2020-05-30, 01:24
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Du är ganska underbar egentligen. Alla som går emot dina åsikter är vänstermuppar.
Du har möjligen inte lagt märke till hur många högermänniskor som tycker att ni hatare är fel ute?

Jag har aldrig anklagat någon vänstermupp för vänstermupp som inte varit det. Åsikter får man ha men när de lyser igenom eller när man uppfinner ett nick som en vänstermupp bara kan göra så är det svårt att inte kommentera.
Vi hatar inte utan vi påpekar hur fel Tegnell och Regeringen har och haft. I alla år har media skyddat det men inom kort kommer det släppa för man kan inte lura folket längre.

Just nu har vi massmord de lux i Sverige och det är locket på och man inte har någon väg tillbaka. Jag vill rädda liv och jag vill att Sverige blir Sverige igen. Svårare än så är det inte.
Citera
2020-05-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Nej ingen av oss kan se i framtiden, men man kan göra kvalificerade gissningar eller rimliga antaganden.

Mitt antagande är att ett vaccin kommer att dröja, om det ens kommer ett.
Mitt antagande är vidare att om och när det väl kommer ett vaccin, så kommer vi prata ÅR för att producera att vaccinera miljarder med människor.

Så jo, jag är rätt övertygad om att corona-viruset kommer cirkulera jorden i flera år.
Ingen vet, men om det fortfarande hade varit som du säger så har sverige inte gjort något för att förhindra och förbereda sig eller studerat viruset innan de släppte corona löst i samhället.
Chansa kan man göra men efterstående men visste man inget om just då.
Allt de har gjort är att chansa och de ska få sota för det hoppas jag, tegnell och löfven.
Nu skiter jag i detta för idag.
Citera
2020-05-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Ok, du är alltså inkompetent. Men vi gör ett försök.
Det finns ingen gräns för att definiera "folk dör som flugor".
När det dör ovanligt mycket folk brukar man säga så.

Nu har man senaste 3 månader sett att i flera länder man sagt "det dör folk som flugor".
Hade man inte sagt det då hade livet kunna fortsätta som vanligt.
Så nåt måste ha hänt.
I din inkompetens snackar du om att folk dör varje år. Än sen då?
Det är bara nu hundratals länder har sätngt ner samhällena. Just för att "folk dog som flugor".

Ingen skulle säga att det INTE dör som flugor folk i USA.
I och med att man säger det, i och med att USA är 300 ggr mer befolkat än Sverige. Och i och med att det i Sverige dött förhållandesvis fler människor än i USA, så är jag ledsen att behöva säga min kära inkompetenta vän att även i svräje dör folk som flugor.

Så hetsigt det är, jag har ett enkelt och säkert förslag till att bedöma CV19 dödlighet, vänta till året är slut, och jämför total dödlighet med tidigare år. Jag är rätt säker på att den s.k. överdödligheten kommer att vara långt mindre än den dödlighet som visas som CV19, kan du lista ut varför jag är rätt säker på det?
Citera
2020-05-30, 01:31
Medlem
neuron-drones avatar
En jag känner som jobbar inom covidvård fick till slut ta antikroppstestet. Det var kanske gissningsvis en fjärdedel eller mindre som hade antikroppar men det intressantaste är att flera haft diagnosen covid baserat på enbart symptom. Ingen av dem hade antikroppar medan flera andra som inte varit sjuka hade antikroppar. De kan naturligtvis haft fel diagnos men man blir ändå lite misstänksam. De har haft hög smittrisk. Hemma sjuka, återhämtade, inga antikroppar. Om jag inte missuppfattade så var det bara väldigt få som var kvinnor som hade antikroppar trots att det är mest kvinnor som jobbar där. Så hade männen det oftare.

Att inte ha antikroppar alls fast man varit så sjuk att man haft det ordentligt och inga antikroppar kvar... vet inte om jag gillar tanken. Trodde mer det var de som var dolt smittade som kunde ha väldigt få antikroppar för deras immunförsvar inte direkt jobbat hårt.
Citera
2020-05-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
Samma EU som vill införa EU-skatt för att ge bidrag till Italien etc som vi i rika Sverige skall betala? Googla du på det... Jag behöver inga källor för generella resonemang om det ohållbara i situationen. Du verkar inte inse att du håller med mig då du säger att vi alla är ekonomiskt körda. Det är ju precis det jag lyfter. Världen rasar - inte pga smittan utan på grund av de ekonomiska följderna som paniken för med sig. De döda av smittan är försvinnande få i jämförelse med de som kommer få lida av agerandet.

