2020-05-30, 03:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Därav min fråga som löd ungefär: "Vad har ni med att göra vad kvinnor gör med sina fittor?"

Var det bara dina preferenser du ville dela med dig? Varför skulle någon bry sig?
Ja?
Läser du inte ens svaren du får innan du exploderar?

Ska jag ta det mest uppenbara rent logiskt direkt eller vill du ha den på slutet efter en välförtjänt randning?

Okej, du får den här:
Om du frågar "vad har ni med att göra vad kvinnor gör", måste jag först fråga, vem gjorde dig till talesperson för alla kvinnor?
Jag har en hel del kvinnor runt omkring mig som är frivilligt beroende av mig och min välvilja. Det bygger på ömsesidig respekt. Med vilken jävla rätt försöker du norpa åt dig mitt välförtjänta och ömsesidiga inflytande i deras liv?
Jag har en moralisk kodex som säger något i stil med "sköter du dig, har jag din rygg. Börjar du bete dig illa, finns det andra som förtjänar mitt stöd bättre".
Beter du dig som en fitta år du "out" och ibland även i "bad standing" och det finns få vägar tillbaka. Gör du en tavla och ångrar dig och förstår vad du gjort kan du få en andra chans, men en tredje blir det inte.
Då är du en idiot.
Och alla får inte en andra chans.
Man lär sig det där med år och erfarenhet. Ingen utbildning kan ge dig den färdigheten.

Så, när du talar för alla andra kvinnor, så är det dina preferenser, alltså är de lika mycket eller lika lite värda som mina. I mitt liv är mina preferenser allt och dina inget. Övriga läsare får välja själv utan vare sig dig eller mig predikandes om vad de ska tycka eller tänka.

Det klarar de helt utan dig också.
Citera
2020-05-30, 03:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är ni förbudsivrare som upprepar er själva helt i onödan. Jag sammanfattar bara det hela på ett enkelt sätt: varför straffa endera parten i en samtyckande sexuell relation mellan vuxna individer? För det är ju precis detta som sexköpslagen gör. Detta går helt enkelt inte att försvara på ett rationellt sätt. Att straffa den enskilde sexköparen som medvetet gjorde ett övergrepp vore inga problem. Men att straffa alla. Det är ett brott mot mänskliga rättigheter.

Vem är "ni"?

Varför vill du inte svara på frågorna? Har du inte tänkt så långt?

Handlar det om principer för dig?
Citera
2020-05-30, 03:10
Avslutad
Citat:
De andra antifeministerna framstår bara som gravt autistiska.

Dig får man ta efter vilken dagsform du är i. Vissa gånger sitter du och bara spyr ut hat och bitterhet gentemot svenska kvinnor. Du gör dig onåbar och rapar floskler och fördomar. Andra gånger framstår du som verbal och begåvad. Mjuk, vill prata om rädslor och funderingar.

Jag tror inte du ska tänka så mycket på hur många eller vem som läser trådarna.

Ja, frugan säger samma sak. Känslorna utanpå. Är förpassad till poolhuset nu i dessa tider. Varken hon eller jag är vana vid att jag är hemma så mycket. Har dock fått mycket tid till ungarna vilket är bra. Deras spelrum är poolhuset så ska det 'X-Boxas' blir det att umgås med farsan med.

Tack för dina vänliga ord.

Nog med blöterierna, tebaks till skyttegravarna!!
Citera
2020-05-30, 03:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vem är "ni"?

Ja, det är klart som fan att det handlar om principer. Staten har inte med privata sexuella relationer att göra. Att vara man är att ha principer. Många kvinnor går miste om denna ära. Vilka frågor talar du om? Grundfrågan inom sexhandel har jag ju redan besvarat. Är båda vuxna och samtyckande så är det oproblematiskt. Vad är det du inte förstår?
Citera
2020-05-30, 03:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vem är "ni"?

Är du för eller emot sexköpslagen vi har i Sverige?
För mig handlar det om principen, "vem vuxna människor väljer att knulla med, har staten ingentint att göra med så länge ingen bli skadad". Det bottnar i att vi är fria under ansvar och staten ska bara lägga sig i när det begås brott. Att knulla anser jag inte vara ett sånt.

