostiken kring just diskbråck innan dina teorier riskerar bli trådsanningar.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-05-30 kl. 09:00.
Citera
2020-05-30, 08:59
Medlem
Citat:
Såg hon honom framifrån öht? Han hade ju vänt?

Personen bar en huva vid det då aktuella tillfället och kunde sålunda inte identifieras.

22:30-tiden kan ha varit ett osannfärdigt påstående av SD, något som SD och JG komit överens om sinsemellan ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-30, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
om nu SD har planerat detta mord så väl att han har utfört det klädd som en sjuksköterska på en intensivvårdsavdelning där de vårdar covid patienter så har han säkert sett till att torka av tvättmaskinen ordentligt om han tvättat blodiga kläder där. Mer och mer tyder på att polisen planterat bevis på tvättmaskinen.

SD såg aldrig fläcken på maskinen, annars hade den varit borta direkt. Det är vad jag tror. Om SD hade varit oskyldig skulle han ha samarbetat med polisen från dag ett i stället för att ljuga och drabbas av senilminne. Tror inte heller att IVA-personal enbart har skoskydd.
Citera
2020-05-30, 09:04
Medlem
Citat:
Personen bar en huva vid det då aktuella tillfället och kunde sålunda inte identifieras.

22:30-tiden kan ha varit ett osannfärdigt påstående av SD, något som SD och JG komit överens om sinsemellan ?

Mvh/ @JokerMannen

Den tiden borde ju vara kontrollerad av polisen men skulle det vara en uppgift från SD eller JG så skulle det väl inte ses som trovärdigt?
Citera
2020-05-30, 09:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Kan du förklara för mig på vilket sätt som denna tidpunkten vid SD's Laptop är ett 100%-igt vattentätt àlibi ?

Tidpunkten var som bekant från 23:34:16 och till 23:34:17.

Kan du på något sätt fastställa att SD's Laptop stod på till exempel ett bord, inom hans hus, på Bet*svägen vid det då aktuella tillfället och inte var utomhus ?

Mvh/ @JokerMannen
Det fetade, nej det kan jag inte fastställa. Men om man lyssnar på rättegångsföhöret (del 3 31-55 min) så förstår man att datorn inte var planerad som ett alibi. Åklagaren var till och med tvungen att påminna honom om jobbmejlen, han hade inte järnkoll på dem själv. I det här skedet hade SD visserligen haft möjlighet att läsa fup men mejldetaljerna och datortiderna var "gömda" i den stora FUP-massan.

Efter förhöret gjorde han sannolikt en djupdykning i fupen och då fick han själv ihop en bättre minnesbild. Utifrån det planerade han en egen "slutplädering" som han dock inte gavs möjlighet till. I stället skrev han brevet till TR.

Nu finns det säkert någon eller några som menar att "glömskan" kan vara spelad så att hans berättelse sedan ska framstå som mer trovärdig. Här har Dramaten i så fall missat en skådespelare i världsklass.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-30 kl. 09:52.
Citera
2020-05-30, 09:11
Medlem
Citat:
Man kan ju undra varför inte forensikerna gjort ett test med exakt likadana skor för att få just det materialet i kombination med vatten och blod. Iofs bör man då kanske veta om skon skrubbats? Enbart vattenslang borde inte ha rengjort utsidan på skon, antar jag.

Är SD GM misstänker jag att när han kom hem några minuter efter gärningen sköljt av sig (och cykeln) med vattenslang och blodet han hade på benen rann ner i plösen. Utsidan kan han ha haft rengöring av senare men blodet som rann ner vid första avsköljningen med vattenslangen (som hamnade i plösen) var
där och inte lätt att upptäcka för SD.
Citera
2020-05-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Oavsett vad man tycker om SD, så vill jag gärna komma med en invändning till ditt inlägg att han inte skulle kunna röra sig i terrängen pga. sitt (eventuella) diskbråck. Jag har en nära bekant som är sjukgymnast/fysioterapeut och h*n har vid tillfälle pratat om att smärtan hos patienter med diskbråck uppträder som värst vid statiskt stillasittande, vid tånagelklippning, skosnörning etc. Detta pga. den/de skadade disken/diskarna i ryggen trycks ihop och klämmer nerver på ett smärtsamt sätt.

Däremot, rörelser som innefattar promenader, bergsvandring, simning, tom. klättring har ofta en positiv känsla och effekt på ryggbråckspatienter eftersom ryggen mjukas upp och trycket mellan kotorna/diskarna minskar. Därför rekommenderas ofta just sådan motion för dylik åkomma.

Så kolla gärna upp diagnostiken kring just diskbråck innan dina teorier riskerar bli trådsanningar.

Då skulle jag vilja be dig om att sätta dig in i vad som händer när man klättrar med hjälp av säkerhetslina både uppför träd så som uppför berg. Sedan skall du också förstå vad som händer när man stiger på en cykel och sedan börjar att trampa, men SD är väl utrustad med terapeutiska super-diskar vid sådana tillfällen.

Det resterande som du skrivit har jag inga invändningar emot att så faktiskt kan vara.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in