Det fanns aldrig något val för stater annat än att skydda sin befolkning. FNs mänskliga rättigheter kräver att stater skyddar sin befolkning på alla sätt mot en pandemi och bekämpar dödliga smittor.

Om USA hade avstått de åtgärder de tog, så hade upp till 2 miljoner dött, istället för som nu, 100.000 - 200.000. Allt detta finns belagt.

I tråden framfördes förut (inte jättemycket längre, bara av några få knöppgökar), att "De äldre måste dö i Sverige, då vi inte har råd att rädda dem, vi har inte råd med 5-6 veckor lockdown". Det STORA argumentet för detta var att Sverige skulle gå ut som ekonomisk vinnare!!! Cyniska personer försökte sälja in detta. I drivor, det var typ vart tredje inlägg, dygnet runt.... De flesta har tystnat.

Nu när det visat sig i verkligheten, att de andra nordiska länderna (som är de vi är mest jämförbara med), kommer klara sig lika bra som oss, så faller hela det hjärndöda argumentet totalt.

I min mening kommer vi, som dessutom har ett flerfaldigt gånger längre och utdraget smittoförlopp, t.o.m. klara oss sämre, än de nordiska länderna. De öppnar nu upp mellan sig. De kan börja ha framtidstro igen.

Om du läst NÅT någonsin om ekonomi, så fattar du att ekonomin drabbas extremt hårt av bristande framtidstro. Man konsumerar INTE nya datorer, bilar, eller äter dyra middagar ute, om man inte ens vet om man har jobbet kvar, om 2 månader. Du kanske t.o.m. har missat rapporterna om hur vår export har drabbats och hur vi har fått massarbetslöshet....

Det finns ingen ände på detta för oss, heller. Till skillnad från nordiska länderna, som nu öppnar upp pga de har smittan under kontroll. Kan börja fira, enas som folk, se framåt.

Sverige är en j-a Epic fail på alla plan. Både vad gäller antal döda och ekonomiskt. Du kommer också inse det en dag. Då du kommer med konspirationer om Kina och att covid "bara är en panik", så orkar jag inte ens svara mer på dina inlägg. Som tur är, har de flesta inlägg av den sorten, dött ut nu. Precis som dinosaurierna.... Ha en bra kväll!
Citera
2020-05-30, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så hetsigt det är, jag har ett enkelt och säkert förslag till att bedöma CV19 dödlighet, vänta till året är slut, och jämför total dödlighet med tidigare år. Jag är rätt säker på att den s.k. överdödligheten kommer att vara långt mindre än den dödlighet som visas som CV19, kan du lista ut varför jag är rätt säker på det?
Ursäkta mig, men vem bryr sig ens om vart vi är om ett år?
Tror du att resten av världen är såna fårskallar som låter folk dö för de sen ska evaluera hur det gått om ett år? Suck.
Citera
2020-05-30, 01:54
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
HALLÅ????????? Vakna för fan tölpen. Alla vet att folk dör och har dött som flugor i hela världen.
Har Sverige förhållandesvis lika många döda ör det per definition även i Sverige folk dör som flugor.
Jag förstår att du är utvecklingsstörd och inte kan räkna ihop, men då håller du käften i så fall.
Det är oerhört oempatiskt av dig att likställa människor med flugor. Varje död är personlig och det sista en anhörig till en coronasjuk vill höra är att den de oroar sig för liknas vid en fluga trots att de aldrig gjort en fluga förnär. Du lägger bara sten på börda när du talar om döda och sjuka på det sättet. Därmed saknar du empati. Fly, fula fluga, fly och sluta med ditt enerverande surr om att folk "dör som flugor". Det är ovärdigt och okänsligt och oerhört oempatiskt av dig. Fluga kan du vara själv.