Att blanda in skam och manshat och sen trycka det igenom en mycket svag regering bestående av inkvoterade våp som tänker med äggstockarna och tror sig kunna äga alla svenska män, är rent förkastligt.
Resten av världen garvar åt oss. Inte bara pm detta utan om en massa saker.
Svenskar är ett extremt folk och det går fort utför på precis varje plan. Brott, korruption, vård, skola, omsorg, försvar, högre utbildningar, löneutveckling, välfärd, äldrevård, många politikområden, migrationen, våldtäkter, psykisk ohälsa, brist på ansvar och agens när något händer som kräver personligt ansvar och massor av andra saker, som kan få en att deppa ihop, eller dra härifrån.

Du kan stå här med din "ooga-booga"-kompis som inte talar svenska, är kåt och ingen finns där för att hindra honom från att ta för sig.
Kanske klarar du dig om du klär dig i säck och aska, som kvinnorna där han kommer ifrån gör?

Men bara kanske.
Jag kommer inte sätta två fingrar i kors för att skydda dig.
Citera
2020-05-30, 03:22
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag gjorde mig inte till "talesperson för alla kvinnor". Jag frågade dig vad du hade med andra människors val att göra.
Du ställde frågan exakt så, ja. "vad kvinnor gör".
Du kan inte fråga så om du inte talar för alla kvinnor.
Att du efteråt rättar till människors val...
Patetiskt, skärp dig.
Citera
2020-05-30, 03:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, frugan säger samma sak. Känslorna utanpå. Är förpassad till poolhuset nu i dessa tider. Varken hon eller jag är vana vid att jag är hemma så mycket. Har dock fått mycket tid till ungarna vilket är bra. Deras spelrum är poolhuset så ska det 'X-Boxas' blir det att umgås med farsan med.

Tack för dina vänliga ord.

Nog med blöterierna, tebaks till skyttegravarna!!

Skönt att ni kan ge varandra space, låter sunt.

Det blir något fint att tänka tillbaka till för barnen, all tid med pappa "coronakrisen 2020".
Citera
2020-05-30, 03:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det kom från rätt röv.

Men du har rätt i en sak, både köp och sälj borde vara olagligt.

Då får vi räkna med betydligt mer otrygghet, trafficking, fler rånade, misshandlade, våldtagna och mördade sexarbetare. Men jag antar att det är ett rimligt pris att betala för att män inte ska kunna få en genväg till sex? Eller för att uppnå utopin med noll sexhandel? Det är värt att offra lite kvinnoliv på vägen eller hur?

Jag har redan länkat en hel del underlag som visar detta och det finns massor mer t ex här: https://www.nswp.org/

eller här:
https://www.fuckforbundet.com/

Visst, tyck vad du vill. Men du kan ju åtminstone erkänna att du inte bryr dig för fem öre om kvinnor som säljer sex och deras väl och ve för det är fruktansvärt uppenbart. Dags att komma ner från dina höga hästar.
Citera
2020-05-30, 03:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det är klart som fan att det handlar om principer. Staten har inte med privata sexuella relationer att göra. Att vara man är att ha principer. Många kvinnor går miste om denna ära. Vilka frågor talar du om? Grundfrågan inom sexhandel har jag ju redan besvarat. Är båda vuxna och samtyckande så är det oproblematiskt. Vad är det du inte förstår?

Ok. Du tänker med pitten alltså. Och skiter fullständigt i konsekvenserna.

Ära har du ingen aning om vad det är, du är dess motpol.
Citera
2020-05-30, 03:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Patetiskt.

Om du inte har något vettigt att skriva så skriv inte. Blir bäst så.

och det kom VERKLIGEN från rätt röv
Citera
2020-05-30, 03:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du ställde frågan exakt så, ja. "vad kvinnor gör".
Du kan inte fråga så om du inte talar för alla kvinnor.
Att du efteråt rättar till människors val...
Patetiskt, skärp dig.

Människor eller kvinnor kvittar väl? Kvinnor är också människor. Hur gör jag mig till "talesperson för alla kvinnor" när jag frågar dig vad du har att göra med vad kvinnor gör med sina underliv?
Citera
2020-05-30, 03:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ok. Du tänker med pitten alltså. Och skiter fullständigt i konsekvenserna.

Ära har du ingen aning om vad det är, du är dess motpol.

Vad pratar du om??

Om två personer har en sexuell relation och båda är nöjda med den, varför ska ena parten i den relationen åtalas? Det är ju helt sjukt!

Svenska kvinnor fattar inte ens detta enkla faktum. Fattar ni nu varför jag startat tråden som dissar svenska kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in