Citat:
Ja?Läser du inte ens svaren du får innan du exploderar?
Ska jag ta det mest uppenbara rent logiskt direkt eller vill du ha den på slutet efter en välförtjänt randning?
Okej, du får den här:
Om du frågar "vad har ni med att göra vad kvinnor gör", måste jag först fråga, vem gjorde dig till talesperson för alla kvinnor?
Jag har en hel del kvinnor runt omkring mig som är frivilligt beroende av mig och min välvilja. Det bygger på ömsesidig respekt. Med vilken jävla rätt försöker du norpa åt dig mitt välförtjänta och ömsesidiga inflytande i deras liv?
Jag har en moralisk kodex som säger något i stil med "sköter du dig, har jag din rygg. Börjar du bete dig illa, finns det andra som förtjänar mitt stöd bättre".
Beter du dig som en fitta år du "out" och ibland även i "bad standing" och det finns få vägar tillbaka. Gör du en tavla och ångrar dig och förstår vad du gjort kan du få en andra chans, men en tredje blir det inte.
Då är du en idiot.
Och alla får inte en andra chans.
Man lär sig det där med år och erfarenhet. Ingen utbildning kan ge dig den färdigheten.
Så, när du talar för alla andra kvinnor, så är det dina preferenser, alltså är de lika mycket eller lika lite värda som mina. I mitt liv är mina preferenser allt och dina inget. Övriga läsare får välja själv utan vare sig dig eller mig predikandes om vad de ska tycka eller tänka.
Det klarar de helt utan dig också.