Fortfarande är det trots allt fler som dör av andra orsaker än av covid19. Bara en minoritet av de som dör dör av covid19.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-05-30 kl. 01:57.
Citera
2020-05-30, 01:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ok, du är alltså inkompetent. Men vi gör ett försök.
Det finns ingen gräns för att definiera "folk dör som flugor".
När det dör ovanligt mycket folk brukar man säga så.

Nu har man senaste 3 månader sett att i flera länder man sagt "det dör folk som flugor".
Hade man inte sagt det då hade livet kunna fortsätta som vanligt.
Så nåt måste ha hänt.
I din inkompetens snackar du om att folk dör varje år. Än sen då?
Det är bara nu hundratals länder har sätngt ner samhällena. Just för att "folk dog som flugor".

Ingen skulle säga att det INTE dör som flugor folk i USA.
I och med att man säger det, i och med att USA är 300 ggr mer befolkat än Sverige. Och i och med att det i Sverige dött förhållandesvis fler människor än i USA, så är jag ledsen att behöva säga min kära inkompetenta vän att även i svräje dör folk som flugor.
Bara en sak. USA har ca 33 gånger fler invånare än vad vi har. Inte 300 gånger fler som du skriver.
Citera
2020-05-30, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Säkert, det finns många olika reaktioner vid smitta, och allt detta kommer systematiskt att kartläggas för bättre förståelse varför vissa drabbas, en gång, kanske någon två ggr., ibland dödligt och ibland knappt alls....

En sådan här rapport är en pusselbit, som ska läggas med alla övriga observationer och till slut ge en klarare bild. Ingen vet idag om det är extremt ovanligt att bli smittad igen, om det kan kopplas till något, det en outvärderad observation....

.... vilket är exakt varför vi borde ha iakttagit försiktighetsprincipen och inte kört på som galningar in i bergväggen med en okänd smitta, som ingen ens VISSTE om man blev immun emot. Eller hur länge. (Det vet vi fortfarande inte).

Nästa gång kanske det är Ebola parat med Spanska sjukan. Men nä då, man bara kör på, på en "hunch" med Covid, från start. Väldigt oseriöst och med 100% säkerhet helt emot hela avsikten med smittskyddslagen. Det är bara en pinsam och tragisk mardröm. Det sjukaste av allt är att det fortfarande finns folk som försvarar vansinnet, trots att t.o.m. medierna börjar vända.
Citera
2020-05-30, 02:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
The secret to defeating the novel coronavirus is fear of death, and people who are more afraid of dying can survive this pandemic," he said during the session in which he stressed the importance of raising public awareness in combatting the pandemic.

He explained that the virus will probably be around for "two years" because that could be how long it takes to create a vaccine.

"The earliest possible time we could have a successful vaccine will be next year, from March to June. If all vaccine projects which are ongoing fail, then we will have to wait until 2022," he said.

Källa: Intervju med kinesisk expert i ChinaDaily.
Fin källa, du. Källa okänd kinesisk expert.
Säger inte att det som står där är fel för det vet jag inte men man ska alltid ange källa ordentligt.
Citera
2020-05-30, 02:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
Ekonomi går inte att bygga upp. Det vi ser framför oss är generationers slit som förstörs.

1929 kraschade ekonomin. Har du haft det dåligt sen dess? Nu vet jag inte hur gammal du är men misstänker att du inte sett speciellt mycket umbäranden i ditt liv. 1973 kraschade den också, 2000, 2007. Vi lever än.
Citera
2020-05-30, 02:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Detta är långt ifrån över, och den ekonomiska krashen går ändå inte att undvika. Kina kommer vara världsledande, vi får anpassa oss efter det. Men nu måste vi rädda liv!
Detta är inte en förkylning utan det är en global pandemi, största hotet i modern tid. Covid

Sen vem fan är trollet? Co vid-19 och rethosta en dag. Lögnare

Det behöver vi inte. När det här är över så kan vi ta kontrollen igen. Kina behöver våra pengar, de klarar sig inte utan oss, man kan inte kränga skit om ingen köper det. Men vi ska absolut inte ge upp våra äldre, de har fött oss och förtjänar ett värdigt slut, sveriges väg är inte värdig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in